صادرات بیش از ۵ میلیون تن کالا غیر نفتی از گمرکات استان بوشهر

سرپرست گمرکات استان بوشهر از صادرات بیش از ۵ میلیون تن کالا غیر نفتی از گمرک‌های استان بوشهر در سه ماهه نخست امسال به خارج از کشور خبر داد.

صادرات بیش از ۵ میلیون تن کالا غیر نفتی از گمرکات استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  منصور بازیار ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به افزایش صادرات کالای غیر نفتی از استان بوشهر اظهار داشت: در سه ماه نخست امسال ۵ میلیون و ۱۸۴ هزار تن کالا به ارزش حدود ۲ میلیارد و ۵۰۹ میلیون دلار از گمرک‌های استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۶ درصد و از نظر ارزش ۳۴ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تمامی تلاش گمرک رونق تولید و تقویت صادارت است تصریح کرد:در همین راستا گمرک سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و با ارئه یک بسته حمایتی و انواع تسهیلات گمرکی اجرا می‌کند و سعی دارد زمینه تقویت صادارات را برای واحد‌های تولیدی کشور فراهم کند.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان بوشهر بیان کرد: رشد آمار‌های صادراتی یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی استان است و این مهم نشان از همراهی و همدلی بخش غیردولتی و دولتی در تحقق این امر است.

بازیاربه صادرات استان با احتساب میعانات گازی اشاره کرد و گفت: در سه ماه نخست امسال ۸ میلیون و ۴۰۵ هزار تن کالا با احتساب میعانات گازی به ارزش افزون بر ۴ میلیارد و ۷۲۴ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی ۳۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: عمده کالا‌های صادراتی از گمرک‌های استان شامل میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، سکوی نفتی، کود‌های معدنی، سیمان و کلینکر، گوگرد، لوله‌های حفاری، خربزه و هندوانه، سنگ گچ و گچ بنایی و یونجه بوده است.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان بوشهر افزود: کشور‌های امارات متحده عربی، چین، جمهوری کره، هند، مناطق ویژه، اندونزی، ژاپن، تایلند، تایوان و قطر عمده مقصد کالا‌های صادراتی گمرکات استان بوشهر را شامل می‌شوند.

بازیار با بیان اینکه استان بوشهر رتبه نخست صادرات کشور را در اختیار دارد، گفت: بیشترین حجم صادرات استان با احتساب میعانات گازی مربوط به گمرک منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی است که از نظر وزنی ۸۷ و از نظر ارزشی ۹۲ درصد از حجم صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/م

بیش از ۵ میلیون تن کالا غیرنفتی از گمرک‌های استان بوشهر صادر شده است

برچسب ها: صادرات ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.