۲۵ تیرماه؛

آغاز هدایت تحصیلی بیش از ۶۷ هزار دانش‌آموز خوزستانی

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان از آغاز هدایت تحصیلی بیش از ۶۷ هزار دانش‌آموز خوزستانی از فردا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،جمشید کمایی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان گفت:  هدایت تحصیلی دانش آموزان بدو ورود پایه دهم از سال 95 و با هدف شناسایی استعدادها، توانایی ها، علایق و ویژگی شخصیتی دانش آموزان در سراسر کشور انجام می گیرد.

وی افزود: دانش آموزان پایه دهم می توانند در یکی از رشته های شاخه نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش ادامه تحصیل دهند و هدایت تحصیلی تنها مبنای کار ما برای کمک به دانش آموز در این انتخاب است.

کمایی بیان داشت: هدایت تحصیلی دانش آموزان بر مبنای توانایی و استعداد آن‌ها و علاقه و رغبت آن‌ها صورت می گیرد و در سرجمع دانش آموزان حق انتخاب رشته از 12 اولویت را خواهند داشت که این انتخاب بر مبنای نمره اکتسابی آن‌ها در هدایت تحصیلی خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در مجموع 100 امتیاز برای هدایت تحصیلی دانش آموزان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: 10 نمره به نظر دانش آموز، 5 نمره به نظر والدین، 10 نمره به نظر دبیران دروس مرتبط، 10 نمره به نظر مشاوران و 30 نمره به آزمون های مشاوره ای دانش آموزان که شامل آزمون سنجش توانایی دانش آموز و آزمون رغبت سنجی است، اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: 35 امتیاز باقی‌مانده نیز مربوط به عملکرد تحصیلی دانش آموزان در دروس مرتبط با هر رشته تحصیلی است که بر اساس نمره کتبی خرداد دانش آموز در هر درس لحاظ خواهد شد و چنانچه دانش آموز در عملکرد تحصیلی خود در درس مرتبط با رشته کف نمره لازم را به دست نیاورد بررسی مشاوره ای برای وی لحاظ نخواهد شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان افزود: این دانش آموزان می توانند درخواست آزمون مجدد تعیین رشته در دروس تاثیرگذار در تعیین رشته را بدهند و در صورت کسب حد نصاب لازم به رشته مورد علاقه خود وارد شوند.

وی با اشاره به ساز و کار هدایت تحصیلی دانش آموزان، ادامه داد: بر اساس نتایج هدایت تحصیلی که مبتنی بر توانمندی و علاقه دانش آموزان و همچنین امکانات منطقه‌ای است، دانش آموزان به 4 گروه الف، ب، ج و د تقسیم می شوند که نتیجه هدایت تحصیلی هر فرد و نحوه چینش اولویت های وی از طریق فرم شماره 7 به هر فرد اطلاع داده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه همه دانش آموزان پایه نهم خوزستان که حایز شرایط قبولی هستند باید از ۲۵ تیرماه با مراجعه به مدرسه نسبت به دریافت فرم هدایت تحصیلی اقدام کنند، افزود: دانش آموزان بر اساس اینکه در کدام یک از گروه های چهارگانه قرار می گیرند باید به مراکز ثبت نام واقع در دبیرستان متوسطه دوم خوزستان مراجعه کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان گفت: ملاک تقسیم‌بندی دانش آموزان به گروه‌های چهارگانه، نمره اکتسابی آن‌ها در هدایت تحصیلی است؛ دانش آموزانی که در گروه الف قرار می گیرند افرادی هستند که تمام شرایط را کسب کرده و برای انتخاب رشته در اولویت ثبت نام هستند. دانش آموزانی که در گروه های ب، ج  و د قرار می گیرند در اولویت بعدی ثبت نام و پس از ثبت نام دانش آموزان گروه الف هستند.

انتهای پیام/م

شروع فرایند هدایت تحصیلی دانش آموزان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.