انعقاد تفاهم نامه طرح تهیه نقشه باستان شناسی در فارس

مدیر کل میراث فرهنگی فارس گفت: تفاهم نامه ای بین پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور و این اداره در راستای طرح تهیه نقشه باستان شناسی منعقد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس یکی از مهمترین و بنیادی ترین بخش های حفاظت آثار و کاهش آسیب های ناشی از توسعه به میراث تاریخی فرهنگی، شناسایی، ثبت و مدیریت اطلاعات مکانی مرتبط با آنان برشمرد.

وی بیان کرد: براین اساس از ابتدای پارسال طرح تهیه نقشه باستان شناسی استان فارس در اولویت پژوهشی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قرار گرفته و از تمامی ظرفیت های استانی و شهرستانی برای رسیدن به این هدف استفاده شده است.

مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: حاصل این تلاش ساماندهی اطلاعات حدود 5 هزار اثر تاریخی بوده که بیش از نیمی از این آثار در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس افزود: اطلاعات ساماندهی شده فقط نیمی از داشته های تاریخی فرهنگی استان بوده که یکی از راه های تسریع شناخت باستان شناسی تمامی مناطق استان و تهیه اطلس آثار تاریخی با همکاری دیگر ارگان های متولی بوده است.

امیری اضافه کرد: در اسفند ماه پارسال طرح تهیه نقش مصوب شد و در تیرماه امسال تفاهم نامه همکاری مشترک در طرح تهیه نقشه باستان شناسی استان فارس با پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور منعقد و پیش بینی می شود تا سال 1400 بتوان به اهداف این طرح دست یافت.
انتهای پیام/ت

امضاء تفاهم نامه طرح تهیه نقشه باستان شناسی در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار