معاون نظارت و ارزیابی تأمین اجتماعی مطرح کرد؛

۱۲ هزار مورد عفونت بیمارستانی در بیمارستان‌های تامین اجتماعی

صادقی راد گفت: در سال ۹۶ در حدود ۹۰۰ هزار نفر در بیمارستان‌های تامین اجتماعی بستری بودند که از این تعداد ۱۲ هزار مورد عفونت بیمارستانی گزارش شده است.

 به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صادقی‌راد معاون نظارت و ارزیابی تأمین اجتماعی در هشتمین کنگره تخصصی و دومین کنگره بین‌المللی استانداردهای تجهیزات پزشکی که صبح امروز در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد، اظهار کرد: بحث کنترل و مراقبت بیمارستانی یک اصل برای سازمان تامین اجتماعی است و برنامه‌های خاصی در این راستا داریم؛ عفونت‌های بیمارستانی یکی از مشکلات جدی مراکز درمانی است که هر ساله هزینه‌های زیادی را به بیماران و مراکز درمانی تحمیل می‌کند.

وی بیان کرد: میزان عفونت‌های بیمارستانی در یک مرکز درمانی نشان دهنده کیفیت خدمات ارائه شده در آن مرکز است زیرا این عفونت‌ها باعث طولانی شدن مدت اقامت بیماران در بیمارستان ها، ناتوانی طولانی مدت، افزایش مقاومت میکروارگانیسم‌ها به آنتی بیوتیک است.

صادقی راد در خصوص اهداف برنامه کنترل عفونت بیمارستانی ادامه داد: کاهش خطر اکتساب عفونت‌های بیمارستانی، کاهش طول مدت بستری بیماران، کاهش هزینه‌های ناشی از طولانی شدن اقامت بیماران و مصرف آنتی بیوتیک‌ها، محافظت از بیماران و کارکنان و در نهایت تجویز صحیح آنتی بیوتیک است.

وی افزود: در سال 96 در حدود 900 هزار نفر در بیمارستان های تامین اجتماعی بستری بودند که از این تعداد 12 هزار مورد عفونت بیمارستانی گزارش شده است و سازمان تأمین اجتماعی در این راستا اقداماتی در نظر گرفته است.

صادقی راد افزود: عملکرد مراکز درمانی تابع سازمان تأمین اجتماعی در حوزه کنترل عفونت شامل استقرار نظام و مراقبت عفونت‌های بیمارستانی از سال 86، اجرای راهنمای کشوری نظام مراقبت عفونت‌های بیمارستانی از سال 86، نظارت بر استقرار نظام مراقبت، عفونت‌های بیمارستانی و اجرای مداخلات مناسب در راستای استانداردهای اعتباربخشی در سازمان تأمین اجتماعی از سال 90، اصلاح گزارش‌گیری آمار عفونت‌های بیمارستانی در مراکز درمانی تابع سازمان از سال 91، انجام بازدیدهای نظارتی کمیته کنترل عفونت ستاد مرکزی از بیمارستان‌های تابعه با اولویت بخش‌های بحرانی (ICU، جراحی، اتاق عمل، CSR) است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار