ناتو ایران را به تلاش برای بی‌ثبات کردن غرب آسیا متهم کرد

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در نخستین روز از نشست سالانه خود با صدور بیانیه‌ای، ایران را به بی‌ثبات کردن منطقه غرب آسیا متهم کرد.

ناتو ایران را به تلاش برای بی‌ثبات کردن غرب آسیا متهم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز (چهارشنبه) در نخستین روز نشست سالانه خود در بروکسل (پایتخت بلژیک) با صدور بیانیه‌ای، ضمن تکرار ادعاها علیه جمهوری اسلامی ایران، کشورمان را به بی‌ثبات کردن منطقه غرب آسیا متهم کردند.

در این بیانیه که «ینس استولتنبرگ»، دبیر کل ناتو آن را قرائت کرد، آمده است: ما نگران آزمایش‌های تشدیدشده موشکی و همچنین بُرد و دقت موشک‌های بالستیک ایران و اقدامات بی‌ثبات‌کننده این کشور در منطقه گسترده‌تر خاورمیانه هستیم.

بر اساس این گزارش، اعضای ناتو در بیانیه امروز خود همچنین روسیه را به اتخاذ اقدامات ستیزه جویانه از قبیل تهدید و استفاده از زور برای دستیابی به اهداف سیاسی متهم کردند و افزودند اینگونه اقدامات تهدیدی برای امنیت کشورهای اروپایی و برهم زننده نظم بین المللی است.

همچنین در این بیانیه از ایران، پاکستان و روسیه خواسته شده است در روند صلح افغانستان و برقرای ثبات در این کشور همکاری کنند.

نشست بلندپایه دو روزه ناتو امروز آغاز به کار کرد. سران 29 کشور عضو این ائتلاف نظامی در نشست بروکسل گرد هم آمده اند. 

انتهای پیام/

اتهام‌زنی ناتو علیه جمهوری اسلامی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار