غلامعلی زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اولویت بهزیستی به فرزندخواندگی رفتن کودکان بی‌سرپرست است

اولویت بهزیستی، به فرزند خواندگی رفتن کودکان بی سرپرست استمعاون امور اجتماعی بهزیستی شهر تهران گفت: تا زمانی که امکان به فرزندخواندگی رفتن کودکان بی‌سرپرست بهزیستی وجود دارد، به امین موقت سپرده نمی‌شوند.

زهره غلامعلی زاده معاون امور اجتماعی بهزیستی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: با توجه به شرایط کودکان بی‌سرپرست حاضر در سازمان بهزیستی تاکید روانشناسان و مددکاران اجتماعی بر این است که تا حد امکان این افراد به فرزندخواندگی فرستاده شوند و در کمتر مواردی به امین موقت سپرده می‌شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: فرزندانی که در مراکز نگهداری از کودکان و نوجوانان بهزیستی نگهداری می‌شوند شرایط و موقعیت‌های متفاوتی با یکدیگر دارند و برای ادامه زندگی آن‌ها باید  بهترین تصمیم گرفته شود و  در اغلب موارد این تصمیم به فرزندخواندگی رفتن و حضور در خانواده‌های جایگزین است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی شهر تهران همچنین اضافه کرد: می‌توان گفت که در طول چند سال اخیر، کودکی از مراکز نگهداری از کودکان بهزیستی به امین موقت سپرده نشده است و تنها کودکانی که شرایط فرزندخواندگی را دارا بوده‌اند به فرزندخواندگی رفته‌اند.


بیشتر بخوانید: آمار فرزندخواندگی در سال ۹۶


غلامعلی زاده تاکید کرد: سپردن کودکان مراکز بهزیستی به امین موقت، نیازمند صدور دستور قضایی است و در طول سال‌های اخیر حکمی در این خصوص برای هیچ یک از کودکان صادر نشده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر تعداد متقاضیان فرزندخوانده از بهزیستی بیشتر از  تعداد فرزندان حاضر در مراکز سازمان بهزیستی است که شرایط به فرزندخواندگی رفتن را دارا هستند و همین مسئله عمده ترین علت طول کشیدن دریافت فرزندخوانده از بهزیستی است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی شهر تهران تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل عمده طولانی شدن روند فرزندخواندگی نیز به دلیل برخورد سلیقه ای متقاضیان فرزندخوانده است و گاهی این افراد شرایط خاصی را برای درخواست خود مطرح می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
یه پسر 9 ساله دارم قبل از پسرم دوتا سقط داشتم که هر دو دختر بودن و ارزو داشتن دختر تو دلم مونده!یعنی میشه ما هم یه دختر بیاریم بزرگ کنیم!میدنم نمیدن به ما چون ما هیچی نداریم نه پول زیاد نه خونه نه ماشین مستاجریم اما درامد شوهرم خوبه.نسبتا زندگیه ارومو خوبی داریم خدارو شکر.
Iran (Islamic Republic of)
صدیقه فحل
۱۰:۴۴ ۰۷ دی ۱۳۹۸
من می خواهم یک بچه ازبهزستی بگیرم شرایط رامی خالم
Iran (Islamic Republic of)
شیرین حبیبی
۲۱:۱۳ ۲۵ مهر ۱۳۹۸
ماهشت ساله که ازدواج کردیم ودکترای زیادی رفتیم ولی بخاطر شوهرم بچه دارنمیشیم صلاهیت نگهداری ازیک بچه راداریم ولی بعزستی هم سخت میگیره درحالی که من وشوهرم یه بچه رابه خوبی بزرگ کنیم وبه همه ارزوهاش برسنیمش لطفن یه بچه به ما بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۰۳ تير ۱۳۹۸
خیلی خوب
آخرین اخبار