آبیاری 12هزار نخل با آب شرب!

مدیرامور آب وفاضلاب ریگان گفت: با اجرای طرح مانور خانه به خانه در ریگان ۱۲ هزار اصله درخت خرما که به صورت غیر مجاز ابیاری می‌شدند، شناسایی شد.

آبیاری 12هزار نخل با آب شرب!به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان حسین پیدایش مدیر امور اب وفاضلاب  ریگان گفت:در اجرای طرح بزرگ خانه به خانه شهر ریگان ۱۲ هزار اصله درخت خرما که از طریق آب شهری آبیاری می‌شدند شناسایی شدند.

وی با اشاره به برخورد با صاحبان 8هزار نخل که با آب شرب لوله کشی درختان خود را آبیاری می کردند، عنوان کرد: مابقی نخلستان‌ها که به صورت آب آشامیدنی غیرمجاز در این شهرآبیاری می‌شوند در اجرای این طرح جمع آوری خواهند شد.

مدیر امور آب وفاضلاب شهرستان ریگان با اشاره به اینکه شهرستان ریگان یکی از مناطق کویری است، اظهار کرد :خشکسالی‌های پی در پی وعدم نزولات جوی مشکلاتی را برای چا‌ههای آب این شهرستان وارد نموده است .

پیدایش تصریح کرد: در این راستا مانوری در قالب طرح پیمایش خانه به خانه انجام شده است که در این طرح تعداد ۵۰۰ فقره انشعاب خلاف جمع آوری شد.

وی بیان داشت : تعداد ۳۲۷ فقره از این تخلفات دستکاری کنتور بود که ۸۰ فقره انشعابات خلاف تبدیل به مجاز شدند ومابقی آن‌ها در دستور کار قرار دارند.

مدیر آب وفاضلاب شهرستان ریگان با اشاره به اینکه با اقدامات صورت گرفته ۱۱ هزار خانوار از آب آشامیدنی که قبلا به صورت جیره بندی بودند به صورت ۲۴ ساعته از آب اشامیدنی سالم بهر‌مند شدند.

پیدایش افزود: با توجه به دمای بالای ۵۰ درجه در شهرستان ریگان از شهروندان ریگانی خواستار صرفه جویی در مصرف هستیم.

انتهای پیام/ح

جمع آوری انشعابات غیرمجاز آبیاری نخیلات درریگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار