امام جمعه زهدان:

حفظ وحدت در بین مردم از وظایف خطیب نماز جمعه است

امام جمعه زاهدان گفت:امام جمعه وظیفه دارد نگاه تبعیض گونه را برکند و به طور عادلانه نقد کند وحفظ وحدت در بین مردم یکی دیگر از وظایف خطیب نماز جمعه است،

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی قدس زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: امروز پنجم مرداد ماه و روز سالگرد اولین اقامه نماز جمعه از سوی رهبر کبیر انقلاب اسلامی ثبت شده است، اگرچه قبل از آن هم به شکل انگشت شمار نمازجمعه را اقامه می‌کردند که در همین استان ما به وسیله آیت الله عبادی این امر انجام میشد.

سلیمانی با بیان اینکه اولین نماز جمعه رسمی بعد از انقلاب توسط آیت الله طالقانی شکل گرفت، گفت: شاید تعبیر امام از خطیب جمعه آن گونه بود که امام جمعه فرصتی به دست بگیرد، مردم را نصیحت و به سمت خدا هدایت کند و تحولات سیاسی و عبادی را به سمع مردم برساند.

سلیمانی افزود: امام جمعه وظیفه دارد تا در خطبه‌های نمازجمعه خوب وبد را به مردم بشناساند و رهنمود‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب را برای مردم تبیین کند.

وی ادامه داد: امام جمعه رسالت‌های مهمی را برگردن دارد که یکی از این رسالت‌ها تبیین راه امام راحل ورهبر معظم انقلاب و آموختن چهارچوب و چتر نظام و انقلاب و این رسالت مهم به مردم مومن و انقلابی است.

خطیب نماز جمعه زاهدان اضافه کرد: موضع گیری امام جمعه باید طوری باشد که مردم این موضع را بر اساس جناح خاصی نشناسند بلکه مردم درک کنند که موضع امام جمعه همان موضع رهبری است.

سلیمانی افزود: یکی دیگر از وظایف امام جمعه این است که مردم را به تقوای الهی فرا بخواند.

وی افزود: آراستگی تقوا اگر در خود امام جمعه نباشد، نمی‌تواند تقوا را در دل مردم باز کند همانطور که امام صادق (ع) فرمودند: پشت هر کسی نمیتوان نماز جمعه را خواند مگر آن که از تقوا برخوردار باشد.

امام جمعه زاهدان گفت: امام جمعه فرصتی به دست بگیرد، مردم را نصیحت و به سمت خدا هدایت کند و تحولات سیاسی و عبادی را به سمع مردم برساند.

سلیمانی گفت: امام جمعه وظیفه دارد نگاه تبعیض گونه را برکند و به طور عادلانه نقد کند و از دستاورد‌های نظام سخن بگوید، حفظ وحدت در بین مردم یکی دیگر از وظایف خطیب نماز جمعه است، وحدت نباید فقط در مرحله شعار باشد وحدت بین مسلمین باید طوری باشد که نقشه‌های شوم دشمن را خنثی کند.

امام جمعه زاهدان افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: درست است حکومت دست شیعه است، اما عزیزان اهل سنت از ما هستند و مثل برادر به سمت یک قبله سجده میکنیم و خداوند واحد را قبول داریم و برای عزت این مرزو بوم شیعه و سنی دست در دست هم تلاش می‌کنیم و با وحدت ملی برای دین و اسلام عزیز کوشش می‌کنیم.

انتهای پیام/ع

خطبه های نماز جمعه زاهدان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.