صلیب سرخ برای کاهش آثار تخریبی مین تلاش می‌کند

معاون دفتر نمایندگی کمیته صلیب سرخ جهانی در تهران گفت: صلیب سرخ در مناطق آلوده جهان برای کاهش آثار تخریبی مین و مهمات منفجر نشده در بین غیرنظامیان تلاش می‌کند.

صلیب سرخ برای کاهش آثار تخریبی مین تلاش می‌کندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،'مارک آخرمان' (MARC ACKERMAN) شامگاه پنجشنبه پس از بازدید از پروژه ' آگاه سازی و آموزش خطر‌های مین و مهمات منفجر نشده باقی مانده از جنگ' در روستای 'اسلاملو' از توابع شهرستان مرزی اشنویه گفت: صلیب سرخ در این زمینه در کشورهایی، چون ایران، کامبوج، عراق، افغانستان، سوریه و یمن فعالیت دارد.

وی ادامه داد: به طور مثال در افغانستان که عواقب منفی انفجار مین و سایر مهمات زیاد است، صلیب سرخ جهانی در مواقعی، چون قطع عضو و مشکلاتی از این دست، اعضای مصنوعی بدن را به آسیب دیدگان اهدا کرده و پروتز‌هایی را آماده می‌کند.

آخرمان به همکاری صلیب سرخ با سازمان بهزیستی ایران در زمینه‌های آموزش خطرات مین نیز اشاره کرد و افزود: در بخش آثار و عواقب منفی انفجار مین و مهمات عمل نکرده بر روی مصدومان، در حال حاضر درخواستی از طرف جمهوری اسلامی به صلیب سرخ ارائه نشده است.

معاون دفتر نمایندگی کمیته صلیب سرخ جهانی در تهران ادامه داد: کمیته بین الملل صلیب سرخ جهانی تجربه‌های خود در خصوص تکنیک ها، راهکار‌ها و روش‌های مختلف کاهش آثار تخریبی مین را بین کشور‌ها منتقل می‌کند؛ البته جمعیت هلال احمر، مرکز مین زدایی و سازمان بهزیستی ایران تجربه و دانش خوبی در این خصوص دارند.

آخرمان همچنین افزود: شریک اجرایی صلیب سرخ جهانی در ایران که جمعیت هلال احمر، سازمان بهزیستی و مرکز مین زدایی است کار‌های مفیدی در موضوع آموزش در مناطق آلوده انجام داده است و ما امروز در گفتگو با عشایر و روستائیان منطقه بار دیگر به این نتیجه رسیدیم که جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: صلیب سرخ در پنج استان غربی ایران که جنگ رخ داده شامل آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان فعالیت می‌کند.

'رضا مسافر' معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی نیز گفت: تدوین دستورالعمل آگاهی از خطرات مین و مهمات منفجر نشده در کشور‌هایی که جنگ اتفاق افتاده است از طرف صلیب سرخ جهانی پیگیری شده و با مشارکت جمعیت هلال احمر کشور در حال انجام است.
به گزارش ایرنا رژیم بعثی صدام در جریان جنگ تحمیلی هشت ساله علیه کشورمان حدود ۱۶ میلیون مین در چهار میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشورمان کاشت و این مین‌ها از آن روز تاکنون جان بسیاری از انسان‌های بی گناه را گرفته است.
انتهای پیام/پ

دفتر نمایندگی کمیته صلیب سرخ جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.