ماجرای احتکار دارو توسط دختر آقای وزیر چیست؟+ جزئیات

این اولین بار نیست که موضوع احتکار دارو در کشور خبرساز می‌شود اما این دفعه انبار داروهای احتکار شده در اطراف تهران متعلق به دختر یکی از وزرای دولت یازدهم بوده است.

ماجرای احتکار دارو توسط دختر آقای وزیر چیست؟+ جزئیاتبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «کم رانت نداشت»؛ این گفته یکی از کارمندان شرکت دختر یکی از وزرای دولت یازدهم است؛ کسی که هفته گذشته اعلام شد یک انبار داروهای احتکارشده از او شناسایی و کشف شد.

برای یافتن اطلاعات بیشتر در این زمینه به سراغ برخی منابع خبری رفتیم تا جزئیاتی دیگر از این ماجرا، هم درباره این انبار و داروهای احتکار‌شده در آن و هم شرکتی که این انبار متعلق به آن بوده، پیدا کند. بر‌اساس آمارهای غیررسمی که به ما اعلام شده، ارزش داروهای کشف‌شده در این انبار بین پنج تا شش میلیارد تومان است. بیشتر داروهای کشف‌شده نیز شامل داروهای جنرال (عمومی) و همین‌طور مکمل‌های دارویی بوده است.

این گفته یکی از کارمندان سابق این شرکت است: «قبلا بیشترین داروهایی که ما وارد می‌کردیم، داروهای مکمل و داروهای فوریتی بود اما غالبا داروهای فوریتی طوری بود که اصلا به پخش نمی‌رسید و در همان گمرک پخش می‌شد. این داروها بیشتر برای بیماران خاص و بیماران سرطانی بود که سریع از همان‌جا فروخته و توزیع می‌شد».


بیشتر بخوانید: محتکران دارو خیانت‌کار و مفسدان فی‌الارض‌اند؛ قوه قضائیه اشد مجازات را در نظر بگیرد


 

به گفته این منبع آگاه کسی از وضعیت دقیق انبار‌های شرکت خبر نداشت. او در این‌باره می‌گوید: «معمولا کسی از انبار داروها خبر نداشت، فقط چند نفر از موجودی انبار‌ها اطلاع داشتند. فقط خود مدیر شرکت، مسئول فنی و یک خانم دیگر به نام ... بودند که کاملا از داروهایی که در انبار وجود دارند، اطلاع داشتند».

آن‌گونه که یاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی، درباره این ماجرا توضیح داده: «تعداد زیادی از این داروها تاریخ مصرف گذشته بوده است و این انبار متعلق به یک خانم بوده که اجازه فعالیت در این حوزه را نداشته و تداخل صنفی صورت گرفته است. بخش زیادی از این داروها قابلیت استفاده ندارد و به همین نیت هم نگهداری شده بود تا دوباره به بازار عرضه شود که از توزیع آن جلوگیری کردیم. پرونده مزبور هم در دست رسیدگی است و به‌زودی حکم آن صادر می‌شود. ارتباط پرونده احتکار دارو با دختر یکی از وزرای سابق هم در روند رسیدگی تأثیری ندارد و انبار مکشوفه مربوط به هر کسی باشد، رسیدگی می‌شود».

این اولین بار نیست که عملکرد شرکت دارویی متعلق به این فرد خبری می‌شود. پیش از اسفند سال گذشته نیز خبری با این تیتر در رسانه‌ها منتشر شد که درباره همین شرکت بود: «بدهی میلیاردی شرکت دختر وزیر سابق به صنعت دارو».

بر‌اساس گزارشی که وب‌سایت تابناک منتشر کرده است، این شرکت دارویی که آگهی تأسیسش مربوط به ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ است، حدود ۳۵۰ میلیارد تومان به صنعت داروی کشور بدهکاری دارد که بخشی از این بدهی‌ها متعلق به زیرمجموعه‌های آن است. بررسی‌های این سایت نشان می‌دهد این شرکت متعلق به دختر وزیر دولت یازدهم است؛ شرکتی که فقط پس از سه سال از آغاز تأسیس و شروع به کارش در حدود ۳۵۰ میلیارد تومان بدهی به بار آورده است، حالا در تابستان ۹۷ برای دومین‌بار، این بار برای احتکار دارو؛ آن هم در شرایطی که کشور در آستانه تحریم سنگین خارجی قرار دارد، خبرساز شده است.

یکی از کارمندان سابق این شرکت دارویی هم بدهی این شرکت را تأیید می‌کند و می‌گوید: «خانم دکتر ... ۳۵۰ میلیارد به سیستم پخش بدهکار است. عمده طلب‌ها هم به گروه دارویی شفا که وابسته به بانک ملی است و گروه البرز، فارابی و چند شرکت دیگر تعلق دارد. جالب اینجاست که با این میزان بدهی وقتی اموال شخصی او و شرکتش را بررسی کردند، متوجه شدند ارزش آنها به ۵۰ میلیارد تومان نمی‌رسد؛ چون تمام سوله‌ها اجاره‌ای بود و ماشین‌‌ها هم لیزینگ بوده و او مالک صددرصد آنها نبوده».

به گفته یکی دیگر از کارمندان سابق این شرکت، «در شرکت همه اعضای خانواده به غیر از پدر ایشان (وزیر سابق) حق امضا داشتند. شوهر خانم دکتر حق امضا داشت، دخترشان که ۲۰ سال داشت. حتی پسرشان که حدود ۱۲ سال داشت، هم جزء مدیران بود. البته همه را خود خانم دکتر امضا می‌کرد. قبل از ریاست‌جمهوری آقای روحانی پدر خانم دکتر جزء هیئت‌مدیره شرکت بود؛ اما بعد از اینکه مجلس به ایشان کارت زرد داد، اسمشان از هیئت‌مدیره خارج شد و فرزندان خانم دکتر به فهرست اضافه شدند».

او همچنین می‌گوید: «شرکت پخش ... طبقه پایین قرار داشت که ۸۵ درصد سهام متعلق به خانم دکتر و ۱۵ درصد مابقی متعلق به آقای... بود که ما بعد‌ها متوجه شدیم خانم دکتر هزینه آن ۱۵ درصد را هم پرداخت کرده و به‌نوعی صددرصد سهام متعلق به خودش بود؛ اما عمده بدهی که بالا آورد، از هزینه‌هایی بود که پخش می‌کرد».

او در ادامه افزود: «با کارمندان شرکت که استعفا دادند یا تعدیل شدند، تسویه حساب نکرد و همه در وزارت کار از او شکایت کردند. این در حالی است که آفر‌های خیلی سنگینی به داروخانه‌ها و خریداران می‌دادند که هیچ‌کدام از شرکت‌ها این‌طوری آفر نمی‌دادند».

کارمند دیگری که در ابتدای این گزارش به صحبت‌های او اشاره شد، درباره رانت‌هایی که پیش از این شامل حال این شرکت می‌شد نیز می‌گوید: «کارنامه کاری رئیس شرکت را که مطالعه کنید نکات جالبی را متوجه خواهید شد. او نزدیک به ۲۱ سال پیش فارغ‌التحصیل و تقریبا دو سال بعد مدیر فنی بیمارستان میلاد شد. پس از آن سوپروایزر یک شرکت دارویی معتبر شد و بعد شرکت خودش را تأسیس کرد و با ارتباطی که با وزارت بهداشت داشت، خیلی از داروهای فوریتی را وارد می‌کرد.

وزارت بهداشت هر از چند گاهی فهرست کمبود داروهای خود را اعلام می‌کرد تا شرکت‌ها آن را وارد کنند، اما نکته اینجاست که این شرکت و چند شرکت خاص قبل از اینکه این فهرست به همه اعلام شود از اقلام مورد نیاز باخبر می‌شدند و پس از آن فهرست در اختیار بقیه شرکت‌ها قرار می‌گرفت، اما پیش از اینکه آنها بخواهند دست به کار شوند این افراد دارو را وارد می‌کردند. در شرکت پخش نیز کارهای عجیبی انجام می‌دادند مثلا به بعضی از داروخانه‌ها تا ۵۰ درصد هم تخفیف می‌داد. این نشان می‌داد که قیمت‌‌گذاری داروهایی که وارد می‌کردند درست انجام نشده بود مثلا جنسی را که ۱۰ یورو خریداری می‌کرد به قیمت‌گذاری ۵۰ یورو اعلام می‌کرد. او جزء هیئت‌مدیره اتحادیه واردکنندگان مکمل هم بود در نتیجه خودش در قیمت‌گذاری نظارت مستقیم داشته و قیمت رقبا را می‌دیده».

نگاهی به جزئیات و اطلاعاتی که درباره سابقه و عملکرد این شرکت و مدیر آن وجود دارد، نشان می‌دهد در این سال‌ها نه‌تنها به لحاظ قانونی از ادامه کار آن جلوگیری نشده، بلکه منجر به آن شده است که در شرایط حساس این روزها که وضعیت دارویی کشور به دلیل مسائل ارزی و تحریم‌های خارجی دچار بحران و مشکلاتی عدیده است، با احتکار دارو برای کسب سود و منفعت بیشتر در راستای وخیم‌تر‌شدن وضعیت دارویی کشور نیز اقدام کرده‌اند.

داروهای بیمارستانی

این بار اولی نیست که موضوع احتکار دارو در کشور خبرساز می‌شود. چندی پیش با انتشار گزارشی در این‌باره از اقدامات برخی شرکت‌ها در این زمینه خبر داده بودیم. بر اساس این گزارش، در حالی که واردات برخی داروها در ماه‌های ابتدایی سال جاری افزایش چشمگیر داشته اما هم‌زمان آن داروها در داروخانه‌ها کمیاب شدند که دلیل آن احتکار ۴۹ میلیون‌دلاری دارو از سوی چندین شرکت مشهور دارویی بود؛ موضوعی که شواهد و وضعیت کمبود دارو در داروخانه‌ها هم آن را تأیید می‌کند. طبق اطلاعات منتشرشده در آن گزارش بر اساس آمار گمرک، واردات برخی از داروهایی که هم‌اکنون کمبود آنها در بازار محسوس است، در چهارماهه ابتدایی سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته حکایت از افزایش ۲.۵ برابری دارد. بسیاری از این داروها مصرف بیمارستانی دارند و جزء داروهای استراتژیک‌اند مثل داروی آلبومین و آی‌وی‌آی‌جی که نزدیک یک ماه است تقاضا برای خریدشان بسیار بالا رفته و وزارت بهداشت آنها را در فهرست داروهای فوریتی قرار داده تا شرکت‌‌ها هرچه سریع‌تر این داروها را وارد کنند.

این در حالی است که احسان سلطانی، از کارشناسان اقتصادی، با بررسی واردات آی‌وی‌آی‌جی، آلبومین و فاکتور ۸ که همگی از مشتقات خونی هستند، با بررسی آمار گمرگ گفته بود: «آمارها نشان می‌دهد کل واردات این کالا در سال ۹۶ نزدیک به ۱۵۰ میلیون دلار بوده، چهار ماهه اول سال ۹۶ حدود ۱۹ میلیون دلار واردات داشتیم که در چهار ماهه اول سال ۹۷ واردات این کالاها به ۴۹ میلیون دلار رسیده است، یعنی ۲.۵ برابر شده. در شش ماه اخیر نیز ۸۸ میلیون دلار از این کالا وارد شده یعنی نسبت به میانگین شش‌ماهه ۱۷ درصد افزایش واردات داشتیم، به عبارتی چه در دوره چهارماهه آن را بسنجیم و چه در دوره شش‌ماهه، در این زمینه نباید دچار کمبود باشیم».

چندی پیش سازمان غذا و دارو به دو شرکت پخش دارویی به‌دلیل تعلل در توزیع دارو اخطار داد. کیانوش جهانپور، سخنگوی این سازمان، دراین‌باره گفت: «بنا بر بررسی گزارش‌های ارسالی از منابع مختلف، به دو شرکت پخش دارویی به‌دلیل تعلل در توزیع برخی اقلام دارویی از سوی سازمان غذا و دارو، اخطار و تذکر جدی داده شد و در صورت تکرار یا اصرار این شرکت‌ها یا هر مجموعه دیگری در زنجیره تأمین و توزیع دارو، براساس مقررات و از طریق سازمان تعزیرات و مراجع ذی‌صلاح قانونی و نیز اختیارات مصرح سازمان غذا و دارو با عوامل تعلل در توزیع دارو برخورد جدی خواهد شد. درباره برخورد با احتکار، اختفا، عدم ارائه یا هرگونه تعلل در تأمین و توزیع کالا به‌ویژه دارو و کالاهای اساسی اجماع وجود دارد و همه دستگاه‌های مسئول در این زمینه اعلام آمادگی کامل کرده‌اند و در شرایط فعلی و در راستای حفظ حقوق عمومی، هیچ‌گونه اغماضی دراین‌باره صورت نخواهد گرفت.»

با این حال، به نظر می‌رسد برخی شرکت‌های دارویی چندان به این هشدارها اهمیتی نمی‌دهند.

منبع: روزنامه شرق

انتهای پیام/

جزئیات احتکار دارو توسط دختر یک وزیر سابق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
بايد اين موضوع مورد بررسي قرار بگيرد
United States of America
ناشناس
۰۰:۵۱ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
خوب شد فرمودید
Germany
ناشناس
۰۸:۴۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
باید به شدت مجازات شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
باید شفاف سازی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
اللهم عجل الولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
اسم ایشان را خواهشن اعلام کنید ما ملت هم بدونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
عکسشو دقیق باید منتشر کنند
United States of America
ناشناس
۰۰:۵۲ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
ش ن دختر وزیر سابق صنعت و معدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
تمام سازمان ها و نهادهای نظارتی و قضائی که در انجام وظائف قانونی خود کوتاهی می کنند شریک جرم می باشند. دیدار ما در دادگاه عدل الهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
باید این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
لطفا اسم این وزیر را اعلام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۰۹:۵۸ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
لطفا نام ببرید هر کی هست خوبن تا رسوا شوند اینها.
Iran (Islamic Republic of)
alikanaany
۰۹:۴۵ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
به نام خدا
اسمشو من می دونم!!
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز
۰۹:۱۴ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
سلام من نمیدونم چرا وقتی مدیری خطا میکنه اونو نه جریمه میکنیم،نه زندان میندازیم،نه اعدامش میکنیم،نه نامش رو میبریم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
ازاین کارها تواین کشور زیادمیشه مردم رو ساده گیر آوردند .بااین نگفتن اسمها سرپوش سرکارشون میگذارند .آیا اینها انقلابی هستند؟
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۶:۱۹ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
امیدوارم تمام پولاشونوخرج دوا و دکتر کنن تابفهمن مردم چی می کشن
United States of America
ناشناس
۰۰:۵۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
ببخشید اینطوری جواب میدم...
ولی تا وقتی که در مقابل ظلم و فساد از این جملات ساده لوحانه استفاده کنیم در واقع خیال اینها رو راحت کردیم ...
Canada
ناشناس
۰۱:۰۴ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
شفاف سازی. شفاف سازی. ...... شفاف سازی ....ِشفاف سازی. تنها راه حل مشکلات اقتصادی است .
Canada
ناشناس
۰۱:۰۰ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
اشد مجازات .حالا هر کس که هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
اسمش معلومه دیگر هم میدون ا
Iran (Islamic Republic of)
محمد تقی از اراک
۰۰:۱۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
اسم و فامیلش را بگویند و بگویند با این مفسد چه میکنند بخدا پناه میبرم
Germany
ناشناس
۲۳:۳۵ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
ننگ بر اختلاسگران و خورندگان بیت المال
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۲۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
یکیشون اعدام بشه این همه اختلاس به وجود نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
وای بر این افراد وای وای حرف خداست وای بر کم فروشان
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
زهرا
۲۲:۴۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
توروخدا این مفسدان رومجازات کنید میخواد هرکی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
کسی کاری نمیکنه اسمیم اعلام نمیکنن..پس چیکار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
من یک جوان 31 ساله بیکار هستم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۰:۳۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
ننگ به کسی باجون مردم بازی میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
باید با ایشان برخورد جدی صورت گیرد
Germany
ناشناس
۰۰:۳۳ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
اینا واقعا مسلمان هستند؟ اصلا به آخرات اعتقاد دارند که این کارها را میکنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
ای حرف منطقی ودل مردم را زدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
اسمشم نمیگی فقط جیگر مردمو داری میسوزونی.
Iran (Islamic Republic of)
هریسی
۲۲:۲۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
حالا اگه بفهمی دیگه نمیسوزی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
آنهایی که انسانیت دارند دنبال کار میگردند و میخواهند به کشور خدمت کنند کاری برایشان نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
کاراین خانم که دختریکی ازوزرا میباشد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۰۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
با سلام و ادب؛
ایشان که شناسایی شده است، پس امیدوارم در آینده گزارش برخورد با این فرد و افراد مشابه را نیز بخوانیم.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۰۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
با سلام و ادب؛
ایشان که شناسایی شده است، پس امیدوارم در آینده گزارش برخورد با این فرد و افراد مشابه را نیز بخوانیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
این هم یک دختر مظلوم دیگه از نوع دختر وزیر که طفلکی بیکار بوده دارو احتکار کرده ! خدا رحم کنه دختر هاشو ن که اینا باشند پسر هاشون چیکار می کنندت ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
برخورد لطفا
Iran (Islamic Republic of)
رهای شب
۱۴:۴۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
آیا توی این اوضاع بحران دارو احتکار و بازی کردن با جان مردم مصداق مفسد فی الارض نیست..پس چیه؟
United States of America
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
یعنی چی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
دختر وزیر بوده که این کارها. را کرده. ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
احتمالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
هر کی باشه باید سزای عملش رو ببینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
الله اعلم
Germany
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
شما چی فکر میکنی
Germany
محمد
۱۴:۰۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
باید برخورد جدی حتما شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
حق مریض خوردن نداره انشاءالله ک سرطان بشه از گلو ش
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۵۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
ای داد وبیداد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
اسم ایشان را اعلام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
برای چی میخوای؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
دختر کدام وزیر احتکار کرده مگر جرم احتکار مشخص نشده وقتی شما از اعلام اسم خوداری می کنید چگونه برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی مطرح می کنید یکی از برخورد قاطع فاش کردن اسامی است
Germany
ناشناس
۲۳:۳۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
#برخورد شدید
Iran (Islamic Republic of)
آتیلا..
۲۱:۲۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
لطفا اسم دختر وزیر سابق را اعلام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
فرزند هر کسی میخواهد باشد باید به سزای عمل خودش برسد، مفسد فی الارض باید اعدام بشه، من مادرم چند سال پیش به دلیل کمبود یه نوع دارو و عدم استفاده از اون به دلیل گرانی وحشتناک فوت کرد و چند روز بعدش تو رسانه ها گفتن یه انبار احتکار دارو کشف شده که اون دارویی که مادرم بهش احتیاج داشت هم بینشون بود، خدا نگذره هر کسی که به مردم مظلوم ظلم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
باید هر چه زودتر مورد بررسی و نظارت کنند
Iran (Islamic Republic of)
اسکندری
۱۲:۲۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
ما مردم از دست این ها به کی پناه ببریم یا صاحب الزمان چرا ظهور نمیکنی
Iran (Islamic Republic of)
سهراب رحمانیان
۱۲:۲۵ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
هردم از این باغ بری می رسد
Iran (Islamic Republic of)
لللل
۱۲:۲۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
ای وای بر اونی که دارو رو احتکار میکنه چطور با جون مردم بازی میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
اسمش رو بگید تا مردم بدونند؟!