امام جمعه تبریز از قطعی بی برنامه برق انتقاد کرد

امام جمعه تبریز، از قطعی لجام گسیخته و بی برنامه برق در استان آذربايجان شرقي به شدت انتقاد کرد.

انتقاد امام جمعه تبریز از قطعی بی برنامه برقبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز گفت :  انتقاد امام جمعه تبریز به قطعی بی برنامه برق و کسب و کار مردم در این گرمای طاقت فرسا با قطعی های بی برنامه برق مختل شده است.


وی افزود : در شرایط کنونی نباید مردم را مقصر دانست مگر در تابستان سالهای گذشته هوا خنک بود که با چنین مشکلاتی رو به‌ رو نبودیم؟


خطیب نماز جمعه تبریز خطاب به مسئولان ذیربط گفت : چه بر سر تدبیر و چاره‌ اندیشی تان آمده است و چرا باید مردم تماس بگیرند و شکایت کنند که 400 جوجه در مرغداری به خاطر قطعی برق تلف شده و یا یخچال‌ های کسبه و فروشندگان در بازار دچار اشکال شده است؟


وی با بیان اینکه دیروز قطع هشت ساعته برق در خیابان شهید بهشتی تبریز مشکلات بسیاری را برای مردم این منطقه به وجود آورد تاکید کرد : مدیریت و چاره اندیشی مسئولان در موضوع برق مصرفی مردم بسیار ضروری است .


امام جمعه تبریز با اشاره به لزوم صرفه‌جویی 10 درصدی برق خانه‌ها هم گفت : از این طریق می‌توان 6 مرکز 8 مگاواتی برق ایجاد کرد ولی متاسفانه ایران رتبه 19 در مصرف انرژی در دنیا را دارد.


وی ادامه داد: مصرف برق در ایران 80 میلیونی معادل مصرف کشوری با جمعیت 200 میلیونی است و این نشانه پرمصرف بودن کشور است.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به عملیات روانی آمریکاییها علیه مردم ایران تصریح کرد : در روزهای اخیر مقامات آمریکا در رابطه با بازگشت تحریم‌ها و جلوگیری از فروش نفت ایران بزرگنمایی‌ کرده و عملیات تبلیغاتی خود را شدت بخشیده اند.


وی افزود : این در حالی است که کارشناسان معتقدند به هیچ وجه امکان توقف صادرات نفت ایران وجود ندارد و دولت‌های مختلف جهان بر تداوم تجارت با ایران تاکید کرده اند.


خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به سفر معاون وزیر آمریکا به منطقه ادامه داد: او در این سفر از کشورهای عربی خواسته که در تحریم‌ها علیه ایران با آمریکا همراهی کنند ولی در حقیقت همه این کارها نشان از آن است که آمریکا در اعمال تحریم‌ها علیه ایران تنها مانده است.


وی با بیان اینکه کشور چین نه تنها از آمریکا حمایت نکرده بلکه در جنگ تجاری نیز خرید نفت از آمریکا را کاهش داده است ، افزود : چینی ها در یک اقدام جالب، برای تمام کالاهای وارداتی از آمریکا تعرفه ویژه‌ای گذاشته اند که این کار زیانی بزرگ برای آمریکا محسوب می‌شود.


امام جمعه تبریز اضافه کرد : مردم کشورمان باید هوشیار باشند و تحت تاثیر القاهای روانی دشمن قرار نگیرند چرا که ما شرایط به مراتب سخت‌تر از امروز را در دوران دفاع مقدس تجربه کرده ایم.


وی گفت : مردم ایران با آگاهی و بصیرت و تبعیت از رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای توطئه دشمنان کشور را این بار هم خنثی خواهند کرد.


حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه خطبه ها با تاکید به اینکه مسئولان باید برای حل مشکلات مردم تلاش کنند افزود : جای تعجب دارد با وجود انکه از ماه‌ های قبل موضوع خروج آمریکا از برجام مطرح شده بود و با وجود تدابیر و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در رابطه با معیشت مردم، مسئولان تمهیدات لازم را به موقع پیش‌ بینی نکرده‌ اند.


وی گفت : امیدواریم دولتمردان کشورمان کوتاهی گذشته خود را جبران کنند و در زمینه بهبود معیشت مردم تلاش کنند.


امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به هفته حج گفت : باید از این فرصت برای بیان عقاید مسلمانان استفاده کرد چرا که موسم حج بهترین مکان و زمان برای بیان مواضع مسلمانان است.


وی با گرامی داشت فرارسیدن سالروز تاسیس نهاد مقدس شورای نگهبان افزود : این نهاد یکی از ارکان اصیل نظام اسلامی و ضامن سلامت قوانین و حافظ قانون اساسی در جمهوری اسلامی ایران است.


امروز سخنران پیش از خطبه نماز جمعه تبریز حجت‌الاسلام قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بود که قطعی برق موجب قطع شدن سخنرانی وی شد.

 

انتهای پیام/

 

انتقاد امام جمعه تبریز از قطعی بی برنامه برق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار