میرباقری در مراسم تجلیل و تکریم عوامل تولید و فنی سیما مطرح کرد؛

تحریم،مانع حرکت پرشتاب رسانه ملی نشده است/رسانه های خارجی از خروجی رسانه ملی استفاده می کنند

معاون سیمای رسانه ملی گفت:رسانه‌های خارجی به دلیل ناآشنایی با فرهنگ مردم نمی‌توانند قدرت انعکاس خوبی داشته باشند و از خروجی‌های ما استفاده می‌کنند.

تحریم،مانع حرکت پرشتاب رسانه ملی نشده است/رسانه های خارجی از خروجی رسانه ملی استفاده می کنندبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرتضی میر باقری معاون سیما در مراسم تجلیل و تکریم عوامل تولید و فنی سیما که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار کرد:قطعا سازمان صدا و سیما یکی از پر افتخارترین مجموعه‌های بعد از پیروزی انقلاب است و بدون تردید جز انگشت شمار ترین مجموعه‌هایی است که از همان روزهای منتهی به انقلاب اسلامی تاکنون با تمام وجود در اطلاع رسانی، ایجاد فضای شاد برای مردم تلاش کرده است.

وی ادامه داد: بی تردید سازمان صدا وسیما از مجموعه‌هایی است که بهترین نیروها را در خود جمع‌ کرده است و امروز قرار است که بخش خاصی از این مجموعه تقدیر شوند.

معاون سیما با اشاره به درخشش رسانه ملی در جهان عنوان کرد: زحمات عوامل فنی باعث شد امروز در عرصه رسانه‌ای جهان خوش بدرخشیم و همچنان رسانه ملی اصلی‌ترین رسانه‌ای است که با جمعیت بیش از 80 میلیونی در تعامل است و هنوز با فاصله زیاد از رسانه‌های قدرتمند ماهواره‌ای ، اینترنتی ،‌شبکه اجتماعی که تعداد فراوان دارند، رسانه ملی پیشتاز است.

وی افزود: این موضوع به هوش و دانایی  مجموعه عظیمی که در سازمان صدا و سیما فعالیت می‌کنند، بستگی دارد.

میرباقری با اشاره به مناسبت‌های مختلف در کشور تصریح کرد: کشورما کشور مناسبت‌هاست و دو سوم سال را به دلایل مختلف در مناسبت‌ها به سر می‌بریم که وجه برتر رسانه ملی در فرهنگ‌سازی و تعامل با مردم است و سهم عمیق رسانه ملی از مناسبت‌ها نسبت به رسانه‌های دیگری که با این مناسبت‌ها آشنایی ندارند بسیار بالاست ؛‌رسانه‌های دیگر با این ظرفیت ما آشنا نیستند و یک کارایی بزرگ را از دست داده‌اند.

معاون سیما افزود: مناسبت‌های نوروز،‌  دهه فجر، ‌روز جهانی قدس، ‌ماه رمضان، ‌ماه محرم، ماه صفر و هفته دفاع مقدس با روح و جان مردم عجین شده‌اند که در این مناسبت‌ها حوزه تولید و فنی یک حضور منحصر به فرد دارند چنانکه اگر این نیروی عظیم نقش آفرینی نکند مناسبت‌ها کارایی خود از دست می‌دهند البته باید این موضوع را مطرح کنیم که رسانه‌های خارجی به دلیل اینکه با فرهنگ مردم آشنایی ندارد نمی‌توانند قدرت انعکاس خوبی  داشته باشند و از خروجی‌های ما استفاده می‌کنند و هیچکدام از مطالب  خودشان که تهیه می‌کنند از  قوت و قدرت نیروهای ایرانی برخوردار نیست.

وی تصریح کرد: در کنار بخش اصلی آنچه که روز به روی  آنتن می‌رود در همه ساختارها برنامه‌های تلویزیونی،  ‌برنامه‌‌های ترکیبی، فیلم،‌ مصاحبه ، گفت‌وگو، سریال،‌ حضور شما عزیزان نقش آفرینی می‌کند حتی تامین خارجی ما با دوبله‌های عالی انجام می‌گیرد.

میرباقری گفت:در رسانه ملی  سرمایه‌های  بزرگ وجود  دارد که در مسیر شهرک غزالی، ‌استودیوها،‌ واحدهای سیار،‌ ارتقای کمی و کیفی صورت رو به جلو هستیم؛ همه این موارد ساختارها و زیر ساخت‌هایی هستند که دوستان می‌توانند در حوزه برنامه سازی بتوانند کار خود را انجام دهند.

معاون سیما در خصوص کنداکتور رسانه ملی  در سال 97 عنوان کرد: در سال 97 ابتدا برنامه‌های نوروز را شاهد بودیم و بعد از آن برنامه های ماه مبارک رمضان و در ادامه بازی های جام جهانی در کنداکتور قرار گرفت و در اواخر مرداد بازی های آسیایی جاکارتا را خواهیم داشت.

وی با اشاره به محور تلاش های فرهنگی رسانه ملی اظهار کرد: محور تلاش هایی که در سطح فرهنگی انجام می گیرد رسانه ملی است. این رسانه ملی است که اوقات فراغت جوانان، نوجوانان و کودکان را رقم می زند و انواع برنامه های ترکیبی را تدارک می بیند چرا که  ما در شرایط تحریم این کارها را انجام می دهیم علی رغم اینکه از لحاظ امکانات و بودجه دچار مشکل هستیم اما رسانه ملی با شتاب کار خود را انجام می دهد و تعامل با ملت عزیز ایران برقرار می کند.

میرباقری تصریح کرد: از مجموعه تلاش های شما تشکر می کنم عزیزانی که هیچ وقت جلوی دوربین نیستند و پشت صحنه را فراهم می کنند و برنامه سازان ما در مقابل دوربین و در کنار شما در سایر ساختارها برنامه سازی را انجام می دهند.

لزوم تشکیل کارگروه در مرکز تولید فنی

معاون سیما خاطر نشان کرد: تجربه های گرانبهایی را شما عزیزان کسب کرده اید، پیشنهاد من این است بازبینی مجدد نسبت به راهی که رفته ایم داشته  باشیم ،حدود دو دهه از ایجاد مرکز تولید فنی می گذرد و باید کارگروهی تشکیل دهیم و تجربه های این عزیزان را بررسی کنیم.

مجید شعبان پور رئیس مرکز تولید و فنی نیز با ارائه گزارشی از فعالیت های مرکز گفت: ۱۸ سال پیش با هدف بهینه سازی و تمرکز تجهیزات و امکانات سازمان، مرکز تولید و فنی سیما تشکیل شد.

وی تولید با کیفیت را مهمترین دغدغه نیروهای این مرکز دانست و افزود: ارتقاء تجهیزات، زیرساخت ها و نیروی فنی و تولیدی از مهمترین برنامه های این مرکز بوده و در همین راستا شورای اندیشه ورزی مرکز راه اندازی شد.

رئیس مرکز تولید و فنی با اشاره به زیرساخت های استاندارد مرکز گفت: زیرساخت های خوب و کارشناسانه مرکز باعث شده تا با وجود گذشت سالیان طولانی و افزایش شبکه ها همچنان پروژه ها بدون وقفه به آنتن برسد.

 شعبان پور توسعه بخش های مختلف همچون استودیوها، واحدهای سیار و شهرک سینمایی، را از اولویت های مورد نیاز مرکز دانست و اضافه کرد: در کنار توسعه و بهینه سازی تجهیزات، جذب نیروهای مستعد و کارآمد جوان در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم این نیروها با بهره گیری از تجربیات همکاران دیگر کار ها را به دست گیرند.

در حاشیه این مراسم احمد امیر حائری قائم مقام مرکز تولید و فنی گفت: همکاران ما در دوره های زمانی مختلف مورد ارزیابی قرار می گیرند و از این لحاظ می توان تولید و فنی سیما را از بخش های پیشرو در رسانه ملی دانست.

وی همچنین تاکید کرد: مرکز تولید و فنی سیما به دنبال ارائه خدمت رسانی در زمینه تجهیزات فنی و نیروی انسانی در تمامی بخش های تولید تلویزیونی سازمان حضوری موثر دارند که همین موضوع باعث شده تا ارزیابی کیفی سالانه در پرونده هر یک از دوستان اهمیت یابد.

اسامی تقدیر شدگان مرکز تولید و فنی بدین شرح است:

فتح اله امیری (تقدیر ویژه ـ کسب جوایز) بارها در جشنواره های بین المللی جوایزی دریافت کرده است که عبارتند از:تندیس بهترین مستند بخش انسان و طبیعت جشنواره بین المللی جکسون هال آمریکا ـ 2017،تندیس فیروزه و جایزه بهترین کارگردانی مستند کوتاه جشنواره مستند ایران ـ سینما حقیقت ـ 1396،تندیس سرو و جایزه بهترین کارگردانی مستند جشنواره سیما ـ 1396،جایزه بهترین مستند زیست محیطی جشنواره گرین ایمیج ژاپن ـ 2018،جایزه بهترین مستند جشنواره گردن پارادایزو ایتالیا ـ 2018،تهیه مستندهای؛ «در جستجوی پلنگ ایرانی»، «تنهاوش»، «خزندگان ایران»، «زندگی در کسوف» و ...

تقدیر از عوامل دوبلاژ

عباس نباتی، حسن جمشیدیان، داریوش اسماعیلی، افشین زی نوری و سعید شیخ زاده

مدیران برگزیده مرکز تولید و فنی و سیما

جواد اسناوندی مدیر تولید و فنی شبکه پنج سیما

مهدی خاکی مدیر تولید و فنی شبکه سه سیما

کمال فیض آبادی مدیر شهرک تلویزیونی سینمای ایران

همکاران تولید

سیدمحمد کشفی (صدابردار)، محمود علیمردانیان (تصویربردار)، نوراله کریمی واریانی (صدابردار)، محمود سرخوش (صدابردار)، معصومه احمدی مهیار (منشی صحنه)، مجتبی تکلویی (تصویربردار)، کوروش اسدی (متصدی صحنه)، علیرضا عبدالعظیمی (تصویربردار)، فرهاد فاضلی (متصدی صحنه)، مجتبی جانملکی (صدابردار)، اسماعیل رضایی (کارگردان)، فرامرز فروزان احسن (کارگردان)، زهرا احسانی (منشی صحنه)، محمدعلی مستفیذ (نورپرداز)، زهره سیه پوش (صدابردار)، مجید عباسی خوشرودی (تصویربردار)، علی محمودی (کارگردان)، حمید اشرفی (کارگردان)، اسماعیل دلداری (کارگردان)، زری پرهیزگار (کارمند هماهنگی)

همکاران فنی

مسعود مهدیه آرانی (مهندس فنی)، احمد انزابی زاده (کمک مهندس فنی)، مهرداد صالح فر (مهندس فنی)، امیررضا شفاعی (کمک مهندس فنی)، هادی روزبهانی (کمک مهندس فنی)، یاسر رشیدی (مهندس فنی)، جعفر اکبری، مجید نورایی، علیرضا امینی، حسن شکوهی، مرتضی زنده دل، اله فرید پناه (مهندس فنی)، حمیدرضا سوری، حبیب اسدی کرده، سیدیاسر رضوی (مهندس فنی)

پیشکسوتان فنی

مقصود زارعی (کارگر فنی)، محمود اسدی (تکنسین فنی)، فرید الدین امامی (مهندس فنی)، جعفر مشایخی (کمک مهندس فنی)

پیشکسوتان تولید

عباس افشار (تصویربردار)، محسن تقوی زنوز (کارگردان)، داریوش آشوری (تدوینگر)، احمد اورانی (گرافیست)، مرتضی دهنوی (صدابردار)، ارسطو مداحی گیوی (نورپرداز)، سوسن بابایی (منشی صحنه)، علیرضا کوچکی (گریمور)

پیشکسوتان دوبلاژ

داوود نماینده، زهره شکوفنده، فاطمه برزویی، شهروز ملک آرایی، غلامرضا مهرزادیان

تقدیر از پیشکسوتان

رضا باباپور (کارگر حرفه ای) / فرزند شهید حسین باباپور

علی اکبر الهیاری (تصویربردار) / آزاده

احمدرضا محمودیان (کارگردان) / جانباز

محمد یوسف زادگان (کارمند تولید) / رزمنده و جانباز

خانواده مرحوم غلامرضا دهقان (مهندس فنی)

گفتنی است؛احسانی مدیر شبکه نسیم،‌ زین‌العابدین مدیر شبکه یک، ‌شعبان‌پور رئیس مرکز تولید فنی رسانه ملی و جمعی از پیشکسوتان تولید و فنی سیما در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار