خرید ۱۲۲هزار تن گندم مازاد از کشاورزان لرستانی

رئیس جهاد کشاورزی لرستان گفت: تاکنون ۱۲۲ هزار تن گندم مازاد از کشاورزان لرستانی خریداری‌شده و پیش‌بینی می‌شود ۴۰۰هزار تن گندم مازاد خریداری شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ عبدالرضا بازدار رئیس جهاد کشاورزی لرستان اظهار داشت: سیلوی ۵۰ هزار تنی زاگرس در کوهدشت جز سیلو‌های مکانیزه شده‌ای است که روی آن خوب کارشده و جز نوآوری‌های این صنعت است.

وی افزود: در لرستان بالغ‌بر ۸۰۰ هزار تن سیلوی مکانیزه احداث‌شده که ۲۰۰ هزار تن در شهرستان‌های سلسله، ازنا، دلفان و بروجرد در دست‌ساخت است که با احداث آن‌ها مجموع سیلوی استان بالغ‌بر یک‌میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

رئیس جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه چشم‌انداز گندم در بهترین شرایط بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار تن، ظرفیت جو بالغ‌بر ۱۵۰ هزار تن است و می‌توانیم حبوبات بالغ‌بر ۱۲۰ هزار تن خرید حبوبات داشته باشیم، عنوان کرد: اینکه ما بگوییم می‌خواهیم روی گندم به‌صورت ویژه سرمایه‌گذاری کنیم این‌گونه نیست و برای سایر محصولات نیز برنامه داریم.

وی بیان کرد: خرید گندم خریداران در استان آغازشده و ۱۲۲ هزار تن گندم مازاد کشاورزان تحویل مراکز خرید شده که با روند خوبی روبه‌رو بوده است.

بازدار بابیان اینکه بیش از ۲۰۰ هزار تن گندم دیم در استان لرستان وجود دارد که ۶۰ درصد تولید گندم استان از دیم‌زار‌ها به دست می‌آید تصریح کرد: تنش‌های پاییز و زمستان به گندم‌ها آسیب زد و در پلدختر گندم‌ها به بارندگی بهاره نرسید، اما پیش‌بینی می‌شود ۴۰۰ هزار تن گندم مازاد کشاورزان خریداری شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود حدود ۴۰ درصد بهای خرید گندم کشاورزان استان پرداخت شود گفت: عموماً گندم‌ها در سیلوی مکانیزه نگهداری می‌شود که خوشبختانه نگرانی در این مورد وجود ندارد و با احداث این سیلو‌ها گندم به‌صورت سهل‌الوصول تحویل مرکز داده می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: در شهرستان کوهدشت ۹۰ هزار تن سیلو وجود دارد، اما در سال‌های گذشته برای خرید گندم با بحران روبه‌رو بودیم که باوجود سیلوی ۵۰ هزار تنی روند خرید گندم در این شهرستان بهبود می‌یابد.

انتهای پیام/م

۱۲۲ هزار تن گندم مازاد از کشاورزان لرستانی خریداری شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.