بهره مندی ۷۷ درصد از جمعیت استان یزد از خدمات تأمین اجتماعی

مدیرکل تأمین اجتماعی استان یزد گفت: ۷۷ درصد از جمعیت کشور از خدمات تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند.

آغاز عملیات اجرایی ساخت مجموعه فرهنگی آذر یزدیصابری مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد بابیان اینکه اداره کل تأمین اجتماعی استان یزد با ۱۶ شعبه دائم، هفت شعبه اقماری و پنج کارگزاری در حال ارائه خدمت به حدود ۷۷ درصد از جمعیت استان یزد است، اظهار داشت: اداره کل تأمین اجتماعی استان یزد ازنظر درجه‌بندی در سطح سازمان‌های شعبات و ادارات کل سازمان تأمین اجتماعی کشور، در رتبه پنجم کشوری قرار دارد.

صابری با اشاره به رتبه پنجم استان در کشور افزود: ۵۳۰ کارمند رسمی، قراردادی و پیمانی در حال خدمت هستند و ارائه خدمات به بیمه‌شدگان عزیز را می‌دهند و جمعیت تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی ۸۶۶ هزار نفر است که نسبت به سال گذشته رشد ۲/۸ درصدی را داشته است.

وی با بیان اینکه در هر ساعت دو حکم بازنشستگی صادر می‌شود تصریح کرد:۲۳ هزارو ۶۰۰ کارگاه فعال وجود دارد که ۴ درصد رشد داشته است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد با اشاره به پرداخت روزانه ۳ میلیاردو ۲۰۰ میلیون تومان پرداختی به ۸۶۶ هزار بیمه شده اظهارداشت:در راستای ارتقاءوایجاداشتغال نیزتعاملاتی با بخش صنعت شده و ۲۹۰ میلیاردتومان صنعت به این اداره بدهکاراست.

صابری بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب، راه اندازی بازرسی الکترونیک در کلیه شعبه ها، احراز رتبه نهم کشوری در بازرسی کارگاه ها، اخذمجوز شعبه اقماری دهستان بهادران و راه اندازی ۳ کارگزاری را از جمله اقدامات انجام شده در سال گذشته اعلام کرد.

وی هم چنین تشکیل کمیته برنامه‌ریزی در سال ۹۷، برگزاری فصلی با مجامع کارگری و کارفرمایی، استفاده از ظرفیت‌ها برای جلوگیری از پرداخت‌های به غیر حق، پایلوت کشوری شدن برنامه‌های استان یزد و نقطه قوت برای استان یزد، راه اندازه شعبه اقماری در هفته تأمین اجتماعی در دهستان بهادران در شهرستان مهریز جهت رفاه حال بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران، کاهش مراجعه بیمه‌شدگان جهت اخذ دفترچه بیمه و تسهیلات ویژه برای کارفرمایان برای تشویق آن‌ها را از اقدامات این سازمان در سال ۹۷ برشمرد.

این مقام مسئول سیاست‌های تأمین اجتماعی و چشم‌انداز‌های این سازمان را دستیابی به سازمانی دانش‌مدار، کارآمد، پایدار، امانت‌دار و پاسخگو در راستای اعتلای کرامت انسانی، کمک به تحقق عدالت اجتماعی از طریق ارتقای کیفیت زندگی و بهبود سطح معیشت و سلامت بیمه‌شدگان و خانواده‌های آن‌ها دانست.

انتهای پیام/ ا

فعالیت 16 شعبه تامین اجتماعی در یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار