پوتین در جیب خود چه مدرکی علیه ترامپ دارد؟

مدیر سابق سی‌ای‌ای، جان برینان درباره نشست تاریخی هلسینکی گفت: «ترامپ کاملا در جیب پوتین و تحت سیطره او قرار گرفته است.»

پوتین در جیب خود چه مدرکی علیه ترامپ دارد؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیاستمداران آمریکایی از دو حزب جمهوریخواه و دموکرات، به دنبال صحبت‌های ترامپ در جریان نشست تاریخی هلسینکی، اتهاماتی مبنی بر بی‌مسئولیتی، ضعف، خیانت و سر فرود آوردن در برابر باجگیری را متوجه او کردند.

 سناتور جان مکین کنفرانس خبری مشترک بین ترامپ و پوتین را یکی از بدترین لحظات تاریخ ریاست‌جمهوری آمریکا دانست. وی که از احترام زیادی در ایالات متحده برخوردار است، نشست هلسینکی را یک «اشتباه تراژدیک» برای آمریکا به شمار آورد و افزود: ترامپ نه‌تنها حقیقت را به دشمن نگفت، بلکه حتی به عنوان سخنگوی آمریکا از سیاست‌های کنونی ما نیز دفاع نکرد.


بیشتر بخوانید: نشست هلسینکی؛ رولت روسی مرد یخی و تاجر نیویورکی


علاوه بر این، رهبر حزب جمهوریخواه در مجلس نمایندگان آمریکا، پل رایان، از ترامپ خواست درک کند که روسیه هم‌پیمان آمریکا نیست: «از نظر اخلاقی امکان برقراری مساوات بین ایالات متحده و روسیه نیست؛ روسیه‌ای که دشمن و مخالف ارزش‌های اساسی ما است.»

وی افزود: «شکی نیست که روسیه در انتخابات ما دخالت و تلاش کرده دموکراسی را در آمریکا و تمام جهان تضعیف کند. تلاش‌های ایالات متحده باید بر تحمیل مسئولیت دخالت در انتخابات متمرکز شده و حدودی برای هجمه‌های آن علیه دموکراسی وضع شود.»

رئیس کمیته روابط خارجی کنگره، سناتور جمهوریخواه، باب کورکر نیز پوتین را پیروز این دیدار دانست و تاکید کرد: «صحبت‌های ترامپ باعث شد ما به عنوان دولتی به نظر برسیم که به لقمه آسانی شباهت داریم.»

در این میان، تعدادی از نمایندگان دموکرات نیز مواضع ترامپ را محکوم کردند و پلوسی تصریح کرد که پوتین از ترامپ باج می‌گیرد. جیمی گومز، نماینده دموکرات هم دراین‌باره می‌نویسد: «ترامپ به فروش ایالات متحده به پوتین ادامه می‌دهد. عدم دفاع از ایالات متحده به خیانت نزدیکتر است.»

مدیر سابق سی‌ای‌ای، جان برینان در این مورد تصریح کرد: «ترامپ کاملا در جیب پوتین و تحت سیطره او قرار گرفته است.»

منبع: روزنامه شهروند

انتهای پیام/

واکنش سیاستمداران آمریکایی به نشست اخیر ترامپ و پوتین

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار