کلینتون: آمریکا در حال از دست دادن کشور‌های متحد و دوست خود است

نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا اعلام کرد با ریاست جمهوری دونالد ترامپ، واشنگتن در حال از دست دادن بسیاری از متحدان و دوستان خود است.

کلینتون: آمریکا در حال از دست دادن کشور‌های متحد و دوست خود استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «هیلاری کلینتون»، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا روز گذشته (شنبه) اعلام کرد آمریکا با ریاست جمهوری شخصی مثل دونالد ترامپ در حال از دست دادن بسیاری از متحدان و دوستان خود است.

وی اعلام کرد بسیاری از متحدان آمریکا در سردرگمی به سر می برند و نگران اقداماتی هستند که دولت این کشور در حال انجام آن است. طبیعی است که آنها عقب بکشند؛ زیرا نمی دانند باید انتظار چه چیزی را داشته باشند.

کلینتون در ادامه افزود: همانطور که آمریکا یک «خلاء» در رهبری جهانی ایجاد می کند، با کشورهای دشمنی مثل چین مواجه می شویم که قصد دارند این خلاء را پر کنند. خیلی زود، ما دیگر قادر نخواهیم بود در راستای منافع خود عمل کنیم. من فکر می کنم عادلانه است بگویم ما در حال از دست دادن دوستان و متحدانمان هستیم که نگران اقدامات بعدی ما هستند.

هیلاری کلینتون این اظهارات را در پی سفر اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به اروپا بیان کرد. ترامپ در این سفر در نشست ناتو حضور یافت و سپس برای ملاقات با ترزا می، نخست وزیر انگلیس و ملکه الیزابت به لندن سفر کرد و پس از آن هم ملاقاتی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در فنلاند داشت.

دونالد ترامپ به دلیل اظهارات و مواضعش در این سفر مورد انتقادهای گسترده ای قرار گرفته بود. وی ضمن انتقاد از توافق حاصل شده میان برلین و مسکو در زمینه انرژی اعلام کرد که «آلمان اسیر روسیه است». رئیس جمهور آمریکا همچنین در مصاحبه روز سه شنبه با «تاکر کارلسون»، مجری فاکس نیوز اعلام کرد که چرا آمریکا باید از همه متحدان ناتو حمایت کند!

اظهارات ترامپ در نشست مشترک با ولادیمیر پوتین در هلسینکی، پایتخت فنلاند هم موجی از انتقادات را به دنبال داشت. وی در این نشست دستاوردهای آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات را زیر سؤال برد و حتی اعلام کرد گمان نمی‌کند ولادیمیر پوتین در این انتخابات مداخله کرده باشد.

انتهای پیام/

انتقاد هیلاری کلینتون از ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار