پرداخت ۵۱ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان نیشابوری

معاون سازمان ومدیر جهاد کشاورزی نیسابور گفت: با هدف نوسازی ناوگان حمل و نقل کشاورزی و بکارگیری ماشین آلات و ادوات نوین، پرداخت ۵۱ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان نیشابوری آغاز شده است.

پرداخت 51 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان نیشابوری

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛محمد علی فرهمند راد معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت: از محل خط اعتباری ویژه مکانیزاسیون سال 1396، مبلغ 51 میلیارد ریال تسهیلات با بازپرداخت ۵ ساله برای دریافت 79 دستگاه تراکتور سبک، متوسط و نیمه سنگین و 96 دستگاه انواع ادوات پرداخت شده است.

وی افزود: در سال 1397، مبلغ 70 میلیارد ریال تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون برای شهرستان سهمیه با نرخ 18 درصد ابلاغ که میزان 3 درصد یارانه داشته و به کشاورزان با نرخ 15 درصد پرداخت می‌گردد.

معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی تصریح کرد: کشاورزان زحمتکش شهرستان لازم است از طریق مراکز جهاد کشاورزی بخش‌ها برای تشکیل پرونده پیگیری نموده تا تسهیلات فوق که نقش مهمی در توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی و بهره وری دارد برای خرید ماشین آلات و ادوات کشاورزی به آن‌ها پرداخت شود.
 

آغاز مرحله سوم طرح پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی در نیشابور

فرهمند همچنین از آغاز  مرحله سوم طرح پلاک گذاری ماشین های خودگردان بخش کشاورزی با عمر مفید 25 سال خبر داد وگفت: پیش بینی می گردد تا پایان سال 1396، 650 دستگاه موفق به دریافت پلاک گردند.

وی افزود: از دوهزار و 546 دستگاه ماشین آلات موجود با عمر مفید 25 سال، 631 دستگاه در سال گذشته موفق به دریافت پلاک گردیده اند.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: : پلاک دار کردن تراکتورها و کمباین های کشاورزی سبب تسهیل اموری همچون بیمه دستگاه ها و ماشین آلات کشاورزی، صدور کارت سوخت و امور حقوقی از جمله خرید و فروش میگردد ضمناً دریافت تسهیلات بانکی از دیگر مزایای پلاک گذاری ماشینهای کشاورزی است.

وی از کشاورزان خواست تا در در اسرع وقت برای انجام مراحل اجرایی طرح پلاک گذاری ماشینهای کشاورزی به مراکز جهاد کشاورزی بخش ها مراجعه نمایند که در غیر اینصورت در آینده سوخت به آنها تعلق نمی‌گیرد.
انتهای پیام// ن.ط 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.