حضرت معصومه (س)، اسوه عفاف و حجاب

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: حضرت معصومه (س) الگوی بانوان مسلمان و اسوه حجاب عفاف است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت امروز در نخستین همایش کشوری زن مسلمان در رشت، حضرت معصومه (س) را الگوی بانوان مسلمان و اسوه حجاب عفاف دانست و با اشاره به آغاز دهه کرامت و تقارن آن با هفته عفاف و حجاب گفت: بانوان باید با تأسی از ائمه اطهار (ع) بتوانیم ضمن حفظ حجاب و عفاف مسئله کرامت انسانی را بیش از پیش در جامعه اسلامی نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه مسئله عفاف و حجاب و فرهنگ عمومی از مهمترین دغدغه‌های جامعه اسلامی است، بر ضرورت رعایت هرچه بیشتر عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد.

حجت الاسلام علی اسماعیلی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در همایش گرامیداشت ولادت حضرت معصومه (س) کریمه اهل بیت و آغاز دهه کرامت گفت: حضرت معصومه (س) الگوی مسلمانان جهان است.

وی با بیان اینکه خداوند با فرستادن پیامبران و امامان زمینه الگوپذیری و رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی را برای ما فراهم کرده است، افزود: اسلام با زن و فعالیت‌های اجتماعی زنان در جامعه منافات نداشته و خواهان تساوی حقوق زنان و مردان در جامعه است.

افشین شفقی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در ادامه این همایش گفت: دین اسلام، دین کرامت و بزرگی زنان و دختران است.

وی افزود: بانوان می‌توانند با الگوپذیری از حضرت زهرا و حضرت معصومه (س) راه سعادت را پیدا کرده و به تحکیم بنیان خانواده کمک کنند.

 

انتهای پیام/ع

برگزاری نخستین همایش کشوری زن مسلمان در رشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.