مدیر کل شیلات گلستان خبر داد؛

ارسال ۴۰ هزار بچه ماهی خاویاری از گلستان به ۱۷ استان کشور

مدیر کل شیلات استان گلستان گفت: از تولیدات بچه ماهیان خاویاری استان تعداد ۴۰ هزار قطعه بچه ماهی به ۱۷ استان کشور جهت پرورش در مزارع منفرد و قفس ارسال شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ و به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، سید جواد قدس علوی در زمینه پرورش ماهی در دریا اظهار کرد: تاکنون برای ۱۰ متقاضی پرورش ماهی موافقت اصولی با ظرفیت سه هزار و ۵۶۰ تن صادر شده که از این ۱۰ نفر ۶ نفر مجوز پروانه تاسیس خود را با ظرفیت دو هزار و ۳۱۰ تن دریافت و چهار نفر از این ۶ نفر شروع به اجرایی کردن طرح خود کرده اند.

وی در خصوص تامین بچه ماهیان استخوانی در قفس و پن بیان کرد: در سال جاری ۴۰۰ هزار قطعه گونه‌های کلمه و کپور دریایی در مرکز ماهیان استخوانی کلمه نگهداری می‌شود که ۱۰۰ هزار قطعه از این بچه ماهیان طی قرارداد مشارکت با بخش خصوصی (پرورش دهنده پن استان) جهت پرورش در پن تحویل داده شده است.

قدس علوی اضافه کرد: دو مرکز تولید و تکثیر سردابی بخش خصوصی هم آمادگی لازم برای تأمین بچه ماهی قزل آلا مورد نیاز قفس و پن را دارند.

وی با اشاره به ارسال بچه ماهی خاویاری از شیلات گلستان به ۳۴ پرورش دهنده سراسر کشور تصریح کرد: از تولیدات بچه ماهیان خاویاری استان تعداد ۴۰ هزار قطعه بچه ماهی به پرورش دهندگان جهت پرورش در مزارع منفرد و قفس، به ۱۷ استان کشور ارسال شد.

انتهای پیام/پ

تولید بچه ماهی خاویاری در گلستان 

برچسب ها: اشتغال ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.