رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در جمع خبرنگاران:

محتکران دارو خیانت‌کار و مفسدان فی‌الارض‌اند؛ قوه قضائیه اشد مجازات را در نظر بگیرد

شهریاری گفت: احتکار کنندگان دارو در شرایط فعلی کشور خیانتکار بوده و باید با اشد مجازات با آنها برخورد شود.

محتکران دارو خیانت‌کار و مفسدان فی‌الارض‌اند؛ قوه قضائیه اشد مجازات را در نظر بگیردبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس صبح امروز در حاشیه مراسم راه‌اندازی سامانه 1666 بیمه سلامت که در ساختمان مرکزی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکسری از مشکلات کشور به دلیل اجرا نشدن قانون است و دلیل آن توانمند نبودن دولت‌ها یا وزارتخانه‌ها از اجرای قوانین تصویب شده در مجلس است.

وی ادامه داد: ما انتظار داریم، در صورتی که دولت یا وزارتخانه‌ای توان اجرای قوانین مصوب مجلس را ندارد، به صورت مکتوب این مسئله را به ما اعلام کنند و گرنه در صورتی که قانونی در مجلس به تصویب رسیده و شورای نگهبان آن را تأئید کرده باشد و دولت بر روی آن هیچ اعتراضی نکند، اما در عمل این قوانین اجرا نشود  در نهایت شاهد نارضایتی مردم خواهیم بود.

شهریاری عنوان کرد: سیستم ارجاعی که در کشورهای پیشرفته و اروپایی اجرا می‌شود، در ایران پس از اجرای طرح تحول راه‌اندازی شده است و این طرح با وجود منابع مالی محدود خدمات خوبی را به شهروندان می‌دهد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص هزینه‌های زیاد در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ادامه داد: بیماران و پزشکان در خصوص کاهش هزینه‌های حوزه سلامت می‌توانند همکاری خوبی با یکدیگر داشته باشند تا ما شاهد کاهش هزینه‌های غیرضروری در کشور شویم.

وی با بیان اینکه برخی از افراد در جامعه پزشکی به وظیفه ذاتی‌شان عمل نمی‌کنند، افزود: همکاری خوبی بین پزشکان، وزارت بهداشت و بیمه‌ها باید وجود داشته باشد و من انتظار دارم که پزشکان از هزینه‌تراشی با انجام آزمایش‌های غیرضروری و دیگر اقدامات بپرهیزند.

داد بیمه ها با هزینه های غیر ضروری در آمده است

شهریاری گفت: به دلیل برخی هزینه‌های غیرضروی در نظام سلامت، بیمه‌ها با کمبود  منابع مواجه شده اند و این مسئله باعث اعتراض صندوق‌های بیمه‌ای می‌شود و به همین دلیل باید نظارت‌های بیمه‌ ای بر روی بیمارستان‌ها بیشتر شود تا جلوی انجام عمل‌های جراحی و آزمایش‌های غیر ضروری در مراکز درمانی گرفته شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص کشف انبار دارویی به وسیله تعزیرات تأکید کرد: سازمان غذا و دارو اطلاع دقیقی از میزان داروی مورد نیاز مردم اطلاع کافی دارد اما مسئله مهم این است که سازمان غذا و دارو، وزارت بهداشت و حتی دانشگاه‌ها به دلیل گستردگی شهرها و افزایش جمعیت نیروی کافی برای نظارت  ندارند.

کمبود 88 هزار نیرو در نظام سلامت

وی ادامه داد: تشکیلات وزارت بهداشت در حدود 88 هزار کمبود نیرو دارد و دولت به دلیل محدودیت منابع مالی مجوز استخدام نمی‌دهد.

شهریاری با اشاره به اینکه ما از اصناف درخواست داریم که در بحث نظارت وزارت بهداشت را یاری کنند، گفت: اگر کسی در شرایط فعلی دارو را احتکار می‌کند خیانت بزرگی مرتکب شده است و از قوه قضائیه تقاضا داریم به عنوان مفسد فی‌الارض، اشد مجازات را برای محتکران دارو در نظر بگیرد تا سایرین جرأت احتکار دارو در چنین شرایط کشور را نداشته باشند.
انتهای پیام/

برچسب ها: بهداشت ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار