طی سال 96 صورت گرفت؛

اجرای 101 طرح توسط 35 سمن در کرمان

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان از حمایت و اجرای 101 طرح توسط 35 سمن طی سال 96 در استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدتقی امیری خراسانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در جلسه ی ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان که امروز با محوریت اوقات فراغت با حضور فدایی سرپرست استانداری کرمان در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، به بحث جوانان اشاره کرد و گفت: از زمانی که سازمان جوانان با سازمان تربیت بدنی سابق ادغام شد و وزارت ورزش و جوانان را تشکیل داد، تا حدودی برنامه های جوانان مغفول واقع شد.

وی افزود: طی این مدت، حواشی و جامعه ی مخاطب بزرگی که ورزش داشت، سبب شد، تمام فکر و اذهان به سمت ورزش باشد.

امیری خراسانی تصریح کرد: از سال 95 با پیگیری هایی که از سمت اداره کل صورت گرفت و زحماتی که در خود معاونت امور فرهنگی و امور جوانان و خود سمن ها انجام شد، ما رشد خوبی داشتیم.

 وی با اشاره به اینکه در سال 95، حدود 35 طرح را توسط 20 سمن حمایت و اجرا کردیم، یادآور شد: در سال 96، این میزان افزایش یافت و بدین ترتیب 101 طرح توسط 35 سمن اجرا شد.

امیری خراسانی ابراز امیدواری کرد: طی سال 97، چه در تعداد طرح ها و چه در تعداد سمن های فعال رشد داشته باشیم.

وی به رشد چشمگیر حوزه جوانان استان کرمان در بین استان های کشور اشاره کرد و بیان داشت: در گزارشی که وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد، در تشکیل ستاد ساماندهی استانی و شهرستانی، استان کرمان در سال 96، با 400 درصد رشد رتبه ی نخست را در بین استان های کشور به خود اختصاص داده است.

امیری خراسانی با اشاره به حمایت های رزم حسینی استاندار وقت کرمان در حمایت از برنامه های هفته ی جوان گفت: جا دارد یک خداقوت و آرزوی سلامتی برای رزم حسینی، استاندار وقت کرمان داشته باشیم، چرا که ما در هفته ی جوان با درآیت وی برنامه های خوبی را تنظیم کردیم.

وی افزود: با برنامه های هفته ی جوان در استان کرمان طی سال 97، این استان جزو سه استان برتر کشور قرار گرفت.

امیری خراسانی با اعلام اینکه استان های البرز، کرمان و فارس از نظر تعدد و اجرای برنامه های هفته ی جوان حتی از استان های فعالی چون اصفهان، خراسان، تهران، آذربایجان و خوزستان نیز بهتر عمل کردند، تصریح کرد: این موفقیت به لطف خدا، همت مسئولان و تلاش سمن های جوان رخ داد.

وی یادآور شد: در هفته ی جوان امسال 507 برنامه در سراسر استان برگزار شد، در حالی که این رقم در سال 96، در حدود 300 برنامه بود که امیدواریم با برنامه ریزی بیشتر در هفته جوان سال آینده، تعداد برنامه ها بیشتر شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: این نوع برنامه ها، سبب شد استان کرمان در بحث برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان به عنوان استان معین کشور انتخاب شود.

امیری خراسانی افزود: در سه ماهه ی اول سال 97، اعتبار 7 سمن جوان دیگر، صادر شد که بر این اساس، آمار تعداد سمن های فعال جوان  ما به 65 سمن رسید.

وی با اعلام اینکه 70 درصد جوانان معتقدند که مسئولان به فکر برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان نیستند، از دستگاه های مرتبط با حوزه جوانان چون: کمیته امداد، اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهزیستی خواست: برنامه های خاص خود در زمینه ی اوقات فراغت را به اداره کل ورزش و جوانان استان ارائه دهند.

امیری خراسانی تصریح کرد: برنامه های ارائه شده از سوی این دستگاه ها، با نام خود دستگاه مربوطه به وزارت ورزش و جوانان ارسال می شود.

انتهای پیام/ب

جلسه ی ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار