تمهیدات زیارت آسان برای زائران پاکستانی

معاون مرکز امور بین الملل آستان قدس رضوی گفت: تمهیدات زیارت آسان برای زائران پاکستانی فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سید جواد جعفری معاون مرکز امور بین الملل آستان قدس رضوی به همراه چند تن از مدیران مرکز امور بین الملل آستان قدس رضوی در دیدار با مسئول کاروان‌های زیارتی پاکستانی پیرامون مشکلات آن‌ها در مشهد و حرم رضوی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این دیدار جعفری با اشاره به اهمیت زیارت افزود: زائران حرم اهل بیت (ع) به ویژه زائران حرم ملکوتی علی بن موسی الرضا (ع) در پیشگاه خداوند ارج و قرب بیشتری دارند.

معاون مرکز امور بین الملل آستان قدس رضوی خدمت به زائران حضرت رضا (ع) را افتخاری بزرگ دانست و ادامه داد: مرحوم آیت الله بهجت در جواب شخصی که سوال کرد چه کاری انجام دهیم تا خداوند از ما راضی باشد بیان کرد: «هیچ خدمتی در نزد خداوند عزیز و محترم‌تر از خدمت به زائران حضرت رضا (ع) نیست».

جعفری گفت: خدمت به زائران تنها به حضور و خدمت در حرم مطهر رضوی محدود نمی‌شود بلکه شما مسئولان که شرایط سفر و پذیرایی زائران حضرت حضرت را از راه دور فراهم می‌کنید نیز خادم هستید و در نزد خداوند جایگاه ویژ‌ه‌ای دارید.

وی با بیان اینکه مردم ایران زائران پاکستانی را دوست دارند و احترام ویژه‌ای برای آن‌ها قائل هستند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی توصیه و سفارش‌های زیادی نسبت به زائران پاکستانی‌دارند. ایشان در سخنان خود از واژه زائران عزیز پاکستانی استفاده کرده‌اند. این امر نشان دهنده اهمیت و جایگاه ویژه شما زائران عزیز در بین مردم و مسئولین ایرانی است.

معاون مرکز امور بین الملل آستان قدس رضوی به برخی از خدمات آستان قدس رضوی به زائران غیر ایرانی به ویژه زائران پاکستانی اشاره کرد و گفت: پس از شناسایی کاروان‌های زیارتی، آستان مقدس رضوی به مدت ۳ روز پذیرای این زائران است و توزیع غذایی گرم را در محل اسکان آن‌ها بر عهده دارد. همچنین با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این زائران یک وعده به مهمانسرای حضرت رضا (ع) نیز دعوت می‌شوند.
 
جعفری افزود:  امیدوارم با همکاری شما مسئولان کاروان‌های زیارتی بتوانیم سفری آسان را برای زائران فراهم و زیارتی به یادماندنی را در ذهن و جان آن‌ها به یادگار بگذاریم.
 
انتهای پیام//ف.ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.