مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل:

ترامپ از سرکیسه کردن کشورها باکی ندارد/ آمریکایی‌ها نخبگان دیگر کشورها را غارت می‌کنند/ دانشگاه آزاد باید در امور سیاسی ورود کند

ترامپ از سرکیسه کردن کشورها باکی ندارد/ آمریکایی‌ها نخبگان دیگر کشورها را غارت می‌کنند/  دانشگاه آزاد باید در امور سیاسی ورود کندولایتی در خصوص نخبگان کشورهای غربی گفت: آمریکایی‌ها با سرکیسه کردن کشورهای عربی مردم را غارت کردند.
 
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در همایش بانوان مومن انقلابی که صبح امروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه با اطاعت رهبری دوره جدیدی در دانشگاه آزاد ایجاد شده است، گفت: امیدواریم که دانشگاه آزاد پیشتاز در اجرایی کردن بحث دانشگاه تمدن‌سازی باشد.

رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص مطالبات مقام معظم رهبری از دانشگاه‌ها گفت: سال‌هاست که مقام معظم رهبری مطالبات خود از دانشگاه را بیان می‌کند و دانشگاه آزاد با توجه به امکاناتی که در اختیار دارد می‌توانند نخبگان بیشتری را جذب کند و آنها را پرورش دهد.

ولایتی در خصوص بخش‌های مختلف دانشگاهی اظهار کرد: دانشگاه‌ها دو بخش تربیتی و تعلیمی دارند و به جز یک‌ جا در قرآن کریم تربیت همیشه بر تعلیم مقدم بوده است.

تقوا برتری انسان‌ها را رقم می‌زند، نَه جنسیت

وی ادامه داد: در اسلام هیچ تفاوتی بین زن و مرد و یا فرقه‌های مختلف وجود ندارد و آنچه برتری افراد را می‌سازد تقوا است.

رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه آینده کشور به دستان مادران رقم می‌خورد، گفت: اگر بخواهیم بدانیم که آینده این کشور و جامعه به چه صورت است، باید مادرانی را تربیت کنیم که بتوانند جوانان آینده کشور را برای حضور در جامعه آماده کنند.

توقعات صنف دانشجویی بالا رفته است

ولایتی در خصوص توقعاتی که از صنف دانشجو وجود دارد، گفت: امروز توقعات از دانشجویان بسیار زیاد است و نقش بانوان در این میان بسیار پررنگ‌تر است، آنها پرچم‌دار هدایت جامعه هستند.

وی با بیان اینکه ایران در رتبه چهارم جهان به لحاظ تعداد دانشجویان قرار دارد، اظهار کرد: جمعیت ایران 80 میلیون نفر است و 5 میلیون دانشجوی جوان در این کشور وجود دارد که البته به لحاظ آماری در جایگاه خوبی قرار گرفته‌ایم.

رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: آمارها در بسیاری از کشورهای جهان نشان می‌دهد که نخبگان ‌آنها اغلب از دیگر کشورهای جهان هستند آنها عصاره فضایل کشورهای دیگر را جذب می‌کنند و به آنها آموزش می‌دهند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در خصوص نخبگانی که در کشور آمریکا حضور دارند، اظهار کرد: آمریکایی‌ها از ابتدای به وجود آمدنشان تا به امروز دنیا را غارت کرده‌اند و رئیس جمهور آنها از سر کیسه کردن کشورهای عربی باکی ندارد و با قدرت نظامی، مردم کشورهای جهان را غارت می‌کند و بر همین اساس باید هم وضع خوبی در جهان داشته باشند.

وی با بیان اینکه در کشور اسلامی افراد خوبی در حوزه‌های علمی و ادبی وجود داشته‌اند، گفت: امروز می‌بینیم که کتاب قانون ابن‌سینا در بسیاری از کشورهای جهان ترجمه شده است، اما چند نفر در جهان هستند که همانند سعدی و حافظ و یا ادیبان معاصر ایران باشند.

رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ما باید پرچم‌داران معنویات در کشور باشیم، گفت: با کمک شما دانشجویان که منتخبان دانشگاه‌ آزاد هستید می‌توانیم پرچم علم، اخلاق و سیاست را در جهان برافراشته کنیم.

نمی‌توان نسبت به سیاست بی‌تفاوت بود

ولایتی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد باید در سیاست وارد شود، گفت: برخی می‌گویند که ما اهل سیاست نیستیم و فکر می‌کنند که این موضوع هنر است، اما به آنها باید بگوییم که هر آدمی مسئول سرنوشت خودش است و نمی‌توان نسبت به سیاست بی‌تفاوت بود.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد باید در علم، اخلاق و سیاست حرف اول را بزند، اظهار کرد: سیاست‌مداری با سیاست‌ بازی متفاوت است کسی که از سیاست به عنوان ابزاری برای رسیدن به مقاصد خود استفاده می‌کند، سیاست‌باز است.

رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: دانشگاه آزاد و دانشجویان این دانشگاه باید در امور سیاسی وارد شوند و امیدواریم که دانشگاه آزاد در آینده پرچم‌دار علم، اخلاق‌، معنویت و سیاست شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار