معرفی برگزیدگان تئاتر در خراسان شمالی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی گفت: با آرای هیئت داوران برگزیدگان سیزدهمین جشنواره تئاتر استان معرفی شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ حسین فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی جمعه شب در آیین پایانی سیزدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی به میزبانی شهرستان شیروان گفت: با آرای هیئت داوران سیزدهمین جشنواره تئاتر در خراسان شمالی در بخش طراحی پوستر و بروشور هتل ایران سروش حیدری ، طراحی گریم مبینا غلامی ، جلوه‌های بصری داود وحیدی ، طراحی لباس به صورت مشترک زهرا رحیمی ، زهرا حدادیان و مینو حسینی و در طراحی صحنه به صورت مشترک زهرا رحیمی و محمد شاکری برتر شدند.

وی افزود: دو اثر قصه‌های در گوشی و این خونه بهم ریخته است به دبیرخانه سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شدند.

فرخنده اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۶۰۰ هنرمند فعال تئاتر در قالب ۳۵ گروه در عرصه هنر نمایش خراسان شمالی فعالیت دارند که از این تعداد ۱۵۰ نفر در قالب هشت گروه در شیروان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی افزود: با برگزاری جشنواره‌های استانی در شهرستان‌ها شاهد پویایی هر چه بیشتر فعالیت‌های فرهنگی و هنری ، مشارکت بیشتر دستگاه‌ها در شهرستان‌ها را در فعالیت‌های فرهنگی و هنری باشیم.

وی با بیان این که تداوم و شکوفایی هنر مستلزم تعامل بین فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی ، مسئولان انجمن ها، هنرمندان و از همه مهم‌تر حمایت مردم است، گفت: سال گذشته یک میلیارد ریال بلیط تئاتر فروخته شد که با تئاتر در مسیر اتکا نکردن به کمک‌های دولتی می‌تواند به پیش برود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به راه اندازی پلاتو در مجتمع فرهنگی هنری شهید امانی شیروان افزود: مجتمع‌های فرهنگی ، نگارخانه‌ها و آمفی تئاتر‌ها به رونق فعالیت‌های هنری کمک می‌کنند که در همین راستا نیازمند مساعدت هر چه بیشتر فرمانداری شهرستان برای تخصیص اعتبارات هستیم.

گفتنی است: سیزدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی ١٨ و ١٩ مردادماه جاری با حضور شش گروه نمایشی به میزبانی شهرستان شیروان برگزار و شامگاه ١٩ مرداد با معرفی نفرات برتر در مجتمع فرهنگی و هنری غدیر شهرستان شیروان به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/ ب

یک میلیارد ریال بلیط تئاتر در خراسان شمالی فروخته شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.