با امضاء تفاهم‌نامه ای میان شهردار مشهد و معاون وزیر راه، مسکن و شهرسازی؛

ایجاد ایستگاه های شتاب نگار در مشهد

شهردار مشهد گفت:با وجود گسل‌ها و زلزله خیز بودن شهر مشهد شهرداری به موضوع مشارکت در ایجاد ایستگاه‌های شتاب نگار ورود پیدا کرده است.

ایجاد ایستگاه های شتاب نگار در مشهدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ ‌تقی‌زاده خامسی، شهردار مشهد در این نشست با تاکید براهمیت توجه به ایمنی در ساخت وساز‌ها افزود:با توجه به اهمیت این موضوع به مشاوران تدوین طرح‌های تفصیلی گفته‌ایم که مناطق زلزله خیز شهر مشهد را مشخص کنند تا براساس شناخت این مناطق برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.
 
محمد شکرچی‌زاده، رییس مرکز تحقیقات وزارت راه، مسکن و شهرسازی  هم در این نشست تصریح کرد:با توجه به زلزله خیز بودن خراسان رضوی و شهر مشهد این منطقه از اهمیت ویژه‌ای برای ما برخوردار است.

وی گفت: ایجاد و نصب دستگاه‌های شتاب نگار تاثیر زیادی درایجاد سیستم هشدار زلزله و همچنین برنامه‌ریزی واقدامات مناسب در هنگام وقوع زلزله دارد.

رییس مرکز تحقیقات وزارت راه، مسکن و شهرسازی افزود: در ابتدا کار را با نصب و ایجاد ۱۰ ایستگاه شتاب نگاری در مشهد آغاز خواهیم کرد و در ادامه امیدواریم بتوانیم با کمک شهرداری مشهد و ستاد مدیریت بحران استان این ایستگاه‌ها رادرآینده افزایش دهیم .
 
امیر عزیزی، سرپرست مدیریت ساماندهی و مدیریت بحران شهرداری مشهد هم در این نشست تصریح کرد: اهمیت شتاب نگار‌ها و ثبت جنبش نیرومند زمین در زمان وقوع زلزله است که در مهندسی زلزله و زلزله شناسی کاربرد بسیاری دارد، زیرا بدون داشتن این اطلاعات نمی‌توان طراحی و برنامه‌ریزی دقیقی برای ساختمان‌های مقاوم در مقابل زلزله انجام داد.

وی گفت: در حال حاضر ۵۲ شتاب نگار در خراسان رضوی فعال است که از این تعداد تنها دو مورد در دانشگاه فردوسی و اداره کل راه و شهرسازی فعال هستند.

سرپرست مدیریت ساماندهی و مدیریت بحران شهرداری مشهد با بیان اینکه ایجاد ۱۰ ایستگاه شتاب نگار در مشهد فاز اول راه‌اندازی یک سیستم هشدار سریع و در واقع یکی از مصادیق شهر هوشمند است،افزود: قابل توجه اینکه بر پایه اطلاعات ثبت شده توسط این ایستگاه‌ها در آینده می‌توان دو سامانه هوشمند هشدار دهنده دیگر را نیز فعال کرد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

52 ایستگاه شتاب نگار در خراسان رضوی فعال است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار