معرفی استاندار کرمان تا چهارشنبه

شنیده ها حاکی از این است که انتخاب استاندار کرمان از سوی رییس جمهور و وزیر کشور صورت گرفته و قرار است روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت اعلام شود.

معرفی استاندار کرمان تا چهارشنبهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجمع نمایندگان استان کرمان با اتفاق نظر همه نمایندگان شهباز حسن‌پورنماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، محمدجواد فدایی معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری کرمان، مسعود مرسل‌پورفرماندار قرچک و  علی اصغر رستمی ابوسعیدی رییس سابق دانشگاه پیام‌نور کشور به عنوان گزینه‌های پیشنهادی خود برای استانداری کرمان به وزارت کشور معرفی کرده‌اند.

اما یک منبع آگاه خبر داده که استاندار کرمان از سوی رییس جمهور و وزیر کشور انتخاب شده و قرار است در روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت اعلام شود.

استان کرمان تا کنون حدود 70 استاندار را بر خود دیده است و بنا به آنچه که اعلام می‌شود، دوران مدیریتی استانداران کرمان از پنج ماه تا 100 ماه در نوسان بوده است.

محمدعلی احمدی، اولین استاندار پس از پیروزی انقلاب، تنها پنج ماه توانسته بر صندلی مدیریت ارشد استان هشت تکیه بزند. با اتمام این دوره کوتاه، او جای خود را به حمید بهرامی داده که همچون استاندار بعدی خود، یعنی غلام‌عباس زارع تنها 9 ماه استانداری کرده باشد.

سامت 9 ماه استان کرمان را با حکم سرپرستی مدیریت کرده است ،پس از وی، عبدالحسین ساوه در چهارم خردادماه 59 به کرمان می‌آید و پس از یک دوره 16 ماهه، جای خود را به حمید میرزاده، رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی کشور می‌دهد ،در سال 64 سید حسین مرعشی استاندار کرمان می‌شود.

مرعشی یک دوره کمتر از 10 سالۀ مدیریتی را تجربه کرده است او هشت سال و سه ماه، به رتق و فتق امور استان پرداخت اما وی نیز تغییر کرد و با رفتنش، مرتضی بانک، به خیابان پاسداران آمد و وی نیز 48 ماه استاندار بود.

مسعود محمودی هم که بعد از مرتضی بانک، سکان‌داری استان هشت را عهده‌دار شد، چهار سال در اتاق شماره هشت ساختمان پاسداران ساکن بود. بعد از او، اواسط پاییز سال 80 ، مهندس محمدعلی کریمی، استاندار شد به مدت چهار سال.

کریمی بلافاصله بعد از آمدن محمود احمدی‌نژاد کنار گذاشته شد و محمد رئوفی‌نژاد استاندار شد،دوران مدیریتی او ، هنوز به سه سال نرسیده که حبیب‌الله دهمرده را جانشین وی شد،دهمرده هم به دو سال نرسید که اسماعیل نجار منصوب شد.

نجار از خردادماه 84 تا 11 آذرماه 92 استاندار کرمان ماند و سپس جای خود را به علی‌رضا رزم‌حسینی داد و وی نیز به عنوان آخرین استاندار کرمان در روز 8 خردادماه سال 97 از سمت خود استعفا داد تا همگان در انتظار استاندار جدید کرمان باقی بمانند.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار