همزمان با دهه کرامت برگزار شد؛

تجلیل از امامزاده هاشم جاده هراز با حضور خادمان رضوی

آستان امامزاده هاشم جاده هراز یکی از اماکن متبرکه‌ای است که همواره مردم به آنجا می‌روند و با خدای خود ارتباط برقرار می‌کنند.

تجلیل از امامزاده هاشم جاده هراز با حضور خادمان رضویبه گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حجت الاسلام احمد اشرفی مدیر اداره اوقاف شهرستان دماوند در مورد برنامه‌های امامزادگان آن منطقه در دهه کرامت ابراز داشت: مهمترین برنامه ما در دهه کرامت در امامزاده هاشم جاده هراز برگزار می‌شود. همه ساله خادمان حرم رضوی با حضور در این مکان مقدس به غبارروبی و تجلیل از زحمت کشان این امامزاده می‌پردازند. البته در این مکان برنامه‌ای هم با حضور امام جمعه موقت تهران آیت الله امامی کاشانی برای تجلیل از جایگاه امامزادگان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در منطقه دماوند نزدیک به ۴۰ امامزاده وجود دارد که مردم می‌توانند در ۲۵ امامزاده حضور پیدا کنند و زیارت بپردازند. اما در ۱۵ امامزاده دیگر به دلیل مشکلات مختلف مثل نبود راه مناسب، مجهز نبودن امامزاده به امکانات رفاهی و سایر موارد هنوز امکان زیارت فراهم نیست.

وی افزود: در چند امامزاده دیگر شهرستان دماوند همچون امامزاده ابراهیم احمدرضا و اسماعیل برنامه‌هایی با حضور خادمان و مردم هر محله برگزار می‌شود. اما بزرگترین برنامه ما با حضور دوهزار نفر از افراد مختلف سیاسی و اجتماعی در امامزاده هاشم جاده هراز برگزار خواهد شد. همچنین در این امامزاده غرفه‌های فرهنگی با رویکرد‌های مختلف دایر است تا با آحاد مردم ارتباط سازنده داشته باشند.

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: طبق رسم هر سال، جمعی از روحانیون و خادمان امامزادگان منطقه دماوند به دیدار آیت الله جوادی آملی که همه ساله در این زمان در این منطقه ساکن هستند، می‌روند و از رهنمود‌های ایشان استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار