حجاب راهی برای رسیدن به رستگاری است/زنان ایرانی از زمان های قدیم پوششی پوشیده داشتنه اند

تک تک احکام دین اسلام برای سلامت بشری است و اگر شخص خود را ملزم به اطاعت از دستورات الهی کند رستگاری او تضمین می شود، در این میان زن دارای وجودی ممتاز است و در دین اسلام توجه خاصی به او شده است که برای حفظ کرامت او احکام خاصی مانند حجاب ارائه شده است .

حجاب راهی برای رسیدن به رستگاری است/زنان ایرانی از زمان های قدیم پوششی پوشیده داشتنه اندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد قرآن کریم در آیات 53 و 59 سوره احزاب، آیه 31 سوره نور به بیان مسئله حجاب پرداخته است، هم چنین در جلد بیستم کتاب وسائل الشیعه فصل نکاح، بیش از صد روایت در وجوب حجاب و محدوده آن نقل شده است که فقیهان شیعه و اهل سنت با توجه به آیات (به ویژه آیه ۳۱ سوره نور) و روایات، فتوا به وجوب حجاب داده‌اند.

در بسیاری از جوامع غربی استفاده از پوشش حجاب ممنوع است زیرا پوشش حجاب نوعی تبلیغ دین است، مخصوصا دین اسلام که با انواع تبلیغ های نادرست علیه آن مورد ستم واقع شده است بنابراین برگزیدن حجاب توسط زنان در این کشور ها می تواند یادآور دین اسلام برای همگان باشد .

انتخاب پوشش حجاب برای خانم ها محاسن زیادی دارد که اولین آن اطاعت از پروردگار متعال است و دومین آن شناسانده شدن فرد مسلمان است به این معنا که زن مسلمان با برگزیدن پوشش اسلامی اعلام می دارد که من مسلمانم و این پوشش من است .

یکی دیگر از محاسن انتخاب حجاب می توان به دورشدن زن از تباهی اشاره کرد زیرا حجاب نوعی مصونیت در مقابل انواع تعرض های فیزیکی و لفظی است .

افزایش تواضع یکی دیگر از پیامد های حجاب است زیرا تواضع رشدی درونی است که هر انسان کمال گرایی آن را در خود پرورش می دهد، تواضع داشتن به دنبال خود احترام، اعتماد،آرامش و حسن خلق را به وجود می آورد .

راضیه نجات یک شهرومند مشهدی در ابن باره می گوید:من 3 دختر دارم و همیشه سعی می کنم در قالب یک دوست مسائل مربوط به عفاف و حجاب را برایشان بگویم ، زنان ایرانی از همان زمان های قدیم پوششی پوشیده داشتنه اند .

یکبانوی مشهدی هم در این باره گفت : 2 دختر نوجوان دارم که  از سن کوچکی عادتشان دادم که حجاب خود را حفظ کنند و سعی کردم به آن ها بیاموزم  اگر حجاب داشته باشی امنیت داری و خداوند هم بیشتر به انسان در امور زندگی کمک می کند، داشتن حجاب تاجی است که خداوند روی سر هرکسی قرار نمی گیرد .

فاطمه نبی که 21 سال سن داشت گفت :من به عنوان یک دختر ایرانی و اسلامی وظیفه دارم حجابم رو حفظ کنم و به دخترانی که حجاب ندارند توصیه می کنم حداقل برای یک بار هم که شده حجاب را تجربه کنند، درست است که چادر سر کردن در این هوای گرم کار آسانی نیست اما اگر این کار را تجربه کنند.

حجاب همانند دیگر احکام دین بر دختران واجب است و مسلما هرکس جویای سعادت دنیا و آخرت باشد از دستورات خداوند پیروی می کند اما ایرادی که بر حجاب می گیرند این است که حجاب زن ها را منزوی می کند باید در پاسخ به این ایراد بگوییم که حجاب اسلامی نه تنها زن را در جامعه منزوی نمی کند بلکه سبب می شود تا زنان در آرامش و بدون توجه به جنسیتشان به فعالیت های علمی و فرهنگی خود در جامعه ادامه دهند .

انتهای پیام// ز.ی

گزارشگر: زهرا یونسی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.