رسوایی شبکه سعودی با تحریف تاریخ فلسطین/ العربیه یا العبریه؟ + فیلم

شبکه العربیه متعلق به عربستان سعودی با پخش مستندی از پیوندهای سعودی‌ها با صهیونیست‌ها پرده برداشت.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ ­یک گروه فعال رسانه‌ای فلسطینی با عنوان «مجمع خبری فلسطینیان» اقدام اخیر شبکه تلویزیون سعودی العربیه را در پخش ویدئویی به اصطلاح مستند که به ظاهر درباره اشغال فلسطین ولی در باطن در ابراز همبستگی با صهیونیستهاست، تحلیل و بررسی کرد.

«مجمع خبری فلسطینیان» (قدس) در ابتدای تحلیل خود بخشی از متن شبکه تلویزیونی العربیه را پخش کرد که در آن گفته می‌شود «هیچ یک از ۳۲ کشور حاضر با گشودن مرز‌های خود به روی یهودیان ستمدیده موافقت نکردند.»

«مجمع خبری فلسطینیان» در تحلیل خود اعلام کرد: العربیه از عبارت «یهودیان ستمدیده» استفاده کرد و از نظر العربیه اشغال فلسطین دیگر نکبت و بدبختی فلسطینیان محسوب نمی‌شود. العربیه در مستند خود همچنین از عبارت «تولد کشور اسرائیل» استفاده کرد.

«مجمع خبری فلسطینیان» افزود: شبکه سعودی العربیه با فیلم مستندی درباره نکبت فلسطین و تشکیل دولت اشغالگر به تحریف تاریخی و فکری اقدام کرد.

این گروه خبری فلسطینی تصریح کرد العربیه با افکاری جدید و شوک آور و اصطلاحات و کلماتی بی سابقه به این تحریف تاریخی و فکری اقدام کرده است.

«مجمع خبری فلسطینیان» ادامه داد: مستند العربیه با تلاش برای ارائه توجیه‌های انسانی از مهاجرت یهودیان به سرزمین فلسطین آغاز می‌شود.

ادعای العربیه این است که یهودیان از طرف آلمان‌ها ظلم و ستم می‌بینند و برخی کشور‌های اروپایی نیز از پذیرفتن آنان خودداری می‌کردند.

این مستند همچنین تلاش کرده است بین یهودیان و بین فلسطین رابطه‌ای پیدا کند.

مجری العربیه در بخشی از این مستند می‌گوید بین یهودیان و مسلمانان درباره امکان رسیدن به دیوار ندبه در قدس کشمکش به وجود آمد.

«مجمع خبری فلسطینیان» افزود العربیه در این مستند از اصطلاحاتی مانند «فلسطینیان عرب» استفاده کرده است که به کارگیری آن به معنای وجود فلسطینیان یهود است.

العربیه در فیلم به اصطلاح مستند خود افزوده است فلسطینیان یهود پیش از نکبت به فلسطین مهاجرت کردند و برخی از مکان‌های آن را به مناطقی با شکل و شمایل اروپایی تبدیل کردند.

العربیه در فیلم خود مقاومت ضد اسرائیلی پیش و پس از نکبت و اشغالگری را اقدامات خشونت آمیز توصیف کرده و کشته‌ها را قربانیان و یهودیان بی‌گناه نامیده است.

شبکه سعودی العربیه به رویداد‌های نکبت در سال ۱۹۶۷ میلادی پرداخته و کوشیده است رژیم اشغالگر اسرائیل را کشوری توصیف کند که از میان جنگ‌ها سر برآورده است. منظور از این جنگ‌ها نیز نبرد‌هایی است که ارتش‌های عربی برای آزادسازی فلسطین انجام دادند.

«مجمع خبری فلسطینیان» درباره کوچ اجباری فلسطینیان از خانه و کاشانه و سرزمینشان افزود شبکه سعودی العربیه کوشیده است کوچ اجباری را ناشی از شرایط جنگی و به درخواست سران عرب القا کند.

این مجمع خبری فلسطینی افزود شبکه سعودی العربیه درباره باند‌های تروریستی هاگانا که جنایتکارترین و خونریزترین و آدمکش‌ترین گروه‌های اسرائیلی است و وحشیانه‌ترین قتل عام‌ها را علیه فلسطینیان پیش و پس از نکبت مرتکب شدند، آن را یک گروه یهودی نشان داده است که انگلیس در دوره قیمومیت از آن برای مأموریت حفظ امنیت در مناطق یهودی استفاده کرد.

شبکه العربیه از توصیف شبه نظامیان اسرائیلی «لیحی» به عنوان یک گروه تروریستی خودداری کرده است. گروه صهیونیستی لیحی در ده‌ها قتل عام شرکت کرده که مهمترین آن قتل عام فلسطینیان در دیر یاسین لبنان است.

العربیه در به اصطلاح مستند خود شیوه مقاومت سازمان آزادی‌بخش را منازعه مسلحانه توصیف کرده است.

شبکه سعودی العربیه، تنها مشکل را پس از تباه شدن فلسطین این گونه نشان داده است که مشکل فقط در شهرک سازی است و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ میلادی را به عمد کاملا نادیده گرفته و نیز از حق ساکنان سرزمین‌های اشغالی برای بازگشت به فلسطین حرفی نزده و چشمان خود را به روی صد‌ها قتل عامی که در طول سال‌های اشغالگری صورت گرفته بسته و آنها را نادیده گرفته است.

العربیه در پایان به اصطلاح مستند خود نیز علت ادامه رنج و سختی ملت تحت اشغال فلسطین را ناشی از ادامه اشغالگری نمی‌داند بلکه ناشی از دفن تئودور هرتزل در قدس اشغالی می‌داند که ۴۵ سال از مرگش می‌گذرد گویا دفن او در قدس اشغالی یک رویایی بوده که تحقق یافته است.

این فیلم شبکه سعودی العربیه که حقایق را وارونه کرده باعث خشم گسترده فلسطینیان و اعراب شده است.

«مجمع خبری فلسطینیان» اعلام کرد این فیلم به عنوان یک رسوایی جدید و بزرگ برای هویت شبکه العربیه قلمداد می‌شود.

این گروه رسانه‌ای فلسطینی سپس این پرسش را مطرح کرده است که آیا اشغالگران در رسانه‌های عربی برای خودشان تریبون‌هایی پیدا کرده اند؟


بیشتر بخوانیدخوش‌رقصی رسانه‌های آل‌سعود با ریتم «معامله قرن»/وقتی «العربیه» راوی صهیونیست‌ها می‌شود+فیلم 


انتهای پیام/
 

افشای خیانت جدید العربیه توسط مجمع خبری فلسطینیان + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
خب آل سقوط خودشون اصلیت یهودی دارن، انتظار دارین اقوام خودشونو بدنام کنن؟!!
Saudi Arabia
مصمم
۱۸:۵۸ ۲۴ تير ۱۳۹۷
این برنامه ها که گاه گداری در شبکه های وهابی فارسی زبان هم به چشم می خورد به نظر می آید بخشی از تعهدی است که ولیعهد نادان عربستان به صهیونیست ها داده و تلاشی است برای اصلاح چهره آن رژیم منحوس و اشغالگر و زمینه سازی برای عادی سازی و بهتر بگویم علنی سازی رابطه با این رژیم جنایتکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۴ تير ۱۳۹۷
مرگ بر آل سعود
آخرین اخبار