وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

برگزاری نمایشگاهی در آموزش و پرورش برای تحقق شعار سال/ فروش اردوگاه باهنر اصلا و ابدا صحیح نیست

بطحایی با اشاره به اینکه اردوگاه باهنر صرفا به عنوان وثیقه قرار داده شده است، گفت: تلقی فروش این اردوگاه به هیچ وجه صحیح نیست.

برگزاری نمایشگاه برای تحقق شعار سال/ فروش اردوگاه باهنر اصلا و ابدا صحیح نیستبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه بیست ششمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان برگزیده کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آنچه آموزش و پرورش دولت دوازدهم دنبال می کند این است که آموزش و پرورش فراتر از نظام آموزشی کارکردهای خود را محقق سازد؛ اهداف پرورشی اگر نگوییم اهداف بالاتر از برنامه های آموزشی دارد اما باید در همان سطح پیش رود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش به دنبال توسعه متوازن بین همه ساحت های شش گانه است و این نامتقارن بودن امروز به وضوح مشخص است و برای  ایجاد توازن از دوره ابتدایی شروع کرده ایم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروزه مدرسه از جایی که صرفا به دنبال اهداف آموزشی است باید توجهی بیشتری به اهداف تربیتی داشته باشد همان چیزی که تحت عنوان مهارت های زندگی مورد توجه است.

بطحایی تصریح کرد: در این مسیر یکی از مهم ترین موانعی که داریم و باید به انرژی همراه تبدیل شود خانواده ها هستند؛ تلقی خانواده حفظ برخی محفوظات و تعاریف در کتاب های درسی است که باید این تلقی عوض شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: البته اهداف پرورشی در کتاب های درسی دنبال می شود اما خانواده تلقی می‌کند صرفا باید مطالب آموزشی در مدارس دنبال شود که باید به تدریج خانواده ها را همسو با اهداف کنیم.

مساعدت مطلوب صدا و سیما با آموزش و پرورش

بطحایی بیان کرد: در یک سال اخیر دستاوردهای خوبی در این زمینه داشتیم و این ادبیات در جامعه امروز تا حدی جای خود را باز کرده است که مدرسه فقط یادگیری در سطح آموزشی نیست و باید به محلی برای زندگی دانش آموزی تبدیل شود که اگر همین گفتمان را داشته باشد یک دستاوردی بزرگ است و از خانواده ها در خواست داریم تا در این حوزه آموزش و پرورش را کمک کنند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امروز کسانی که شاهد این اختتامیه هستند مشاهده کردند که استعدادهای فراوانی در کودکان و نوجوانان است و این استعدادها جای خودش را به استعدادهای علمی داده است و این وظیفه ما آموزش و پرورشی هاست که این هدف را محقق کنیم.

بطحایی بیان کرد: صدا و سیما در چند ماه اخیر مساعدت و همراهی مناسبی داشته است و امیدوارم این همراهی رسانه ملی سرعت‌های ما را در کارها بیشتر کند.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: نقش و جایگاهی که آموزش و پرورش در تحقق شعار سال دارد این است که به جهت جامعه مخاطبانش و قریب به سی میلیون مخاطب گستره ای که دارد باید برای تحقق شعار سال نقش ایفا کنیم، به همین منظور نمایشگاه هایی برگزار خواهیم کرد.

زمان برگزاری نمایشگاه کالای ایرانی در  آموزش و پرورش

وی ادامه داد: به جرات می گویم با تلاش تولیدکنندگان داخلی توانستیم رقابت خوبی داشته باشیم امیدواریم در این نمایشگاه که از اوایل شهریور ماه است والدین با رویت کالای ایرانی اقلام ایرانی خریداری کنند.

بطحایی گفت: استفاده از نمادهای ضد تربیتی که دانش آموزان در اقلام مدرسه استفاده می کنند ممنوع است چرا که نمادها نباید آثار زیانبار تربیتی داشته باشد برخی از نمادها ذهنیت گرایی مفرط و انزوای بالا را دنبال می کند و در کالاهای ایرانی نبود این موضوع را دنبال می کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: به عنوان معلمی از خانواده بزرگ آموزش و پرورش که مسئولیت دارد هر عاملی که باعث نارضایتی خانواده به عنوان شرکای تربیتی ما باشد این عامل باید شناسایی و برطرف شود و خانواده ها باید احساس تعلق داشته باشند.

بطحایی تصریح کرد: همکاران و مدیران مدارس که همواره در زیر فشار کاری و کمبود امکانات هستند موانع را شناسایی و در صورت امکان این سدها کنار گذاشته شود.

اردوگاه  باهنرمتعلق به آموزش و پرورش است

وزیر آموزش و پرورش گفت: سال تحصیلی 98-97  تا یک و اندی ماه دیگر برگزار می شود و نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات آماده هستند، امیدواریم مهری با شکوه را برای حدود ۱۳ و نیم میلیون دانش آموز شاهد باشیم.

بطحایی درباره وضعیت اردوگاه باهنر گفت: دولت با همکاری همه دستگاه های اجرایی مکلف بود برای دریافت تسهیلات وثیقه بگذارند و آموزش و پرورش اردوگاه باهنر را به وثیقه گذاشت.

وی افزود: البته اشکال حقوقی در تنظیم قرارداد بوده اما اصلا و ابدا فروش اردوگاه درست نیست، اردوگاه متعلق به آموزش و پرورش و معاونت پرورشی است و با توجه به حساسیت ها امیدوارم با پرداخت دیون به وسیله سازمان برنامه و بودجه که به زودی اتفاق می افتد کل دیون پرداخت شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اردوگاه شهید باهنر آن گونه که انتقال مالکیت مطرح است اصلا و ابدا فروخته نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار