تشریح جزئیات برگزاری جشنواره تولیدات مراکز استان ها/« ۴۰ سال پایداری افتخار و پیشرفت»؛ شعار جشنواره امسال

علی دارابی معاون امور استان‌های صدا و سیما آخرین جزئیات برگزاری بیست و یکمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛علی دارابی معاون امور استان های صدا و سیما در نشست خبری که پیرامون بیست و یکمین جشنواره تولیدات مراکز استان ها امروز (دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت:جشنواره تولیدات مراکز استان ها فراگیرترین جشنواره در کشور است به دلیل اینکه همه برنامه سازان وعوامل در یک رقابت سالانه شرکت می کنند.

وی ادامه داد: در این جشنواره تولیداتی مورد ارزیابی و داوری قرار می گیرند که در طول سال در شبکه های سراسری استانی و شما پخش شده است و در ارزیابی داوران از ۱۰۰ امتیاز ۷۵ امتیاز را کسب کرده اند البته ۱۲۸ داور در مدت ۴۵ تا ۶۰ روز آثار را ارزیابی کردند.

دارابی بیان کرد: جشنواره تولیدات مراکز استان ها از سوم تا پنجم شهریور ماه در استان چهار محال بختیاری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با شعار« ۴۰ سال پایداری افتخار و پیشرفت»برگزار می شود و تکریم خانواده شهدا را با حضور رئیس سازمان خواهیم داشت.

وی بیان کرد : آثار ارسالی به دبیر خانه جشنواره نسبت به سال گذشته پنج برابر شده است و ده هزار و ۳۹ اثر ارسال شده است و از این میان دو هزار و ۶۳۲ اثر به مرحله داوری راه پیدا کردند.

دارابی پیرامون جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها گفت: جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها فرصتی است که از هنرمندان محلی تقدیر و تشکر کنیم و استانداری چهارمحال و بختیاری در این جشنواره تلاش‌های زیادی برای میزبانی داشته است البته جشنواره نوزدهم در خوزستان، بیستم در کردستان برگزار شد و شاهد تلاش‌های استانداران بودیم؛ این بار میزبانی این اتفاق بزرگ را چهارمحال و بختیاری برعهده گرفته تا برمبنای یک سیاست متوازن رسانه‌ای، صدا و سیما عدالت رسانه‌ای را به اوج خودش برساند و هر استانی که میزبان این جشنواره می‌شود یک ماه در کانون برنامه‌های صدا و سیما قرار می‌گیرد و ظرفیت استان‌ها معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: در زمان برگزاری جشنواره، یک هفته فرهنگی و هنری در استان‌ها برگزار می‌کنیم که فرصت جدی برای شناخت ظرفیت‌های توریست، گردشگری، سرمایه‌گذاری در این استان‌ها است.

معاون امور استان‌ها در خصوص مراسم افتتاحیه جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها عنوان کرد: در مراسم افتتاحیه از ۵ تن از خانواده معظم شهدا، ۶ پیشکسوت انقلاب که در حوزه رسانه فعال هستند همچنین از ۴ مدیر اسبق مراکز استان‌ها تقدیر خواهیم کرد البته از چهره‌های فرهنگی – هنری استان هم تقدیر خواهد شد.

دارابی در خصوص تعداد آثار ارسالی در بیست و یکمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها تصریح کرد: آثار فوق‌العاده‌ای نسبت به سال گذشته به دبیرخانه ارسال شده، از ۱۰ هزار و ۳۹ اثر ۵۵۹ اثر در حوزه سینما، ۵۳۱ اثر در حوزه صدا، هزار و ۵۵۱ اثر در حوزه فضای مجازی، ۶ هزار و ۵۲۵ اثر در حوزه خبر، ۶۴۲ اثر در حوزه شعر و موسیقی و ۲۴۲ اثر در حوزه پژوهش در برنامه‌های تولیدی این مراکز داشته‌ایم.

وی ادامه داد: از میان این تعداد ۲ هزار و ۶۳۲ اثر به مرحله داوری که در مجموع ۲۱۸ اثر در حوزه سینما، ۲۱۷ اثر در حوزه صدا، ۷۲۳ اثر در حوزه فضای مجازی، هزار و ۸۹ اثر در حوزه خبر، ۲۲۰ اثر در حوزه شعر و موسیقی و ۱۶۵ اثر در حوزه پژوهش راه پیدا کرده‌اند.

رشد ۵ برابری آثار ارسالی به بیست و یکمین جشنواره تولیدات مراکز استان ها

معاون امور استان‌ها با اشاره به رشد ۵ برابری آثار نسبت به سال گذشته اظهار داشت: دلیل ۵ برابر شدن آثار، ۲۴ ساعته شدن شبکه‌های استان‌ها است همچنین حجم تولیدات افزایش پیدا کرده است نکته دیگر اینکه برنامه‌سازان و تهیه کنندگان تولیدات استان‌ها نسبت به سنوات قبل انگیزه بیشتری پیدا کردند تا آثار بیشتری را تولید کنند، چون می‌دانند کارشناسان، داوران و مدیران مراکز صدا و سیمای استان‌ها نسبت به این تولیدات اهتمام بیشتری دارند و مصداق بارز آن ارسال ۵۰ اثر از مراکز صدا و سیمای استان‌ها به جشنواره‌های مهم بین‌المللی بوده است که بیش از ۱۵ اثر آن در جشنواره‌های معتبر حائز رتبه و جوایزی ارزنده شده‌اند.

وی افزود: جشنواره تولید مراکز استان‌ها باعث رقابت بین مراکز استان‌ها می‌شود و عملکرد مدیران ارزیابی می‌شود البته ما تسهیلات ویژه‌ای برای برپایی این جشنواره‌ها در نظر گرفته‌ایم همچنین در استان چهارمحال و بختیاری نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی، علمی، صنعتی، گردشگری، اقتصادی را در هفته فرهنگی و هنری برگزار خواهیم کرد.

وی بیان کرد: جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها باعث می‌شود تا رسانه‌ای‌ها بیشتر در جریان سختی‌های صدا و سیمای استان‌ها قرار بگیرند شاید بسیاری نمی‌دانند فرستنده‌هایی در مسیر‌های صعب‌العبور نصب می‌شود که گاهی کارشناسان فنی و تکنسین‌های مراکز صدا و سیمای استان‌ها در برف‌های سنگین کوهستانی و حتی گرمای سوزان کویر‌ها برای نصب آن‌ها اعزام می‌شوند و این اتفاق رسانه‌ای را به بهترین شکل ممکن برای مردم محروم و دوردست ایران اسلامی فراهم می‌آورند و این نوع رخداد‌ها و جشنواره‌های صدا و سیما باعث می‌شود مردم و رسانه‌ای‌ها بیشتر در جریان این تلاش‌ها و مشکلات قرار بگیرند.

وی تصریح کرد:مردم سراسر کشور با توانمندی و ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری در طول برگزاری جشنواره، بیشتر آشنا خواهند شدچرا که مرز میان هنرمندان و مردم را از فاصله قاب تلویزیون به دید نظاره مستقیم کاهش می‌دهیم و مردم می‌توانند در شهر‌های مختلف این استان قهرمانان محبوب خودشان را از نزدیک ملاقات کنند و از برنامه‌های ویژه این جشنواره به خصوص در حوزه کودک، خردسال و نوجوان بهره ببرند.

دارابی با اشاره به برنامه‌های مختلف به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: صدا و سیما امسال به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی که با هفته دولت تقارن دارد برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده که فارغ از هر گرایش سیاسی روی آنتن می‌برد. برنامه کارنامه در استان‌ها آغاز شده که همه استانداران از دولت موقت تا دولت کنونی دعوت می‌شوند و خدمات و خاطرات و فعالیت‌هایشان را برای مردم تشریح می‌کنند. این اتفاق در سطح گسترده‌تری به شبکه‌های سراسری رسانه ملی راه پیدا می‌کند و ما از اول مهرماه شاهد پخش برنامه با وزراء و مسئولان خواهیم بود که از همه مسئولان اجرایی کشور و خدمتگذاران انقلاب اسلامی از دولت موقت تا دولت کنونی دعوت می‌شوند تا از دستاورد‌های چهار دهه انقلاب اسلامی برای مردم به خصوص نسل جوان صحبت کنند.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.