گزارش اسپوتنیک؛

علی‌رغم تهدید‌های آمریکا، خرید نفت هند از ایران ۴۸ درصد رشد داشته است

وزیر نفت هند اعلام کرد پالایشگاه‌های این کشور ماه گذشته میلادی میزان واردات نفت خام از ایران را به طور چشمگیری افزایش دادند.

علی‌رغم تهدید‌های آمریکا، خرید نفتی هند از ایران ۴۸ درصد رشد داشته استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دارمندرا پرادان، وزیر نفت هند، امروز (دوشنبه) طی سخنانی در پارلمان این کشور اعلام کرد میزان واردات نفت خام هند از ایران در ماه گذشته میلادی نسبت به مدت مشابه سال 2017، جهش چشمگیری داشته است.

به گفته پردادان برآوردهای دولتی حاکی از آن است که پالایشگاه های هندی ماه گذشته میلادی (نسبت به ژوئن سال 2017 میلادی) واردات نفت خام از ایران را حدود 48 درصد افزایش داده اند. این در حالی است بر اساس ادعای سازمان های تحقیقاتی جهانی دهلی نو سطح خرید نفت خام از ایران را به دلیل تحریم های واشنگتن علیه تهران به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

وزیر نفت هند افزود پالایشگاه های این کشور ژوئن سال 2017 میلادی 1.9 میلیون تُن متریک نفت خام از ایران خریداری کرده بودند، اما ژوئن سال جاری، 2.82 تُن متریک نفت خام از این کشور سفارش دادند. در ادامه گزارش اسپوتنیک آمده است البته پرادان به میزان نفت تحویل داده شده از سوی ایران در ماه جاری میلادی اشاره ای نکرد.

براساس گزارش پرادان به پارلمان هند، میزان واردات نفت خام این کشور از ایران (در مقایسه با مدت مشابه سال 2017) ماه مارس سال جاری 11.8 درصد، ماه آوریل 16.5 درصد و ماه مه نیز 16 درصد افزایش داشته است.

گزارش اسپوتنیک می افزاید مقامات دهلی نو در جریان سفر حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، به دهلی نو در فوریه سال جاری میلادی (2018)، به وی وعده دادند واردات نفت خام را از این کشور از 205 هزار بشکه در روز (در فاصله سال های 2017 و 2018 میلادی) به 396 هزار بشکه در روز (در فاصله سال های 2018 و 2019 میلادی) افزایش دهند.

خبرگزاری رویترز پیش تر در گزارشی مدعی شده بود میزان واردات نفتی هند از ایران در ماه ژوئن در مقایسه با ماه مه کاهش 16 درصدی داشته است.

در ادامه گزارش اسپوتنیک آمده است علی رغم درخواست های مکرر و تهدیدهای دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر قطع روابط تجاری با ایران، دولت هند اعلام کرده است تصمیمات تجاری خود را بر مبنای منافع این کشور اتخاذ خواهد کرد و این منافع را فدای یک کشور ثالث (آمریکا) نمی کند.

دولت ترامپ ماه مه آمریکا را از برنامه جامع اقدام مشترک –برجام– خارج و از برنامه جزئیات بندی شده خود برای وضع دوباره تحریم ها علیه نهادها و کشورهایی که با ایران روابط تجاری دارند، رونمایی کرد. این تحریم ها خریداران نفت خام ایران را نیز در بر می گیرند.

انتهای پیام/

افزایش میزان واردات نفتی هند از ایران بر خلاف تهدیدهای آمریکا

برچسب ها: آمریکا ، تحریم ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۰۹ مرداد ۱۳۹۷
بله دیگه این برنجهای هندی را غیر از ما ایرانیها دیگه کجا استفاده می کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۸:۱۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۷
همین هند بود که کشاورزان مارو بدبخت کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۳ ۰۹ مرداد ۱۳۹۷
به جایش برنج هندی داده
Saudi Arabia
مصمم
۰۳:۰۰ ۰۹ مرداد ۱۳۹۷
امید واریم و حتماً چنین خواهد بود که آمریکا شکست سختی را بخاطر خروج از برجام تحمل خواهد کرد و حوادث هفته های اخیر نیز زود گذر بوده و انشاالله مایه خیر برای ایران عزیز خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۰۹ مرداد ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۰۸ مرداد ۱۳۹۷
عوضش پولها بلوکه میشه برنج زوری میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۰۸ مرداد ۱۳۹۷
چقدر خوب
آخرین اخبار