افتتاح ۱۱ طرح آبفای فارس در هفته دولت

مدیرعامل آبفای فارس گفت: ۱۱ طرح در ۱۰ شهر با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  محمد علی قلندری مدیرعامل آبفای فارس با اشاره به افتتاح ۱۱ طرح در ۱۰ شهر فارس بیان کرد: ۸۲ شهر با ۲۰۰ روستا و ۲ میلیون نفر زیر پوشش هستند که حجم مخازن ۶۲۰ هزار مترمکعب بوده، که طول شبکه فاضلاب در حدود ۱ هزار کیلومتر و ۱۶۸ دستگاه سامانه گندزدایی وجود دارد.

مدیرعامل آبفای فارس تصریح کرد: امسال با کاهش ۶۳ درصدی بارندگی و ۵۰ درصدی در مقایسه با بلند مدت کاهش داشتیم که کارگروه‌های مختلف و راه‌های گوناگون نیز فعال شدند.

قلندری ادامه داد: پیش بینی ما بروز مشکل برای ۱۵ شهر بود که تنها در برخی از روز‌های گرم ۱۰ شهر با مشکلات مواجه شدند که به سرعت رفع شد و امروز ۲ شهر با مشکل مواجه هستند.

وی ادامه داد: افزایش درجه حرارت، افزایش مشترکان و کاهش بارندگی باید باعث افزایش مصرف می‌شود و با مشارکت شهروندان مصرف آب کاهش یافته و باید ۲۰ درصد مصرف کمتر شود که مشکلی ایجاد نمی‌کند.

مدیرعامل آبفای فارس افزود: میزان پرت آب در فارس پایین‌تر از میانگین کشوری بوده، و یک چهارم شبکه باید بازسازی شود، که ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

قلندری اضافه کرد: نرخ آب باید اصلاح شود، زیرا نرخ تولید آب در هر مترمکعب ۱۲۰۰ تومان و فروش ۵۰۰ تومان بوده که نرخ مصرف خانگی از این مقدار نیز کمتر است.

وی در خصوص طرح‌های جدید اظهار کرد:۱۱ طرح در ۱۰ شهر با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد که ۲۱ هزار ۱۰۰ خانواراز این خدمات استفاده می‌کنند.
انتهای پیام/ت

بهره برداری ۱۱ طرح آبفای فارس در هفته دولت

برچسب ها: وزارت نیرو ، کم آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار