رئیس مرکز اورژانس فارس خبر داد؛

آمادگی ۱۳۵ پایگاه اورژانس برای امداد تابستانی

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس از آمادگی کامل ۸۵۰ تکنسین‌ اورژانس ۱۱۵ برای سفر‌های تابستانی در جاده‌های استان خبر داد.

آمادگی ۱۳۵ پایگاه اورژانس برای امداد تابستانیمحمد جواد مرادیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: با شروع تعطیلی مراکز آموزشی در فصل تابستان و افزایش سفر‌های زیارتی و سیاحتی در این فصل، ترافیک و تردد در جاده‌های استان افزایش می‌یابد لذا برای پیشگیری و افزایش آمادگی جهت پاسخگویی به حوادث احتمالی، اورژانس‌های پیش بیمارستانی و بیمارستانی در راستای ارائه خدمات مطلوب و کاهش زمان حضور آمبولانس بر بالین مصدومان و مددجویان احتمالی در آماده باش کامل خواهند بود و با همکاری پلیس، هلال احمر و راهداری خدمات مورد نیاز را ارائه خواهند کرد.

وی افزود: در طرح امداد تابستانی امسال ۸۵۰ تکنسین و کارشناس مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ جهت خدمت رسانی به مسافران در آماده باش کامل به سر می‌برند تا در زمان وقوع حوادث، به مصدومان امداد رسانی کرده و در صورت نیاز آن‌ها را جهت دریافت خدمات پزشکی تخصصی به نزدیکترین بیمارستان منتقل کنند.

مرادیان همچنین با اشاره به فعالیت سه بالگرد هوایی اورژانس در فارس که مربوط به شیراز، جهرم  و لار است، اظهار کرد: هم اینک ۸۴ پایگاه جاده‌ای و ۵۱ پایگاه شهری اورژانس به همراه ۲۵۰ دستگاه آمبولانس مشغول خدمات رسانی به هموطنان در تمام نقاط استان هستند.

وی مجموع ماموریت‌های فوریت‌های پزشکی انجام شده در تابستان پارسال ۹۶ در استان را ۵۸ هزار و ۸۹۴ مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد ماموریت‌ها ۴۰ هزار و ۶۰۴ مورد شهری و ۱۸ هزار و ۲۹۰ مورد جاده‌ای بوده است.

مرادیان با بیان اینکه در سه ماهه دوم سال ۹۶ شاهد وقوع ۱۳۷ هزار و ۹۳ مورد تصادف در جاده‌های استان بودیم، بیان کرد: از این تعداد تصادفات ۸۹ هزار و ۶۶ مورد شهری و ۴۸ هزار و ۲۷ مورد جاده‌ای بوده است.

به گفته رئیس اورژانس فارس، میانگین زمان رسیدن بر بالین بیماران و مصدومان در حوادث شهری ۹ دقیقه و در جاده‌ها ۱۱ دقیقه ثبت شده است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی فارس در پایان با تأکید به مسافران توصیه کرد: بیشتر تصادفات در اثر خستگی و خواب آلودگی است که اغلب متأسفانه منجر به واژگونی می‌شود و رانندگان به محض احساس خستگی توقف کنند و حدود ده دقیقه حرکات ورزشی انجام بدهند تا رفع خستگی صورت بگیرد.

مرادیان تصریح کرد: یادمان باشد گوشی همراه که در اختیار رانندگان است همراه خوبی برای رانندگی نیست و می‌تواند خطر آفرین باشد.

انتهای پیام/ر

آمادگی پایگاه اورژانس برای امداد تابستانی در استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.