معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران:

۲۷ هزار سند استاندارد ملی در ایران تدوین شده است

سودابه یحیی زاده گفت: ۲۷ هزار سند استاندارد ملی در ایران تدوین شده است که منبع خوبی برای محققان و اصحاب فکر و اندیشه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛سودابه یحیی زاده معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران عصر امروز در نشست منطقه‌ای معاونت تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران که با حضور مدیران کل ستادی، استانی، رئیس دانشگاه ایلام و معاونان استاندارد سازی و آموزش ادارات کل استاندارد استان‌های ایلام، کردستان کرمانشاه، لرستان و همدان در دانشگاه ایلام برگزار شد اظهار داشت: ارتقای سطح آموزش و مفاهیم تخصصی حوزه استاندارد سازی و توجه به تلاش در استانداردسازی کالا به جهت اعتماد خریداران به کالای ایرانی هدف نشست منطقه‌ای استاندارد است.

معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران گفت: برای تحقق افزایش سطح دانش سازمان استاندارد کشور نیازمند مشارکت محققان و اساتید دانشگاهی بوده و همراه با فعالان عرصه استاندارد در کشور حضور اساتید و مراکز تحقیقاتی دانشگاهی موجب رشد و بالندگی استاندارد در کشور و جهان می‌شود.

یحیی‌زاده به نقش جامعه دانشگاهی در تدوین استانداردها اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: امروز تدوین استانداردهای نو نیاز اساسی جامعه ایران است که حضور دانشگاه در این تدوین ضروری است.

وی استاندارد را موجب تقویت حمایت از کالای ایرانی دانست و تصریح کرد: واحدهای تولیدی و صنایع تلاش کنند با اتخاذ ایمنی و کیفیت و اخذ علامت استاندارد به مرغوبیت کالای خود را بالا برند تا مردم در خرید کالای آنان راغب شوند.

یحیی‌زاده استاندارد به فراهم سازی زمینه محققان پرداخت و بیان کرد: 27 هزار سند استاندارد ملی در ایران تدوین شده است که منبع خوبی برای محققان و اصحاب فکر و اندیشه است.

وی تلاش همگان برای تحقق استاندارد سازی را یادآور شد و گفت: استاندارد نقش مهم و اساسی در حمایت ازکالای ایرانی و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در حمایت از کالای ایرانی دارد.

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.