مدیر کل امور بانوان استانداری کرمان گفت: تحکیم خانواده مبتنی بر شاخصه ‌های اسلامی، هماهنگی و نظارت بر عملکرد اجرایی استان با موضوع زنان، کودکان و جوانان از رویکردهای این اداره کل است.

تحکیم خانواده مبتنی بر شاخصه ‌های اسلامی از اولویت های سال جاری استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ فاطمه‌السادات حسینی، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان  به اجرای طرح تاب آوری اجتماعی زنان اشاره کرد و گفت: طرح تاب آوری اجتماعی زنان در استان کرمان با همکاری معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری اجرا می‌شود که از سال 94 این طرح آغاز که تاکنون از نگاه روانشناسی مورد بررسی قرار می گرفت اما رویکرد این طرح از سال جاری اجتماعی خواهد بود.

حسینی به اهداف این طرح اشاره کرد و گفت: مراجعه کارآمد و بکارگیری تمهیدات مناسب در برابر مشکلات و معضلات، شناسایی شیوه‌های مناسب و خلاقانه، توان افزایی فردی و جمعی با محوریت بانوان، مشارکت حداکثری بانوان، تقویت تعاملات اجتماعی جوامع محلی و ... از جمله اهداف این طرح است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان بیان کرد: در دو فاز طرح تاب آوری و ارتقای اجتماعی زنان و خانواده اجرا خواهد شد که در فاز اول باید 23 تسهیل‌گر را آموزش دهیم اما به دلیل زیاد بودن مناطق آسیب دیده، تسهیل‌گران بیشتری را آموزش خواهیم داد که امروز اجرای فاز اول در استان کرمان آغاز خواهد شد.

وی فاز اول را 6 روزه دانست و اظهار کرد: استان کرمان فاز اول را در سه مرحله دو روزه اجرا خواهد کرد و در فاز دوم این تسهیل‌گرانی که آموزش دیده‌اند به مناطق مورد نظر اعزام می‌شوند.

حسینی با بیان اینکه با 6 رویکرد و 12 محور برنامه های حوزه زنان در سال جاری را تدوین کرده ایم تصریح کرد: تقویت و تحکیم خانواده مبتنی بر شاخصه‌های اسلامی، هماهنگی و نظارت بر عملکرد اجرایی استان با موضوع زنان، کودکان و جوانان، پیگیری رویکرد برنامه‌های توانمندی زنان، پیگیری و هماهنگی برنامه های سلامت و بهداشت زنان غیره از رویکردهای این اداره کل در سال جاری در حوزه زنان است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان اجرای تحکیم خانواده و تعالی خانواده را یکی از برنامه‌ های امسال اداره کل امور بانوان ذکر کرد و افزود: باید از جزیره‌ای عملکردن پرهیز کنیم.

حسینی با اشاره به راه‌اندازی چهار نمایشگاه فصلی برای توانمندی سازی و اشتغال حوزه زنان اضافه کرد: اعطای تسهیلات خوداشتغالی به بانوان قابل ذکر است که حدود 90 درصد بانوانی که برای دریافت تسهیلات خانگی معرفی شده‌اند توانسته‌اند آنها را جذب شده است.


انتهای پیام/س

تدوین 12 محور برنامه های حوزه زنان طی سال  جاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار