ایجاد 1000 مورد اشتغال مولد در زندان های استان اردبیل

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل از ایجاد یک هزار مورد اشتغال مولد در زندان های استان اردبیل خبر داد.

مراد فتحی، مدیرکل زندان‌های استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهار داشت: اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان به عنوان عامل هویت‌بخش به آنها باید مورد توجه ویژه قرار گرفته و تلاش کنیم تا حضور مددجویان زندان‌های استان را در دوره‌های آموزشی مهارت‌آموزی و کارگاه‌های اشتغال افزایش دهیم که در این راستا یک هزار مورد اشتغال مولد در زندان‌های استان ایجاد شده و رشد 238 درصدی داشته است.

وی با تاکید بر افزایش فعالیت‌های اشتغالزایی مددجویان گفت: باید اشتغال مددجویان مولد و موثر باشد تا در کنار اینکه هم خود و هم خانواده وی از برکات آن بهره‌مند می‌شوند، سبب هویت بخشی به فرد زندانی شده و در وی احساس مفید و موثر بودن ایفا کند چرا که این امر زمینه‌ساز اشتغال فرد بعد از آزادی خواهد شد.

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل خواستار مدیریت مشارکتی در زندان‌های استان شد و تصریح کرد: تشویق به کارهای جمعی و مشارکتی باید در زندان‌های استان در بین زندانیان، سربازان و کارکنان مد نظر باشد تا این امر زمینه‌ساز تسهیل در انجام امور و کاهش مشکلات شود چرا که این امر سبب تزریق انرژی به این افراد شده و تحولاتی اساسی در دستیابی به اهداف مورد نظر ایجاد می‌کند.

فتحی با تاکید بر اطلاع‌رسانی اقدامات و خدمات انجام شده برای زندانیان و خانواده‌های آنها بیان کرد: این امر سبب می‌شود تا در کنار ایجاد آرامش روانی در زندانی با اطلاع از خدمات ارائه شده به خانواده وی زمینه برای ایجاد امنیت در محیط زندان فراهم شود.

وی منابع انسانی را بزرگترین ابزار مدیریت در زندان‌ها برشمرد و افزود: باید از این ابزار به نحوی شایسته و مناسب مراقبت شود چرا که با وجود سختی کار در زندان، کارکنان آن از هیچ تلاشی دریغ نکرده و امنیت کامل را در زندان‌های استان برقرار کرده‌ و حتی در ساعت‌های خارج از وقت اداری در راستایی پیشرفت امور زندان تلاش کرده‌‌اند.

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل ارتقای برنامه‌های فرهنگی، امنیتی، توجه به نماز، انسجام و کار گروهی، توجه به بنیان خانواده و عرق سازمانی، وقت گذاشتن مسئولان و توجه آنها به مجموعه زیردستان خود رااز موارد ضروری در زندان‌ها برشمرد و اظهار کرد: انتظار می‌رود در این زمینه شاهد اقدامات موثر و مناسبی در زندان‌های استان باشیم.

انتهای پیام/ح

افزایش اشتغال مولد در زندان های اردبیل

برچسب ها: اشتغال ، زندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.