باشگاه خبرنگاران جوان مشهد گزارش می دهد؛

جشنواره‌ی خورشید ولایت فرصتی برای تقویت باور‌های دینی و مذهبی کودکان و نوجوانان

جشنواره‌ی خورشید ولایت جشنواره‌ای دانش آموزی است که هدفش ایجاد زمینه‌ای برای ارتباط هر چه بیشتر دانش آموزان با فضایل معنوی امام رضا (ع)، تقویت باور‌های دینی و مذهبی کودکان و نوجوانان و جوانان، ترویج فرهنگ نماز، امام شناسی و معرفی بازشناسی شهدای مدافع حرم است.

جشنواره‌ی خورشید ولایت فرصتی برای تقویت باور‌های دینی و مذهبی کودکان و نوجوانان به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،یازدهمین جشنواره خورشید ولایت دیشب در دبیرستان علوم و معارف اسلامی رضوی مشهد با معرفی نفرات برتر پایان یافت .
 
جشنواره‌ای برای دانش آموزان که هدفش ایجاد زمینه‌ای برای ارتباط هر چه بیشتر دانش آموزان با فضایل معنوی امام رضا (ع)، تقویت باور‌های دینی و مذهبی کودکان و نوجوانان و جوانان، ترویج فرهنگ نماز، امام شناسی و معرفی بازشناسی شهدای مدافع حرم است.
 

ارسال 40 هزار اثر به دبیر خانه این جشنواره خورشید ولایت


فنودی دبیر اجرایی این جشنواره به خبرنگار ما گفت:بیش از 40 هزار اثر به دبیر خانه این جشنواره ارسال شده و در این جشنواره علاوه بر ایران شرکت کننده‌هایی از کشور‌های کویت، لبنان، آذربایجان و سوریه حضور داشتند.

وی با اشاره به این که در این جشنواره 180 نفر برگزیده شده اند افزود: از این تعداد 60 نفر که نفرات اول این جشنواره هستند به مشهد دعوت شدند و 3 روز در مشهد مهمان خواهند بود علاوه براین تعداد 12 اثر هم از خارج کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و 300 اثر از این تعداد آثار ارسالی برگزیده شده است.

دبیر اجرایی این جشنواره ادامه داد: این جشنواره در 8 رشته دل نوشته، نقاشی، خوشنویسی، داستان، شعر، عکاسی، فیلم کوتاه و سرود برگزار شده است.
 

دانش آموزانی که عاشقانه کار کرده بودند


احسان شمسی یکی از دانش آموزانی بود که از نجف آباد اصفهان آمده بود و در رشته نقاشی با موضوع مدافع حرم رتبه سوم را کسب رده بود به خبرنگار ما گفت: در رشته نقاشی شرکت کردم و چهره شهید محسن حججی را کشیدم، زیرا این شهید از شهر خودمان بود و من ارادت ویژه‌ای به او دارم، اصلا فکر نمی‌کردم در این جشنواره موفق به کسب رتبه بشم، زیرا آن طور که شنیده بودم 40 هزار اثر به دبیرخانه ارسال شده بود و الان که رتبه کسب کرده ام احساس خوبی دارم.

رضا یوسفی هم از استان خراسان شمالی و شهرستان شیروان آمده بود و رتبه دوم را در ادبیات داستانی کسب کرده بود، گفت:داستانی که نوشتم حوا نام دارد و روایت زندگی مردی بود که در مشهد افسر نیروی انتظامی است و با همسرش حوا زندگی می‌کند، حوا روایت تنهایی است و داستان با رخ دادن معجزه‌ای خاص ادامه پیدا می‌کند.

کمی که از مراسم گذشت دختری نوجوان پشت تریبون رفت و شروع کرد به خواندن دل نوشته‌ای زیبا که تمام دل تنگی هایش را با امام رئوف بیان می‌کرد.

این دختر هستی کساییان از استان سمنان بود که دل نوشته اش رتبه اول را به دست آورده بود؛ وی گفت:وقتی شنیدم رتبه آوردم و اول شده ام خیلی خوشحال شدم و راستش را بخواهید اصلا فکرش را نمی‌کردم که اول بشوم.

وی افزود: خیلی وقت بود که مشهد نیامده بودم و تمام دل تنگی هایم را در قالب دل نوشته‌ای بر روی کاغذ به نتحریر در آوردم و الان هم که به حرم امام رضا (ع) بروم از خدای متعال می‌خواهم که در درس هایم موفق باشم و در کنار پدر و مادرم زندگی خوبی را داشته باشم.
 

جشنواره خورشید ولایت فرصتی است که دانش آموزان با دنیای مادی و فضا‌های انحرافی فاصله بگیرند

 
 حجت الاسلام گنابادی نژاد رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در ادامه این مراسم  با اشاره به اینکه این جشنواره فرصتی است که در قالب آن دانش آموزان با دنیای مادی و فضا‌های انحرافی فاصله بگیرند و انرژی و شادی حضرت رضا (ع) را دریافت کنند، گفت: افرادی که در این مراسم شرکت کرده اند نیاز به تجلیل ندارند، زیرا این دانش آموزان فقط امده اند تا به عطر رضوی و کرامت آن معطر شوند.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی افزود:ائمه اطهار (ع) دارای ویژگی‌های بسیار از جمله کرامت، احسان و نیکو کاری هستند که همیشه هر کدامشان در خیر رسانی به دیگران پیشگام می‌شدند بنابراین همه شیعیان به خصوص دانش آموزان ما محتاج این هستند که مشمول کرامات اهل بیت (ع) به ویژه حضرت رضا (ع) قرار بگیرند.
 

جشنواره خورشید ولایت تجربه‌های معنادار زندگی مومنانه برای دانش آموزان


در ادامه این مراسم باغگلی مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به این که تلاش‌های زیادی در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی طی سال‌های گذشته توسط بنیاد فرهنگی رضوی صورت گرفته است گفت: بنیاد فرهنگی رضوی به دنبال این است تا دانش‌آموزان را توانمند کند و لازمه آن را داشتن زندگی مومنانه در دنیای معاصر می‌داند.

وی افزود: اگر بتوانیم جشنواره خورشید ولایت را به این سمت هدایت کنیم تا دانش آموزان تجربه‌های معنادار زندگی مومنانه را در جامعه تجربه کنند به این هدف نزدیک‌تر شده‌ایم در همین راستا جریانی را راه اندازی کردیم که تحت عنوان خادم یاران نوجوان و در این طرح نوجوانانی که از سراسر کشور در دوره اول و دوم متوسطه هستند و تمایل دارند خادم امام رضا (ع) باشند می‌توانند در آن شرکت کنند و در شهر خود هر خدمتی را که به خلق خدا می‌کنند با نام مبارک علی بن موسی الرضا (ع) انجام دهند.

 در یازدهمین جشنواره خورشید ولایت از 3 هزار دانش‌آموز برگزیده سایر استان‌ها در 7 شهر کشور تجلیل شد.

آداب و عبادت‌های مذهبی پاسخی به عالیترین نیاز‌های معنوی انسان است، اگر به طور طبیعی و با جلب رضایت قلبی جوانان ارائه شود، احساس خوشایندی در آنان برمی انگیزد و آن را به راحتی جذب می‎کنند و این جشنواره و سایر جشنواره‌هایی که در همین راستا برگزار می‌شود گامی مهم برای ایجاد این رضایت قلبی در اندیشه‌های پاک دانش آموزان به حساب می‌آید.

انتهای پیام// ز.‌ی
گزارشگر: زهرایونسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.