کلاهبرداری از شهروندان به روش پیامکی

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوى گفت: در سال‌هاى اخیر و در مناسبت هاى گوناگون، مجرمان سایبرى پیامک‌هایی مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی و یا مسابقات مختلف به تلفن همراه شهروندان ارسال و از این طریق اقدام به کلاهبردارى مى نمایند.

کلاهبرداری از شهروندان به روش پیامکیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،سرهنگ جواد جهانشیرى افزود: در پى دریافت گزارشات مردمى متعدد و همچنین ارائه مرجوعه قضایى توسط چند تن از شهروندان به پلیس فتا استان مبنى بر کلاهبردارى از این افراد تحت عنوان برنده شدن شدن در قرعه کشى یا مسابقات مختلف رسیدگى به این موضوعات در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: مجرمان سایبرى در این روش کلاهبردارانه با سواستفاده از عناوین شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف نظیر برنامه هاى تلوزیونى و رادیویى نظیر رادیو جوان و رادیو فرهنگ، سازمان صداوسیما، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اپراتورهاى مختلف نظیر همراه اول و ... اقدام به تطمیع و فریب قربانیان مى‌نمایند.

▪رییس پلیس فتا استان با اشاره به اینکه در طول ماه‌های گذشته تعدادى از این کلاهبرداران شناسایى و دستگیر شده اند ولی همچنان شاهدیم که این شرگرد کلاهبردارانه در شهر‌هایی مختلف کشور قربانی می‌گیرد. گفت: افراد کلاهبردار با انواع شگردهاى تبلیغاتى نظیر برنده شدن در قرعه کشى و شرکت درمسابقات مختلف، کاربران را فریب داده و به بهانه واریز مبلغ جوایز، زیرکانه قربانیان به سمت دستگاه عابربانک هدایت کرده و سپس با دراختیار گرفتن اطلاعات حساب بانکی آنها، موجودی حساب آن‌ها را خالی می‌نماید.

▪سرهنگ جهانشیرى تصریح کرد: به منظور پیشگیرى از وقوع مجدد و فراگیر شدن این نوع از کلاهبردارى در جامعه از شهروندان گرامى مى‌خواهیم به هیچ عنوان به اینگونه پیام‌ها و تبلیغات مشابه توجه نکرده و آگاه باشند هیچ موسسه، بانک و سازمانی جوایز قرعه کشی و مسابقات خود را از طریق مراجعه شهروندان به دستگاه عابربانک پرداخت نمیکند.

انتهای پیام//ح.ص
 

 اشنایی با شگرد جدید کلاهبردارن از شهروندان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.