راه اندازی پویش نه به کیسه‌های پلاستیکی در نانوایی‌های گناوه

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه پویش نه به کیسه‌های پلاستیکی در نانوایی‌های این شهرستان راه اندازی شد.

راه اندازی پویش نه به کیسه‌های پلاستیکی در نانوایی‌های گناوهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  محمد بازیاری در حاشیه کارگروه سلامت، امنیت غذایی و کارگروه شورای تنظیم بازار شهرستان گناوه افزود: این اقدام در جهت ارتقای سلامت غذایی مردم و حفظ محیط‌زیست صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه کیسه‌های پلاستیکی از موادی تقریبا غیرقابل بازیافت تشکیل شده که تجزیه آن‌ها به چند صدسال زمان نیاز دارد اضافه کرد: رها سازی این مواد در طبیعت باعث بروز مشکلات زیادی برای طبیعت و جانداران می‌شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه ادامه داد: پلاستیک از مواد نفتی و پتروشیمی تولید می­ شود که در تماس با مواد داغ و اسیدی باعث بروز بیماری‌های خطرناکی مانند سرطان می ­شود.

وی تصریح کرد: قرار دادن نان در کیسه‌های پلاستیکی باعث عرق کردن کیسه، کپک زدن نان و تماس آن با پلاستیک باعث ایجاد بیماری‌های ریوی و اختلالات گوارشی می‌شود.

بازیاری تاکید کرد: بهتر است به‌جای کیسه‌های پلاستیکی از کیسه پارچه‌ای ساده و بدون رنگ استفاده کرد، زیرا رنگ‌های به کار رفته در کیسه‌های پارچه‌ای نیز شیمیایی هستند.

وی با اشاره به راه ­اندازی پویش نه به کیسه‌های پلاستیکی در نانوایی‌های شهرستان گناوه افزود: این پویش با هماهنگی و موافقت کارگروه سلامت، تنظیم بازار و کمیسیون نظارت شهرستان راه اندازی شده است.

انتهای پیام/م

پویش نه به کیسه‌های پلاستیکی در نانوایی‌های شهرستان گناوه

برچسب ها: اخبار سلامت ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.