نخست‌وزیر روسیه: تحریم‌های آمریکا به منزله اعلان جنگ تجاری است

دمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه تشدید تحریم‌های آمریکا علیه کشورش را به منزله اعلان جنگ تجاری دانست.

نخست‌وزیر روسیه: تحریم‌های آمریکا به منزله اعلان جنگ تجاری استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه روز جمعه به آمریکا هشدار داد تحریم‌هایی که واشنگتن تصمیم دارد در ماه اوت امسال در ارتباط با مسمومیت یک جاسوس دوجانبه سابق علیه مسکو اعمال کند، به منزله جنگ تجاری علیه کشورش است.

نخست وزیر روسیه گفت در صورتی که برخی از تحریم‌ها علیه فعالیت بانکی یا پول رایج کشورش اعمال شود، این موضوع به معنای یک جنگ تجاری خواهد بود.

مدودف در حین سفر به منطقه کامچاتکای روسیه گفت: «چیزی که من می‌توانم مطرح کنم این است در صورتی که آن‌ها (مقامات آمریکا) عملیات بانکی را تحریم و یا این تحریم‌ها را علیه پول رایج ما اعمال کنند، ما از آن به عنوان جنگ تجاری نام می‌بریم و واکنش نشان خواهیم داد، حال یا به لحاظ اقتصادی یا سیاسی و یا هر روش دیگری که لازم باشد.»

پیش از این وزارت امور خارجه آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه به ادعای دست داشتن این کشور در مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روسیه و یولیا، دخترش در انگلیس در ماه مارس امسال اعلام کرد. با این حال، تاکنون هیچ مدرک معتبری در مورد این اتهام توسط مقامات آمریکا و انگلیس ارائه نشده است.

وزارت امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد مسکو برای مقابله با تحریم‌های جدید واشنگتن، اقدامات متقابلی انجام خواهد داد.

بر اساس گزارش رسانه ها، اولین بسته از تحریم‌های جدیدی که آمریکا علیه روسیه اعمال خواهد کرد شامل لغو صادرات وسایل و قطعات الکتریکی دو منظوره ساخت روسیه است. مرحله بعد شامل کاهش سطح روابط دیپلماتیک و لغو پرواز‌های شرکت هواپیمایی آیروفلوت روسیه به آمریکا و همچنین تعلیق صادرات آمریکا به روسیه خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار