از سرگیری ماموریت اتحادیه اروپا در لیبی

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به منظور از سرگیری ماموریت این اتحادیه در لیبی و کمک به تامین امنیت مرزی آن، به این کشور سفر کرد.

موگرینی: ماموریت اتحادیه اروپا در لیبی از سرگرفته می‌شودبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی الجزیره، فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به منظور بازگشایی دفتر نمایندگی این اتحادیه، تقویت حضور دیپلماتیک اتحادیه اروپا و کمک به تامین امنیت مرزی، به طرابلس -پایتخت لیبی- سفر کرده است.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای در خصوص سفر موگرینی اعلام کرد: بازگشت حضور دیپلماتیک اتحادیه اروپا در لیبی سبب بهبود و تقویت همکاری با دولت این کشور، مقامات محلی و سازمان ملل خواهد شد. 

در ادامه این بیانیه، اتحادیه اروپا یادآور شد که موگرینی همچنین درباره آموزش گارد ساحلی لیبی و نیز امنیت مزرهای زمینی این کشور آفریقایی به بحث پرداخته است. رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفتگو با نخست وزیر لیبی از حل بحران نفتی اخیر این کشور ابراز رضایت کرد.

بنا به اعلام اتحادیه اروپا، در جریان سفر موگرینی به لیبی او دیدارهای با فائز السراج، نخست وزیر دولت توافق ملی، محمد الطاهر سیالا، وزیر امور خارجه لیبی و غسان سلامه، نماینده سازمان ملل در این کشور داشته است.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این دیدارها اعلام کرد: حضور ما در اینجا اکنون بسیار منظم خواهد بود. من دیدار بسیار خوبی با نخست وزیر السراج داشتم و در آن دیدار موضوع حمایت اتحادیه اروپا از لیبی و مردم آن به بحث گذاشته شد.

موگرینی همچنین تاکید کرد: در موضوع کمک‌های بشردوستانه ما اولین شریک لیبی هستیم، همچنین این مسئله درباره گسترش همکاری‌ها نیز صدق می‌کند. ما اولین شریک اقتصادی برای لیبی هستیم و با نخست وزیر نه تنها درباره حمایت سیاسی اتحادیه اروپا از روند سیاسی در این کشور بحث شد، بلکه اقداماتی در جهت آمادگی برای برگزاری انتخابات و نیز انجام پروژه‌های جدید مورد بحث قرار گرفت.

بنا به گزارش الجزیره، اتحادیه اروپا در سال 2014 تصمیم به انتقال نمایندگی خود از لیبی به تونس گرفت. این تصمیم اتحادیه اروپا به دنبال بالا گرفتن آشوب‌ها و ناآرامی‌ها در لیبی پس از وقوع شورش سال 2011 صورت گرفت، که در نهایت منجر به سرنگونی معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی شد. سران مخالفان در لیبی در ماه می برای برگزاری انتخابات در پایان سال میلادی جاری به توافق رسیدند با این حال همچنان نگرانی‌های درباره امکان برگزاری رای‌گیری مطرح  می‌شود.

الجزیره گزارش داد اتحادیه اروپا مشتاق است تا ثبات به لیبی بازگردد تا از این طریق به جلوگیری از جریان مهاجرت هزاران نفری از آفریقا کمک نماید. ماه گذشته 28 نفر از سران این کشور در خصوص اقداماتی برای ممانعت از جریان مهاجران آفریقایی به اروپا توافق کردند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۴ تير ۱۳۹۷
دیگه نباید به اروپاییان اعتماد کرد
آخرین اخبار