ترامپ: اروپا با پذیرش مهاجران، فرهنگ و هویت خود را از دست می‌دهد

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای نسبت به سیاست پناهجوپذیری اتحادیه اروپا و حملات تروریستی در لندن اظهارنظر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ادعا کرد اروپایی‌ها با پذیرفتن مهاجران، هویت و فرهنگ خود را از دست می‌دهند. وی همچنین صادق خان، شهردار لندن، را به کوتاهی در انجام اقدامات پیش‌گیرانه در پایتخت انگلیس متهم کرد.

ترامپ پیش از آغاز سفر رسمی خود به انگلیس در بروکسل در مصاحبه با روزنامه سان گفت: «اجازه مهاجرت به اروپا شرم‌آور است.» وی افزود: «من فکر می‌کنم این مسئله هویت اروپا را تغییر داده است و اگر سریع اقدام نکنند، هرگز شرایط به حالت پیشین باز نخواهد گشت.»

شدیدترین بحران پناهجویان از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون، در سال 2015 به اوج خود رسید. در آن سال، 2.2 میلیون مهاجر وارد اتحادیه اروپا شدند. سیاست «درهای باز» آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، تا حدی در هجوم پناهجویان به قاره سبز دخیل بوده است. در حالی که شمار پناهجویان غیرقانونی در اتحادیه اروپا در سال 2017 به 600 هزار نفر کاهش یافته است، همچنان هزاران نفر از مناطق جنگ‌زده و بحرانی در خاورمیانه و شمال آفریقا برای آغاز زندگی جدید به اروپا فرار می‌کنند. ترامپ مدعی است این مسئله تاثیری غیرقابل بازگشت بر فرهنگ اروپا و انگلیس خواهد داشت.

ترامپ در این مصاحبه گفت: «به نظر من شما در حال از دست دادن فرهنگتان هستید. من فکر می‌کنم آنچه به سر اروپا آمده است شرم‌آور است.»

رئیس جمهور آمریکا در این مصاحبه همچنین به حملات تروریستی متعدد در سراسر اروپا و به خصوص در لندن اشاره کرد. ترامپ، گفت صادق خان «در بحث تروریسم بسیار بد عمل کرده است». او همچنین شهردار لندن را به طور غیرمستقیم در حملات تروریستی وستمینستر، پل لندن، ایستگاه پارسونز گرین و مسجد فینزبری پارک مقصر دانست.

ترامپ گفت: «نگاهی به حملات تروریستی که در حال وقوع است بیاندازید. ببینید در لندن چه می‌گذرد. من فکر می‌کنم صادق خان عملکرد بسیار بدی در بحث تروریسم داشته است.» وی افزود: «اگر به تمام اتفاقات وحشتناکی که در لندن رخ می‌دهد و تمام جرائمی که در آنجا اتفاق می‌افتد نگاه کنید، فکر می‌کنم او در بخش مبارزه با جرائم نیز عملکرد بدی داشته است.»

رئیس جمهور آمریکا پیش از این نیز اظهارات تندی علیه شهردار لندن بیان کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار