دلایل افزایش مصرف آب در مناطق زلزله زده

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه گفت :گرمای هوا و ساخت و ساز در مناطق زلزله زده باعث افزایش مصرف آب در مناطق زلزله زده شده است.

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه  داوودی معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه گفت :  علاوه بر گرمای هوا و ساخت و ساز در مناطق زلزله زده بسیاری از انشعاباتی که برای مردم مناطق برقرار شده فاقد کنتور است و این عامل دیگری برای افزایش مصرف تلقی می‌شود.

وی گفت : منبع تامین آب مناطق زلزله زده سراب گرم است که تا قصرشیرین و سومار و حتی برخی روستاهای مسیر را نیز پوشش می‌دهد و ظرفیت مشخصی دارد.

داوودی افزود: اگرچه اکنون سراب گرم به میزان کافی آب دارد، اما اگر روند مصرف مردم مناطق زلزله به همین شکل ادامه پیدا کند با مشکل کمبود آب مواجه خواهیم شد.

شهلایی معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: در سه ماهه امسال 54 حلقه چاه غیرمجاز در استان کرمانشاه شناسایی و مسدود شده که باعث صرفه‌جویی یک میلیون مترمکعبی در مصرف آب شده است.

وی گفت : چهار هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان کرمانشاه شناسایی شده و  پیش بینی می شود در صورت تامین اعتبار تا پایان امسال 500 حلقه چاه را مسدود کنیم.

شهلایی افزود : در سال گذشته نیز 429 مورد انسداد چاه غیرمجاز با صرفه‌جویی 14 میلیون مترمکعبی در مصرف آب در استان داشتیم.

وی افزود : اکنون 1260 حلقه چاه مجاز در استان مجهز به کنتور هوشمند هستند که از این تعداد حدود 40 تا 50 مورد مربوط به سه ماهه امسال بوده است.

شهلایی گفت : سهم امسال استان کرمانشاه از اعتبارات طرح احیا و تعادل بخشی دشت‌ها شش میلیارد تومان است که تاکنون هیچ تخصیصی نداشته است.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

منبع تامین آب مناطق زلزله زده سراب گرم است

 

 

 

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
افزایش روزافزون جمعیت و ساخت و سازها، روند مصرف اب را تصاعدی میکند و باتوجه به کاهش بارندگی بدلیل گرم شدن کره زمین با اتش زدن جنگلها توسط جنایتکاران بشریت، بحران کم ابی هرسال شدت خواهد گرفت.
آخرین اخبار