اخلاق و گفت وگو دو عنصر کلیدی فرهنگ رضوی

صاحب سه تألیف در شعر دینی گفت:محوریت کار در فرهنگ رضوی به دو عنصر کلیدی اخلاق و گفتگو معطوف است. باید از کارشناسان مسئله استفاده کرد تا برخوردی مناسب و علمی برای تحقق این دو مهم داشت.

اخلاق و گفت وگو دو عنصر کلیدی فرهنگ رضویبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،مسعود یوسف‌پور افزود: ابعاد مختلف زندگانی امام رضا (ع) به کار امروز جامعه ما می‌آید و باید الگویی مناسب با وضعیت رندگی امروزه استخراج کرد و به کار بست.

وی تصریح کرد: تأکیدی که مخصوصاً در بخش ادبی و هنری تا به حال بوده است معطوف به بخش احساسی ماجرا بوده است، اما به نحو دقیق به معارف رسیده از ایشان توجه کافی نشده است و کار زیادی در این بخش کماکان انجام نشده مانده است.


یوسف پور با اشاره به برگزاری جشنواره در سطوح مختلف استانی، کشوری و بین‌المللی برگزار می‌شود گفت: برای تأثیرگذاری بیشتر باید عنایت و توجه بیشتری از قشر هنرمندان داشت.  وباید برای جذب این بخش تأثیرگذار اهتمام کافی داشت و در همه بخش‌های مختلف هنری به نحو شایسته‌ای سرمایه‌گذاری مؤثر داشت.

سراینده اشعار دینی افزود: بازه بزرگی از مخاطبان داخلی و خارجی توجه زیادی به هنر و هنرمندان دارند. می‌توان با سرمایه‌گذاری در این بخش به نتایج خوبی در سطح جامعه رسید و چه خوب است این نوبت از جشنواره شروعی برای توجه بیشتر به فضای هنری برای تبیین سیره و فرهنگ رضوی باشد.

یوسف‌پور در ادامه خطاب به دیگر شاعران حوزه ادبیات دینی توصیه‌هایی کرد و گفت: باید برای گسترش خیال و فهم دینی که انعکاسش به صورت مستقیم در ابیات دینی به وجود خواهد آمد نگاهی جامع به زندگی و سیره رضوی داشت.

انتهای پیام//ح. ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.