ازدواج پسر با دختر بزرگتر؛ خوب یا بد؟

یک دکترای روانشناسی عمومی گفت: امروزه گرایش مردان به ازدواج با زنانی بزرگتر از خودشان بیشتر شده است که این ازدواج پیامد‌های مثبت و منفی را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این روز‌ها برخی از جوانان با شعارهایی مانند " ازدواج که سن نمی‌شناسد "، " تناسبات فرهنگی مهم است " و " تفاوت سنی مهم نیست " به ازدواج‌هایی تن می‌دهند که پس از گذشت چند وقت به علت رواج نداشتن در فرهنگ عمومی کشور دچار مشکل می‌شوند.

ازدواج دختران با پسران کوچکتر از خودشان جزء پدیده‌هایی است که این روز‌ها زیاد در جامعه آن را می‌بینیم؛ ازدواج‌هایی عجیب و متفاوت که دختران گاهی تا ۱۵ سال از شریک زندگیشان بزرگتر هستند؛ کارشناسان و روانشناسان زیادی ازدواج پسران با دختران بزرگتر از خود را معضلی فرهنگی می‌دانند به همین جهت درباره این مشکل اجتماعی به سراغ لاله شهیدی دکترای روانشناسی عمومی و مشاور نوجوان و خانواده و اعظم السادات مرتضایی درمانگر و روانشناس زوجین رفتیم و با آنها درباره  «ازدواج معکوس» گفت‌وگو کردیم.

ازدواج پسر با دختر بزرگتر؛ خوب یا بد؟


بیشتر بخوانید: با پسر کوچکتر از خودم ازدواج کنم یا نه؟


چرا پسران سراغ دخترهای بزرگتراز خود برای ازدواج می روند؟

لاله شهیدی دکترای روانشناسی عمومی و مشاور نوجوان و خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره مهم‌ترین علل گرایش مردان به ازدواج با زنانی بزرگتر از خودشان، اظهار کرد: امروزه پسران به علت اینکه دختران وضعیت شغلی و مالی بهتری دارند، به ازدواج با زنانی تمایل پیدا می‌کنند که بزرگتر از خودشان هستند تا در ابتدای ازدواج مشکلات اقتصادی کمتری داشته باشند.

وی درباره علل دیگر گرایش پسران به ازدواج با زنان بزرگتر از خود، بیان کرد: در گذشته اعضای خانواده‌ها با همدیگر تعامل خوبی داشتند و والدین بیشتر به فرزندان محبت می‌کردند، ولی امروزه مهر و محبت بین اعضای خانواده‌ها کمتر شده و تکنولوژی و شهر نشینی پیشرفت کرده است بنابراین پسران دنبال زنانی هستند که محبت بیشتری از خود بروز می‌دهند؛ گاهی هم پسران محبت مادرانه را از دخترانی که بزرگتر از سن آنها هستند، دریافت می‌کنند.

ازدواج معکوس ریشه در این مشکلات روحی دارد

 اعظم السادات مرتضایی درمانگر و روانشناس زوجین درباره علل گرایش پسران به ازدواج با دختران بزرگتر از خودشان اظهار کرد: پسران به دلیل کمبودهای عاطفی که دارند به سمت زنانی بزرگتر از خودشان گرایش پیدا می‌کنند تا با آنها ازدواج کنند؛ این زنان به پسران توجه و محبت و از آن‌ها حمایت می‌کنند.

وی بیان کرد: عزت نفس پایین پسران یکی از علل اصلی گرایش آنها به ازدواج با دخترانی بزرگتر از خودشان است؛ وضعیت مالی و اقتصادی خوب دختران هم برای پسران بسیار مهم است به طوری که پسران تمایل دارند با دخترانی بزرگتر از خودشان که وضعیت مالی و اقتصادی خوبی دارند، ازدواج کنند.


بیشتر بخوانید: ازدواج با فاصله سنی معکوس؛ فرصت یا تهدید؟ / زنانی که نقش مادر را در زندگی مشترک ایفا می‌کنند


پول و مسکن در ازدواج معکوس حرف اول را می زند

شهیدی تأکید کرد: ازدواج معکوس فرصت زندگی مشترک را برای زنانی که در سنین بالا هستند، فراهم می‌کند؛ وقتی که پسران با دخترانی که وضعیت مالی و اقتصادی خوبی دارند، ازدواج می‌کنند دیگر دغدغه مسکن و مسائل اقتصادی را ندارند؛ زنان در سنین بالاتر پختگی بیشتری دارند و دیگر احساسات و عواطف زودگذر بر آنها حاکم نیست بنابراین آن‌ها بهتر زندگی را اداره و کمتر احساساتی رفتار می‌کنند.

ازدواج پسر با دختر بزرگتر؛ خوب یا بد؟

وی تصریح کرد: عرف جامعه ازدواج‌های معکوس را کمتر می‌پذیرد؛ پسران به علت اینکه دیرتر به بلوغ سنی و فکری می‌رسند بهتر است برای ازدواج چند سال بزرگتر از دختران باشند و اغلب خانواده پسر راضی نمی‌شوند که فرزندشان چند سال کوچکتر از دختر باشد؛ اختلاف سنی زیاد در ازدواج‌های معکوس باعث افزایش طلاق در این ازدواج‌ها می‌شود.

این مشاور نوجوان و خانواده اظهار کرد: زنان پس از زایمان و پا به سن گذاشتن جذابیت جسمانی خود را از دست می‌دهند و جسم آنها زودتر از مردان فرسوده می‌شود بنابراین از دست دادن جذابیت جسمانی زنان با افزایش سن خطری است که ازدواج‌های معکوس را تهدید می‌کند؛ اگر زنان ۲ تا سه سال بزرگتر از مردان باشند این ازدواج‌ها معمولاً مشکلی ایجاد نمی‌کنند، اما در صورتی که زنان خیلی بزرگتر از مردان باشند این ازدواج‌ها ممکن است به طلاق منجر شوند.

بهترین اختلاف سنی دختر و پسر برای ازدواج

شهیدی بیان کرد: اگر پسر زیر ۲۵ سال با خانمی  خیلی بزرگتر از خود ازدواج کند، این احتمال وجود دارد که این ازدواج‌ به طلاق منجر شوند؛ در ازدواج‌های معکوس زوجین با گذشت زمان به پختگی عقلانی و عاطفی می‌رسند و این پختگی باعث می‌شود که مقبولیت و صمیمیت بین زوجین کاهش پیدا کند؛ معیارها، توقعات و انتظارات آنها با یکدیگر متفاوت باشد و بینش و نگرش آنها نسبت به ازدواج تغییر پیدا کند.

وی درباره مناسب‌ترین فاصله سنی بین دختر و پسر برای ازدواج افزود: بهتر است که مردان سه تا پنج سال از زنان بزرگتر باشند؛ وقتی زن در سن بالاتر است قدرت و کنترل بیشتری را بر مرد اعمال می‌کند و احترام کمتری را به مرد می‌گذارد پس اگر مرد از طرف همسرش تأیید، محبت و احترام را دریافت نکند زندگی زناشویی آنها به مخاطره می‌افتد.


بیشتر بخوانید: عروس‌های بزرگتر از داماد؛ خوب یا بد؟!


شهیدی یادآور شد: در دستورات دینی گفته نشده است که در ازدواج کدام یک از زوجین باید بزرگتر باشند؛ به طور کلی ازدواج باید با آگاهی و شناخت صورت بگیرد و مهارت‌های زندگی را زن و مرد پیش از ازدواج فرا گرفته باشند؛ در چنین ازدواجی زن و مرد رشد و تعالی پیدا می‌کنند.

مشکلاتی که در پس ازدواج معکوس نهفته است

وی گفت: اگر خانواده پسر با ازدواج فرزندشان با دختر بزرگتر موافق نباشند نپذیرفتن ازدواج معکوس از طرف خانواده شوهر باعث می‌شود که این ازدواج آسیب‌زا باشد هر چند زن و شوهر همدیگر را دوست داشته و این تفاوت سنی را پذیرفته باشند.

این درمانگر و روانشناس زوجین افزود: زنان تفاوت‌های زیادی از نظر شخصیتی با مردان دارند به طور مثال آنها زودتر از مردان به رشد عقلانی می‌رسند همچنین زنان نگاهی مو‌شکافانه به مسائل دارند، ولی مردان کلی‌نگر هستند بنابراین آنها در ارتباط با مردان دچار مشکل می‌شوند.

این دکترای روانشناسی عمومی تأکید کرد: از نظر زیستی مردان قدرتمندتر از زنان هستند و دوست دارند که قدرت و اقتدار را در خانواده داشته باشند؛ اگر آنها این قدرت و اقتدار را نداشته باشند احساس خشنودی و رضایت خاطر را در زندگی ندارند.

شهیدی تصریح کرد: اگر زن به علت اینکه زودتر به بلوغ جسمی، فکری و اجتماعی می‌رسد نگاه تحکم‌آمیز به همسرش داشته باشد، اقتدار مرد  زیر سئوال می رود و در این صورت مرد دچار پرخاشگری و نارضایتی از زندگی می‌شود و این پرخاشگری و نارضایتی زمینه را برای جدایی فراهم می‌کند.

مرتضایی تأکید کرد: زنانی که بزرگتر از مردان هستند به طور مداوم همسرشان را کنترل می‌کنند که پس از مدتی این کنترل کردن برای پسران سخت می‌شود و ارتباط آنها با همسرشان را دچار مشکل می‌کند.

وی یادآور شد: زن و مردی که ازدواج معکوس کرده‌اند و اکنون دچار مشکل شده‌اند باید برای رفع این مشکل به مشاوره مراجعه کنند؛ زن و شوهر باید در مسیری حرکت کنند که به رشد و شکوفایی رابطه بین خودشان کمک کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
....
۰۰:۲۱ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
سلام بنده یه دختر ۲۴ ساله هستم چندین ساله بایه اقایی دوست هستیم اوایل اشنایی ایشون سنشونو بیشتر گفتن بعدا که به هم علاقه پیداکردیم بهم گف که ازم دوسال کوچیکتره اما من دختره بشدت ریز نقشی هستم که همه فک میکنن ۱۷_۱۸سالمه و ایشون چهره و اندامی درشت دارن ک بیشترازسنشون میخوره و اینکه خانواده ایشون کاملا درجریان این تفاووت سنی و اشنایی ماهستن و هیچ مشکلی ندارن منتها من میترسم که به خانوادم بیان کنم و اینکه میترسم دراینده ایشون اذیت شه ازتفاووت سنیمون چون تموم اشناهاش باافرادی کوچیک ترازدواج کردن ایشون بشدت منو دوس داره و منم دوسش دارم ولی یه سری ترسارم دارم بنظرتون چی کنم ممنون میشم راهنماییم کنید من ۲۴ساله هستم و ایشون ۲۲
Iran (Islamic Republic of)
Ario
۱۴:۱۰ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
با سلام

پسری ۲۶ ساله هستم، مایل هستم با یکی از هم دانشکده ای هام که ۱-۲٫۵ سال از من بزرگتره ازدواج کنم. از لحاظ عقیدتی و تحصیلات هم همسطح هستیم. بنظر شما احتمال موفقیت آمیز بودن این ازدواج چقدر است؟
Iran (Islamic Republic of)
Ario
۱۸:۳۸ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
با سلام
یک دختر مذهبی که از من یک الی دو نیم سال بزرگتر هست(چون اطلاع دقیقی از تاریخ تولدش ندارم، ولی میدونم که حداقل یک سال بزرگتره از من) و در چهره هم این رو نشون بده، ولی از نظر اعتقادی و تحصیلاتی در یک سطح هستیم، آیا ازدواج من با ایشون صحیح هست؟ من خودم 26 سالم هست.
Iran (Islamic Republic of)
امیر علی
۲۰:۳۲ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
سلام دوستان من با یه زن سن بالا ۷ سال بزرگتر ازدواج کردم من یه جورایی مطیعش هستم یا همون زن زلیلی که میگن حتی بهم تحقیر میکنه راستش خیلی دوست دارم یه روز تسمه شلوار در بیارم و حسابی کتکش بزنم بعد بگم برو برام فلان کار کن و ... ولی راستش میترسم لطفا دوستان راهنماییم کنید الان خیلی فیلم بروسلی و جکی جان میبینم شاید بتونم جسارت پیدا کنم برام دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
سلام سن اصلا ملاک نیست عشق و احساس و عاطفه و باید بین ۲ نفر به وجود بیاد من خودم ۱ نفرو دوست دارم ۳ سال بزرگتره مشکلی داره
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۳:۴۰ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
پسرم دنبال دختری از توی خیابان رفته که ده سال از خودش بزرگتره ! دختره هم سفت چسبیده! از این فاجعه عزاداریم واقعا! خدایا مرگ برسان!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
سلام.
من عاشق یه دختر ۲۳ساله شدم من ۱۶سالمه .همدیگه رو دوست داریم فقط اون از اختلاف سنمون می‌ترسه لطفا نظر بدید در آینده اگر ازد اج کنیم به مشکل بر نخواهیم خرود
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۸:۰۷ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
هنوز زوده صبر کن تا حداقل مدرکت و پایان خدمتت رو بگیر بعد کار درست و حسابی دست و پا کن اگه از قبل توانشو داشتی چه بهتر بعد عاشق شو اونم نه از روی چهره و چند بار حرف زدن بلکه شناخت کامل طرف و طرز فکر و رفتار و عفتش بعد باهاش ازدواج کن اگر هم سه یا دوسال ازت بزرگتر باشه مشکلی نداره جانم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۲۹ دی ۱۴۰۰
سلام من یک دختر متعلقه هستم ۴۰سالم میخوام بایک پسر ۳۰ ساله ازدواج کنم.هرچی میگم سن بیشتر نمیشه دچار مشکل میشیم قبول نمیکنه میگه از نظر من سن عدد هست نمیدنم چکار کنم کمکم کنید لطفاً
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۸:۱۴ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
دوست داشتن اون بر چه اساسه از چی شما خوشش اومده مثلا خوشگلی شما قابل تغییره یا مثلا اخلاق شما غیر قابل تغییره تا حدودی و ...مهمتر از همه تا بفهمی که بعد گذشت سال هم تغییر می کنه یا نه اون ویژیگی شما که ایشون دوستتون داره
شخصا چطور آدمی هست از لحاظ اخلاق یا رابطه یا از لحاظ ایمان و رفتارش در خانواده تغییر میکنه یا نه پس بهتره از دوستای درجه یکش تحقیق کنی و خانوادش چجورین اینا مهمه اگر ازدواج کنین ومشکلی پبش بیات بدتر از مجردی هست پس اول شناخت کامل بعد اقدامی جدی و جوابی قاطع
Iran (Islamic Republic of)
Mobin
۱۸:۱۶ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
سلام من ی دختر خانومی هم دوس داریم ولی 6 سال بزرگتره مشکلی داره
خیلی دوسش دارم خیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
سلام ببخشید ازدواج با پسری که 18سال از خودت بزرگ تره اشکال داره یانه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۱۴ ۲۵ آبان ۱۴۰۰
به نظر من عاشق شدن و عاشقی در وجود همه انسان ها نیست کسی رو میشه عاشق دانست و عاشق نامید که اول پروردگار رو خوب درک کنه و بعد خودش رو.
من خودم تا حالا خیلی عاشق نشدم ولی آلان عشقی دارم که عاشقشم و از من 9 سال بزرگتره به نظر من سن ملاک مناسبی برای ازدواج به تنهایی نیست شخصیت احترام و بزرگی هم باید ملاک باشه نه تنها بگیم ما عاشق هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
mahdi
۱۹:۰۵ ۱۱ تير ۱۴۰۰
سلام ببخشید ازدواج با دختری که دقیقا ۱ سال از از پسر بزرگتر هست مشکلی دارد ؟؟
ممنون میشم جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
ایمان رمضانی منظری
۱۸:۲۲ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
باسلام ووقت بخیر.نه یک سال بزرگترمشگل نداره
Iran (Islamic Republic of)
بی‌نام
۲۳:۴۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
من عمه‌ام ۴۰سال پیش با داشتن یه بچه با یه اقایی که ۹سال بزرگتره ازدواج کرده ار اونم یه بچه داره الان ۴۰ساله دارن زندگی می‌کنن
Iran (Islamic Republic of)
فاطیما
۰۰:۳۳ ۰۶ فروردين ۱۴۰۰
من متولد۶۴هستم تابه حال هرخواستگاری داشتم ازخودم شناسنامه ای کوچکتر بوده به والله اصلا دوست ندارم با پسری که حتی یک ثانیه ازخودم بزرگتر باشه ازدواج کنم تو اقوام ما خیلی ها خانم بزرگتر ازخودش گرفتن وخیلی خوشبخت بودن شاید باورتون نشه لیلی ومجنون بودن وهستند اما پدر مادر خودم... بابام هفت سال بزرگتر بود زندگیشون جهنم بود این حرف های عهد بوقی رو کنار بذارید زشته برای مملکتی که داعیه پیشرفت داره
Germany
رامين
۰۷:۳۳ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
درود
من ٣١ ساله هستم و با يكى از خانم هاى فاميل كه ٤٣ ساله هست حدود يك سال و نيم هست در رابطه هستيم و قصد ازدواج داريم و هيچ مشكلى با هم نداريم و خانواده در جريان نيستن.ايشون خانمى مهربان و با خصوصيت اخلاقى خوب و با درك بالا هستند و خدارو شكر در كنار همديگر احساس خوب و تفاهم اخلاقى داريم و به دنبال راه حل براى اعلام كردن به خانواده ها هستيم.
ممنون ميشم از راه حلتون
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۲۲:۵۵ ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
لطفا جوابمو بدید میخواستم بدونم اگه من با یه دختری که اتفاقا فامیل هم هست و دو سه سال ازم بزرگ تره ازدواج کنم مشکل برام پیش میاد ؟ تو آینده ؟
Canada
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
سلام.عاشق یه دختری شدم که ۳۳ سالشه و من ۲۸ سالمه.خیلی دوسش دارم.ولی بخاطر حرف مردم و اطرافیان واقعا موندم چکار کنم.از همه لحاظ عالیه دختره
کمک کنید ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
سلام
از همه ويژه گيهاي خوب وبدش معدل بگيريد اگر نمره قبولي آورد با مشاوره تصميم نهايي رو بگيريد . خوشبخت باشيد ان شاالله
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۲:۲۹ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
سلام آیا دختری که از من ۴۷ روز بزرگتر باهاش ازدواج کنم؟ چه عوارضی داره کمک کنید
Germany
مانیار
۰۱:۲۴ ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
تب و لرز
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۱۳:۳۵ ۳۰ دی ۱۳۹۹
دوستان عزیز همسر من سه سال از من بزرگتر هست.یکساله عقد کردیم خداراشکر هیچ مشکلی با هم نداریم.البته این بستگی به پختگی دو طرف داره سن واقعا یک عدده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
کاش همه اینقدر عاقل بودن
Iran (Islamic Republic of)
Pedram
۱۶:۳۵ ۲۳ دی ۱۳۹۹
من دختر عمم یک سال ازم بزرگتره خیلی دوسش دارم اون هم منو دوست داره من دیوانه بار عاشقش شدم نمیدونم چکار کنم ، نتونستم به خانوادم بگم.کمکم کنید،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۲۱ دی ۱۳۹۹
سلام من میخوام بازنی ک ۱۵ سال ازم بزرگتره ازدواج کنم من ۲۳ و اون ۳۸ سالشه لطفا کمکم کنید ممنون
Netherlands
ناشناس
۰۴:۲۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
بی خیال شو داداش 15 سال از شما بزرگتره باید بهش بگی مامان حالا به نظرم صبر کن چون پشیمانی داره
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۰۱ ۰۵ دی ۱۳۹۹
سلام والا اینا همش حرفه الان داداش اولم از زنش ۹ سال بزرگتره اون زنش پدرمونو در اورده و خیلی مارو اذیت کرده هم داداشمو هم مارو امابرادر دومیم از زنش ۳ سال کوچیک تره بهترین زندگی دنیا رو دارن خیلی زندگیشون خوبه و همه حسودیشون میشه ،برادر ها خواهر ها سن ملاک نیست فقط فقط انسانیت و درک و فهم همین و بس
Iran (Islamic Republic of)
Bita
۱۹:۴۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
دوستان من 37 سالم هست و همسر من 32 سال ما 5 سال باهم اختلاف سن داریم و الان 7 سال هست زندگی عاشقانه باهم داریم و کاملا از زندگیمون راضی هستیم خداروشکر. اول یکم شک داشتیم ولی بعد به این نتیجه رسیدیم سن نمیتونه دلیل مهمی بشه و ما همو خیلی دوست داریم و ازدواج کردیم . مهم علاقه هست وگرنه سن فاکتور تعیین کننده نیست. هردو هم تحصیل کرده هستیم و وضعیت مالیمون با کمک هم خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
سلام من سنم ۲۲سال وپسره۲۰سالشه هیکلش زیاده الان ۳ماهه ازم خواستگاری کرده من بخاطرحرف مردم نمیدونم چیکارکنم خانواده هامون راضین همه میگن ازروی هوسه باباش میگه من براش ۴ماه فرصت دادم تافکرکنه الان۴ماهه که میگذره ولی پسره هنوزم سرقولشه نمیدونم چیکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
هیروهیتو
۰۱:۵۶ ۰۳ آبان ۱۳۹۹
بنظرم اگر پسر و دختر از لحاظ جسمی و روحی سالم باشن و بتونن مخارجشونو تامین کنند ازدواج سن و سال نمیشناسه و از این حرفا . حالا چن سال دختر بزرگتر باشه بزارش به حساب پخته تر بودنش و زیاد مهم نیست
Iran (Islamic Republic of)
William
۲۰:۵۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
بخدا قسم این که میگن پسرابه خاطر پول و... به دنبال دختران بزرگتر از خودشون و یا زنان مطعلقه میرن کاملا اشتباه است و من الان عاشق کسی شدم که تقریبا ۸تا۹ سال از خودم بزرگتر است. و به دنبال پول و... هم نیستم (چون هم خدایی خوشگله واخلاق خوبی داره و... که مهم ترین اونها این هست که با خداست و اگر تنها همین یک ویژگی هم بود برای من کفایت میکرد نه
Iran (Islamic Republic of)
صابر سلیمی
۲۲:۴۷ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
من ۱۸ سالمه و عاشق دختر ۲۰ ساله شدم،خیلی دوسش دارم لطفا کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۰۲:۲۴ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
من با کسی که عاشقش شدم 4سال فاصله سنی دارم...اونم از من خوشش میاد،ولی نمی‌دونم چطور به اون یا خانوادم بگم؟!
Iran (Islamic Republic of)
عاشق
۰۹:۰۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
زن پیامبر (ص) 18 سال ازش بزرگتر بود!
Iran (Islamic Republic of)
بهادر
۰۲:۳۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
من ۱۷ سالمه و عاشق دختر ۲۰ ساله شدم میترسم به کسی بگم حتی به خودشم نمیتونم بگم لطفا کمکم کنید این عشق ذهن منو درگیر کرده و نمیتونم به درسم درست و حسابی برسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
من دختری دو سال بزرگتر از خودمه خیلی همو دوس داریم نظر شما چیه
Iran (Islamic Republic of)
آرین
۱۷:۲۰ ۳۰ تير ۱۳۹۹
شکسته شدن و این حرفا مال زمانی بود که بهداشت و امکانات وجود نداشت و زنها ده بار زایمان میکردن. به نظرم ژن آدمها هم فرق کرده چون فیلمهای قدیمی رو نگاه میکنی حتی بازیگرهایی که بهترین امکانات رو داشتن خیلی بزرگتر از سنشون به نظر میرسیدن.
الان دختر چهل ساله با بیست ساله فرق آنچنانی نداره تازه اگه اولی توی رفاه بوده باشه و دومی نه، ممکنه جوونتر هم به نظر میرسه.
دنبال اخلاق خوش و تفاهم باشید تا زندگیتون پایدار و عاشقانه بمونه.
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۲۳:۰۳ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
دخترا هرچی بزرگتر باشن درکشون بیشتره زن من ازم هشت سال کوچیکتر بود یکسره دنبال خرید لباس و اینستا چرخی و تلگرام بازی بود طلاقش دادم با یه دختری ازدواج کردم که از خودم یکسال بزرگتره تفاوتشون زمین تا اسمونه قبلی مغز درستی نداشت این یکی خیلی درکش بالاس به نظرم اصلا با دختر کوچیکتر ازدواج نکنید بدبخت میشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من ۲۳سال دارم دختیری که دوستش دارم ۳۲سالشه خیلی دوستش دارم نظر شما چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
من از دختری که ۴ سال ازم بزرگتر بود گذشتم
امیدوارم تا آخر عمر حسرت اینکارمو نخورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
دختری که من عاشقشم ازم ۶ ماه بزرگتره .
فکر کنم منم باید همین کار را کنم
Iran (Islamic Republic of)
Mah
۱۷:۰۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام .اختلاف سنی من و پسر مورد علاقم سه سال و خورده ای هستش قصد ازدواج داریم
من۲۲ سالمه و ایشون ۱۹ سالشون از هر نظری عاقل و پخته هستن میخواستم نظر شما رو بدونم خیلی نگرانم ممنون میشم اگر کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
چطور فهمیدی از هر نظری عاقل هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
شما تا زیر ۲۵ هستی اصن تو دسته بندی عاقل ها محسوب نمیشید.
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۲۲:۴۹ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
دختر و پسر زیر 28سال عقلی ندارن ادم پخته یعنی خیلی تجربه ها داره که یه پسر 19ساله کرکر خندس از لحاظ عقلی خود شما هم صبر کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
سلام اگه دختر 1 سال از من بزرگ تر باشه چی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۳۶ ۱۵ دی ۱۳۹۸
سلام
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۱۳ ۱۱ دی ۱۳۹۸
مگه چه اشکالی داره پیامبر و حضرت خدیجه هم اختلاف سنی قابل توجهی داشتند.
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۱۹:۰۰ ۲۲ تير ۱۳۹۹
پیامبرعقل کل عالم بودن نه مثل بعضی پسرابی عقل
Iran (Islamic Republic of)
کشاورز
۱۵:۱۱ ۲۸ مهر ۱۳۹۸
همسر من 9 سال از من کوچکتره.سال اول خیانت کرد.پنج ساله با همیم.بارها این اتفاق افتاد.و به همه میگفت مارو زوری عقد کردن یا زنم بزرگتره حرفای منو نمیفهمه .الان داریم جدا میشیم.اما مخالفه تازه میگه فهمیده دوسم داره.اما بیشتر از طلاق میترسه
Iran (Islamic Republic of)
بهار نوروزی
۲۱:۵۹ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
خیلی ها بزرگترن از همسرشونن ولی هیچ کدوم از این حرف ها وجود نداره.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۳:۱۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
من از دختر عمه ام خوشم میاد که ازم 4 سال ازم بزرگتره
Iran (Islamic Republic of)
Aa
۲۰:۳۸ ۲۰ شهريور ۱۳۹۸
سلام من 20 سالمه و عاشق دختری شدم که فقط یک سال ازم بزرگتره وقتی با یه سریا ازش صحبت میکنم و میگم که یک سال ازم بزرگتره منو سرزنش میکنن و میگن نباید ازدواج کنی چون از تو بزرگتره واقعا نمیدونم چیکار کنم آیا اختلاف سنی یک سال مشکلی در رابطه زناشویی ایجاد میکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۱۸:۲۸ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
سلام.بستگی به فرهنگ افراد داره.اگه مردی میتونه ۱۵ سال از همسرش بزرگتر باشه پس یک زن هم میتونه.من از همسرم یازده سال بزرگترم و هشت ساله که ازدواج کردیم.خدا رو شکر زندگی خیلی خوبی داریم و کاملا راضی هستیم.بدون در نظر گرفتن تفاوت سنی به هم احترام می گذاریم
Iran (Islamic Republic of)
مژگان
۲۲:۰۷ ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
باسلام :دراینجا هرکس یه نظر بیان میکنه اما ازدواج با ده سال کوچکتر آیا اشتباهه اونم با یه زن مطلقه من ۳۵ سالمه اما اون ۲۵ برای منی که هشت سال جدا شده و خونه پدر زندگی میکنم باوجود بخشیده شدن مهریه وداشتن یه دختر ۱۲ ساله ونداشتن خاستگارخوب وونداشتن موقعیت اجتماعی خوب .میخوام زندگی کنم .من دختر مجرد نیستم که زشت باشه چون یک بار ازدواج کردم اما به نظر من مهم نیست با ده سال کوچکتر ازدواج کنم .اما چون از شانسم هرچی اومدن برام از خودم کوچکتر بودن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۲ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
من خودم ۲۳ سالم زنم ۲۴ از خودم بزرگتر وراحت داریم زندگی میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۲ تير ۱۳۹۹
۲۴سالشه یا۲۴سال ازشمابزرگتره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناش
۱۸:۴۷ ۱۳ تير ۱۳۹۸
اگه دختر ۱ یا ۲ سال ازم بزرگتر باشه؟؟ مشکلی نداره؟؟
Iran (Islamic Republic of)
شهاب
۱۰:۲۳ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام اینجا بیشتر صحبت درباره اختلافات 10 یا 15 سالست که واقعاعجیبه ولی اگه اختلاف درحد 1 تا2 سال باشه چی
Iran (Islamic Republic of)
toofan
۱۰:۱۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
به نظرتون اگه پسر 20 ساله باشه دختر 32 ساله این زندگی چور در میاد در اینده
Iran (Islamic Republic of)
آرین
۱۷:۱۰ ۳۰ تير ۱۳۹۹
توی مقالاتی که من خوندم روانشناسها اختلاف سن تا پنج سال رو همسان گزینی میدونن. چون عملا از لحاظ تجربه، قدرت تصمیمگیری و ظاهر اختلافی وجود نداره یا خیلی جزئیه.
Iran (Islamic Republic of)
حاج امیر
۱۱:۳۵ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
من عاشق خواهردامادم شده ام که پنج سال ازمن بزرگ تراست هم رشته من هم هست الانم نمی دونم چیکارکنم کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۲۵ ۱۶ فروردين ۱۳۹۸
با سلام من 17 سالمه کار دارم و ماهی 5 میلیون حداقل در میارم کارم تدریس الکترونیک من از بچگی به صورت جداگونه از مدرسه به یادگیری الکترونیک پرداختم در حدی پیشرفت کردم که در حال حاضر به دانشجویان خیلی بزرگ تر از خود هم تدریس میکنم خوشبختانه قیافه بنده سن بالاست من به شخصی علاقه پیدا کردم که این شخص 12 سال از بنده بزرگ تره و یک دور طلاق گرفته و جدا شده و فامیل هم هست راستش نمیدونم چی کار کنم از طرف دیگه نمیتونم به فکر کار و درسم باشم و از طرفی میترسم علاقمو بیان کنم و اون دختر ناراحت بشه و چون فامیل هم هستیم تو خانواده پخش بشه و این داستانا . این اولین دختری هست که بعد این همه سال بهش علاقه پیدا کردم راستش اولین باری هم هست که به کسی علاقه پیدا کردم به نظر شما چی کار کنم خواهشا کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۱:۰۲ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
طوری میگی بعد این همه سال انگار 40 سالته. پشت لبت هنوز سبز نشده اولین دختری که دیدی عاشق شدی. بی خیال شو و فعلا تا آخرای دانشگاه فکر ازدواجو از فکرت بیرون کن. به فکر پیشرفت کاری و تحصیلی باش
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۱:۰۰ ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
این علاقه نیست عزیزمن هوسه زندگی خودتوخراب نکن
Iran (Islamic Republic of)
فری
۲۱:۰۴ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
درود بر همه
والا من در حال ازدواج کردن با زنی بیوه که 10 سال از خودم بزرگ تر هست ، هستم
والا به حرف روباه برم یا به دم خروسه
حقیقتش کسایی که دیدمن کامنت گذاشتن نمیدونم چقدر حقیقت دارن راست میگن یا دروغ البت ببخشید قصد توهین ندارم روانشناسی هیچگاه 100نمیگن حرف ما درست هست از تجارب خیلی ها حرف میزنن مثلا" میگن خیلی ها اینجوری کردن ......اینجور شد
در اصلا" تجربه خیلی هارو به ما ها انتقال میدهند درسته؟
اما
اما
اما من ترسم از طلاق و جدا شدن نیست
ترسم از اینه که طلاق عاطفی بگیبریم از هم و بخاطر مثلا یک بچه مجبور بشیم همو تحمل کنیم
و............
اما دوست دارم همه کمکم کن
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۲۱:۳۵ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
من ازدواج نکردم.اما از دید من اگر هر دو طرف از همدیگر خوششان بیاید و پیرو آن احترام به هم بگزارند هیچ مشکلی پیش نمیاد.مردی که به خاطر فرسوده شدن همسرش بخواد بهانه گیری کنه اگر همسرش هم کوچکتر از خودش باشه باز هم بهانه ای جور خواهد کرد جهت خیانت.
تو ازدواج علاقه و غیرت و پایبندی به خیانت نکردن حرف اول و آخر رو می زنه نه روانشناس و شرع و سنت و دین و ... .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
ازدواج همسن یا چند ماه مشکلی نداره ولی بعضیا با ۱۰یا ۱۵سال اختلاف ازدواج میکنن که کاملا اشتباهه...من یه نفر میشناسم الان پشیمون شده حاضر نیست با خانمش جایی بره میگه همسن مادرمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
برخی ها فقط چرتکه می اندازد و حساب و کتاب می کند...حتی و مخصوصا در ازدواج....حتی اگر زوجی خوشبخت باشند مردم با ملاک های خودشان قضاوت می کنند و تا مرز جداییشون پیش میروند....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
با خانم بزرگتر از خودتان ازدواج نکنید
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۰۰:۲۲ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
بنده از خانمم 12 سال کوچکترم و 9 سال هست در کنار هم زندگی بسیار خوب و خوشی داریم
حکم کلی صادر نفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
راستی زن پیامبر اسلام هم خیلی بزرگتر از ایشان بود ه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۲ تير ۱۳۹۹
نمی شه مقایسه کرد.پیامبراولاعقل کل عالم بودن دوماباحضرت خدیجه که مطیع پیامبربودن ازدواج کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
ما ازدواج کردیم یا ازدواج ما را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
بهترین ازدواج همان تفاوت سنی بزرگی مرد از زن است که تفاهم و زیبایی و اخلاق در آن حفظ میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
دختر از پسر بزرگتر باشد اجازه ندهید ازدواج صورت گیرد با هزار دلیل. من اززوجین معذرت می خواهم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
سن اصلا ربطي به ازدواج نداره مهم تفاهم اخلاقي است در دادگاه که ميري اکثرا زن ها از شوهراشون کوچکترن اونا چرا طلاق مي گيرن؟؟؟
پس تفاهم اخلاقي خيلي مهمتر از همه چي هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
سن اصلا ربطي به ازدواج نداره مهم تفاهم اخلاقي است در دادگاه که ميري اکثرا زن ها از شوهراشون کوچکترن اونا چرا طلاق مي گيرن؟؟؟
پس تفاهم اخلاقي خيلي مهمتر از همه چي هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
من ازدواج میخوام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
ای خدا من زن میخوام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۲ تير ۱۳۹۹
انشالله به زودی یه دخترخوب قسمتت بشه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ایلیا
۱۳:۵۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه که خانمش تقریباً همسن مادرش هست اروپایی هاست که در ازدواج به سن و سال طرف مقابل اهمیت نمیدن.
Iran (Islamic Republic of)
حسین خاص
۲۱:۴۷ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
الان مکرون برات شده معیار کل اروپا؟؟!زندگی یک سیاست مدار که با مردم عادی فرق داره رو به یک قاره بسط میدی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
همیشه این جور نیست بعضی اوقات دو نفر عاشق هم میشن ولی ادم بهتره با دختر کوچکتر از خودش ازدواج کنه تا بعدا پشیمون نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۳ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
من با یه دختر که ۷ سال از خودم کوچیکتر بود ازدواج کردم الان یه بچه ۵ ساله دارم ودارم جدا میشم سن دختر معیار برا زندگی سالم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
ازدواج خوبه
France
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
مرد باید بزرگتر باشه سنش،چون زنها به علت زایمان و شرایط جسمی زودتر پیر میشوند اگر بزرگتر باشد بعد از چندین سال مشکلات پیش میاد وارد تمایل به زنان جوان دیگر پیدا خواهد کرد.

الان اگر پسران سمت زنان بزرگتر میروند بخاطر بیکاری و ناتوانی در تامین انتظارات یک دختر جوان است ،میخواند زنی پیدا کنند که تامین مالی شوند بدون پرداخت هزینه های گزاف.
ب
باید مسئولین بفکر باشن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
ازدواج پسرا دهه 50 به اتمام رسیده پسرا دهه 60 با درها 70 و 80 ازدواج کنند بعد این همه دختر مجرد دهه 60 که دارند بسوی مجردی قطعی میرن تکلفشون چیه میدونند جامعه بخصوص از لحاظ روحی روانی چقدر شرایطش بحرانی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
از نظر زیست شناختی بخواهیم یا نخواهیم مدت باروری و طراوت جوانی و زیبایی زن محدود است.
Iran (Islamic Republic of)
ahmad
۱۶:۳۲ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
خیر ، زنان چون ظریف هستند و اخلقی کودکانه و لطیف دارند و پوستی لطیف و باطراوت دارند، در دین اسلام نوشته شده تازه در چهل سالگی ب بلوغ عقلی میرسند و و چون به خودشان رسیدگی میکنند و نظافت و بهداشت براشون مهمه از مردان دیرتر پیر میشوند چون عقل کودک گونه دارند و دنیای کودکیشون باعث جوانتر ماندنشون میشه، ولی آقایان پوست زمخت دارند و لسیار با عقل و منطق پیش میرن و به فکر مشکلات و تامین خرجی خونواده هستند زودتر پیر میشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
من از همسرم بزرگترم ولی تا حالا نه بهش زور گفتم نه بی احترامی حرف اول و اخرو هم بعداز مشورت اون اعلام میکنه خیلی همدیگرو دوست داریم خداروشکر مشکلی نداریم ضمنا هیچ کدوم هم وضعیت مالی مناسبی نداریم همه چیزمون برابر اگر واقعا قصد زندگی کردن باشه اونم با احترام و محبت فرق نمی کنه که سن کی بزرگتر باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
مگه هنوز هم کسی با این قیمت سکه و گرونی ازدواج می کنه؟!!
Australia
مهدی
۰۸:۵۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
من از همسرم 5 سال کوچیکترم و عاشقشم به نظر من سن عدده. چند سال هست که ازدواج کردیم و زندگیمون خدارو شکر عالیه.اصلا هم پشیمون نیستم که چرا کوچیکتره .آدم خودش باید دیدش به زندگی مثبت باشه.روانشناسا همه افراد و در نظر نمی گیرن و می گن بیشتر این ازدواجا منجر به طلاق میشه در حالیکه خیلیا رو دیدم مثه منن و هیچ مشکلی ندارن.کسی که مشکل داره با سن کوچیکتر از خودشم که ازدواج کنه بازم مشکل خواهد داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
خوب تا چند سال دیگر این وضع ادامه دارد؟ زن با عبور سی سالگی به سرعت طراوت و جوانی خود را از دست می دهد. اما مرد هنوز در اوج جوانی و طراوات است.
اگر نتوانند با هم به تفاهم برسند جه می شود؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین خاص
۲۱:۴۹ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
بالاخره اون کوچیکتره یا شما؟!
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۰۸:۲۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
برادرم با دختری که چهارسال ازاوبزرگتراست ازدواج نموده و تفاوت سنی خانمش اصلا به چشم نمی خورد، چون سن ظاهر هم مهم است وخانمش هم رشته ای برادرم است و یکجا کارمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۰۸:۲۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
من موافقم ازدواج بزرگتر
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۲۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
من زن میخوام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۲۲ تير ۱۳۹۹
انشالله به زودی یه دخترخوب قسمتت بشه
Iran (Islamic Republic of)
محمدامير کرم زاده
۰۸:۱۶ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
من 5 سال از همسرم کوچکترم و الان 10 سالي هست که داريم زندگي ميکنيم و دو تا بچه سالم هم داريم
الحمدلله تا به حال دعوامون هم نشده و زندگي خوبي داريمْ خانومم تا به امروز يک بار صداشو براي من بالا نبرده و هميشه منطقي با مسائل برخورد ميکنه منم يادم نمياد تا به حال بهش گفته باشم تو بزرگتري و سنت بيشتره وقتي هم ازدواج کردم همسرم اصلا شاغل نبود که بخوام روي وضعيت اقتصاديش حسابي باز کنم خودش رو دوست داشتم و هنوز هم دارم
Iran (Islamic Republic of)
ایوب
۰۸:۳۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
همه ایناتنهایه دلیل داره اونم اینکه حرف گوش کن خوبی هستی.برو ظرفاروبشور چشم برولباساروپهن کن چشم و..........تنها دراین صورته که آدم هیچ موقع حرفش نمیشه.آ فرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
خب باید صداش رو بالا میبرده زن ذلیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
افرین... واقعا خوشحالم که خوشبختین و این کامنتت عالی بود

سن بنظر منم ملاک نیس... داداش منم چندسال از خانمش کوچکتره و خوشبختن
Iran (Islamic Republic of)
محمدي
۰۸:۱۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
اين حرفا و تفکرات بيشتر واسه کتباي روانشناسيه وگرنه الان خيلي ها هستن که اختلاف سني دارن اما زندگيشون خوبه هر دو طرف بايد به شعور عقلي رسيده باشن و تفاوتهاي همديگه رو درک کنن نه اينکه دنبال اين باشن که کي به کي زور بگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
آره شعور داشته باشند چند سال بعد با هم توافقی جداشن
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۱:۴۲ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
میشه بفرمایید "شعور عقلی" یعنی چی؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
من زن میخوام همدم میخوام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
انشالله
-
زنبور
۰۷:۲۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
پیامبرم از همسرش کوچیکتر بود. من از همسرم چند ماهی کوچکترم اما خداروشکر شیرین ترین زندگی رو داریم. نمیشه برای همه یه نسخه پیچید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
زنت الان بگه بالا چشت ابروه عمرا از دلت نگذره که چی به من گفت در حالی که پیامبر اصلا اهمیتی نمیداد هیچ از دلش هم نمی گذشت که چی شد چی نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۴ شهريور ۱۳۹۷
ان شالله همیشه خوشبخت و شاد کنار هم زندگی کنین همین حرفای اطرافیان هست که بعضی وقتا تاثیر میزاره رو زندگی .اونایی ک میگن خانوم بزرکتر باشه دستور میده
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۷:۲۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
اون پسری که تو این شرایط قصد ازدواج کرده دل شیر داره پس دخالت نکنید بذارید زندگیشون بکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
ایوووووول
Netherlands
ناشناس
۰۶:۵۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
هر کسی خربزه می خوره باید پای لرزشم بشینه
Iran (Islamic Republic of)
عقل کل
۰۴:۴۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
با دختر بزرگتر از خودتون ازدواج نکنید
من کردم شما نکنید
احساس بزرگتری تصمیم گیری سرخود
مشورت نکردن
تو رو بخدا قسمتون میدم با دختر و زن بزرگتر از خودتون ازدواج نکنید اشتباهیه که تمام عمر اذیتتون میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۴ شهريور ۱۳۹۷
با عرض پوزش ولی بنظرم شما حتما اشتباهاتی دارین که بهتون تذکر میده.والا اگه ایشونم اشتباهاتی داره شماهم میتونین بهش تذکر بدین .بنظرتون اگه با زن کوچیکتر ازدواج میکردین بهتون چیزی نمیگفت ؟و حرف حرف شما بود عایا ؟!
Germany
ناشناس
۰۰:۲۹ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
بسم الله.شما نمیتونی بگی ازدواج نکن چون امر پیامبر را هم انکار کردین حضرت خدیجه درود خدا بر او باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
زنی که آنقدر عاشق شوهرش است که وقتی شوهر وارد خانه اش می شود می گوید خانه خانه تو است
آخرین اخبار