مشهورترین حراجی‌های دنیا را بشناسید+تصاویر

«کریستیز» یک بنگاه تجاری آثار هنری و یک خانه حراج اشیای هنری است که کار خود را در سال ۱۷۶۶ به‌طور رسمی آغاز کرد. حراج آثار هنری، عتیقه‌جات و آثار تزئینی تخصصی‌ترین کار این بنگاه تجاری است.

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛حراج اشیا و آثار هنری باارزش و قدیمی نمونه بارزی از پیوند هنر با دنیای اقتصاد است؛ آثاری هنری که ارزش آن‌ها در زمان حیات خالق آن‌ها شناخته نمی‌شود یا به دلیل قدمت‌شان میلیارد‌ها تومان ارزشگذاری می‌شوند. حراج در ایران قدمت زیادی ندارد، اما چنین رویداد‌هایی به وفور در سایر کشور‌های دنیا از گذشته‌های دور برگزار می‌شود.

به‌طوری که نخستین حراج ثبت‌شده در طول تاریخ در کتابخانه سلطنتی بریتانیا به سال ۱۶۹۳ در لندن برمی‌گردد که گویا برگزارکننده آن «لرد مل‌فورد» بوده است. چند روزی است چهارمین دوره حراج ملی در تهران برگزار می‌شود. چندی پیش هم حراج بزرگ تهران برگزار شد که در آن آثار نقاشی سهراب سپهری با قیمت‌های میلیاردی به فروش رسید.


بیشتربخوانید:گران ترین مرواریدهای جهان کجا هستند؟ +تصاویر 


در این دوره از حراج ملی هم مجموعه نفیسی از قرآن‌های مطلا شامل بزرگ‌ترین و کوچک‌ترین قرآن‌های طلا و نقره جهان با قیمت هفت میلیارد تومان به فروش رسید. البته در این حراج آثار ارزشمند دیگری ازجمله تابلو‌های نقاشیخط احمد میرزاده و تابلو‌های مینیاتوری شاه‌عباس هم به فروش رسید. به این بهانه در ادامه چند مورد از معروف‌ترین مراکز حراج دنیا را به شما معرفی می‌کنیم.

حراجی کریستیز

مشهورترین حراجی‌های دنیا را بشناسید

«کریستیز» یک بنگاه تجاری آثار هنری و یک خانه حراج اشیای هنری است که کار خود را در سال ۱۷۶۶ به‌طور رسمی آغاز کرد. حراج آثار هنری، عتیقه‌جات و آثار تزئینی تخصصی‌ترین کار این بنگاه تجاری است. کریستیز در سال ۲۰۱۰ فروشی بیش از سه‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار را تجربه کرد. این مجموعه سالانه ۴۵۰ حراج را در شهر‌های مختلف دنیا ازجمله لندن، پاریس، میلان، نیویورک، هنگ‌کنگ و دبی برگزار می‌کند. کریستیز همچنین دارای ۳۲ دفتر مستقل جمع‌آوری و مراجعه فروشندگان آثار مختلف هنری است.

حراجی ساتبیز

مشهورترین حراجی‌های دنیا را بشناسید

این مجموعه یک حراج‌خانه چندملیتی در آمریکا است که در سال ۱۷۴۴ توسط «ساموئل بیکر» تاسیس شد. بیکر از نخستین فروشندگانی بود که یک کلکسیون خصوصی را در بازار‌های حراج لندن برگزار کرد. «ساتبیز» یکی از بزرگ‌ترین حراجی‌های آثار هنری، جواهر و مجموعه‌ها را اداره می‌کند. ساتبیز چهارمین حراجی قدیمی جهان است و در ۹۰ مرکز در ۴۰ کشور جهان فعالیت می‌کند. براساس گزارش‌های خود این مجموعه مرکز ساتبیز در لندن سالانه حدود دومیلیارد دلار فروش دارد.

حراجی بونامز

مشهورترین حراجی‌های دنیا را بشناسید

 

مرکز «بونامز» در سال ۱۷۹۳ تاسیس شد و از همان ابتدا مبنای کار خود را روی تمرکز بر آثار هنری قرار داد. مقر این حراجی در لندن است و برای شناسایی آثار ارزشمند قدیمی و جدید در ۲۰ کشور دنیا نمایندگی دارد. ۱۶ سال پیش بونامز یک حراجی کوچک‌تر به نام ترفیلد که در ۱۸۶۵ تاسیس شده بود را خرید و فعالیت‌های خود را توسعه داد.

منبع:روزنامه فرهیختگان

انتهای پیام/

مشهورترین حراجی‌های دنیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Najmabadi morteza
۱۹:۳۶ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
In the name of God