قاضی آمریکایی: دولت باید هزینه پیوستن کودکان مهاجر به خانواده‌هایشان را بپردازد

یک قاضی آمریکایی از دولت آمریکا خواست که هزینه بازگرداندن کودکان جداشده مهاجران از والدینشان به آغوش خانواده‌های خود را بپردازد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، «دانا سابرا»، یک قاضی در کالیفرنیا روز گذشته (جمعه) در یک جلسه استماع از دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواست که هزینه بازگرداندن کودکان مهاجر به آغوش خانواده هایشان را بپردازد و والدین آنها را مجبور به پرداخت این هزینه ها نکند.

این قاضی گفت: واقعا بی معناست که خانواده ها به خاطر جدا شدن از فرزندانشان بدست دولت آمریکا، هزینه بازگرداندن کودکانشان را بپردازند.

این قاضی آمریکایی ماه گذشته میلادی هم دستور بازگرداندن کودکان مهاجر به آغوش خانواده هایشان را تا تاریخ 26 ژوئیه صادر کرد. این در حالی است که دولت آمریکا تا ضرب الاجل تعیین شده از سوی دادگاه برای بازگرداندن کودکان زیر 5 سال به آغوش خانواده هایشان، فقط توانست نیمی از آنها را بازگرداند.

یک وکیل اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا که پیشتر از دولت ترامپ به سبب جدا کردن خانواده ها از کودکانشان شکایت کرده بود، در این جلسه استماع گفت: نیروهای حفاظت مرزی به خانواده های مهاجران گفته اند که آنها خودشان باید هزینه بازگرداندن کودکانشان را بپردازند. به یکی از این خانواده ها گفته شده بود که مبلغ 1900 دلار برای بازگرداندن فرزندش بپردازد.

دولت آمریکا در حال حاضر در تلاش است که بیش از 2000 کودک مهاجری را که در نتیجه سیاست ضدمهاجرتی ترامپ در مرز مکزیک از خانواده هایشان جدا شده اند، به والدینشان ملحق کند.

ترامپ از زمان ورود به رقابت‌های انتخابات ریاست‎جمهوری بارها وعده داده بود که از ورود مهاجران غیرقانونی به داخل آمریکا جلوگیری خواهد کرد. جدیدترین این سیاستها، سیاست ضدمهاجرتی او موسوم به «تحمل صفر» است که کودکان خانواده های مهاجر را نزدیک مرز مکزیک از  والدین آنها جدا می کند. این در حالی است که به دنبال اعتراضات گسترده به این سیاست، وی ماه گذشته میلادی دستور توقف جدا کردن کودکان را از خانواده هایشان صادر کرد. این در حالی است که سرنوشت کودکانی که پیشتر از خانواده هایشان جدا شده اند، همچنان نامعلوم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار