رئیس اتاق بازرگانی ایران:

همه مشکلات کشور از تحریم نیست

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: باید تلاش کرد که بی اعتمادی را از بین برده و اقتصاد را پیش بینی پذیر کرده و بپذیریم که همه مشکلات کشور از تحریم نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران امروز در نشست خبری با خبرنگاران گفت: اگر فردا تمام تحریم‌های کشور برداشته شود، اقتصاد ایران گلستان نمی‌شود، چون مشکلات داخلی اقتصاد ما بسیار بیشتر از تحریم‌ها موثرند.

وی با تاکید براینکه تنها راه مقابله با تحریم‌ها حل مشکلات داخلی اقتصاد است ادامه داد: در مقابل تحریم‌های خارجی باید در داخل ثبات ایجاد کردما در ایران قادریم که علیرغم همه تحریم‌های موجود، تغییرات مثبت اقتصادی ایجاد کنیم، چون کشور ما از امتیازات ویژه ای، چون نیروی انسانی، منابع غنی خدادادی و طبیعی و موقعیت جغرافیایی ممتاز برخوردار است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: باید تلاش کرد که بی اعتمادی را از بین برده و اقتصاد را پیش بینی پذیر کرده و بپذیریم که همه مشکلات کشور از تحریم نیست.

شافعی ادامه داد: امروز اولویتی بالاتر از مسائل اقتصادی در کشور وجود ندارد و از مشکلات مهم دیگر اقتصاد ما این است که هدف اقتصاد ما گم و ناپیداست و نقشه راه جامعی نداریم که برای رسیدن به آن ابزار‌ها را تجهیز کنیم، چون ابزار‌ها برای ما هدف شده است.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل اقتصادی کشور حجم بالای نقدینگی است، بیان کرد: آخرین آمار نقدینگی 1500 هزار میلیارد تومان است که البته هم اکنون زیادتر نیز شده است این حجم از نقدینگی به هر حوزه‌ای وارد شود مثل سیل همه چیز را با خود می‌برد لذا به هر شکل باید نقدینگی را مهار کرد.

شافعی گفت: در مورد ارز 4200 تومانی هر کس تخلفی کرده باید به اشد مجازات برسد، مثلا برخی این ارز را به اسم واردات گرفتند، اما وارداتی انجام ندادند و معلوم است که از ابتدا قصد و غرض سوئی وجود داشته است و البته در این خصوص تصمیم گیرنده نظام قضایی کشور است.
 
انتهای پیام//ف.ف
 

نشست خبری رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با خبرنگاران

برچسب ها: تحریم ، اخبار اقتصدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.