وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

مدارس؛ هزینه هاى جاری را از افزایش قیمت روپوش دانش آموزی تامین نکنند/ به دنبال تقویت تمام ساحت‌های تربیتی هستیم

بطحایی گفت: هرگونه اقدام مدارس مبنی بر افزایش قیمت روپوش مدارس برای تامین هزینه‌های جاری تخلف بوده و با آن برخورد می‌کنیم.
 
مدارس؛ هزینه جاری را از طریق افزایش قیمت روپوش دانش آموزی تامین نکنند/ به دنبال تقویت تمام ساحت‌های تربیتی هستیمبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن و عترت و نماز که صبح امروز در اردوگاه باهنر برگزار شد؛ اظهار کرد: تمسک به قرآن و عمل به آموزه‌های آن  تنها راه نجات بشر در شرایط امروزی است؛ بشری که در شرایط سخت امروز گرفتار شده است و حیران در مسیر‌های ناجوانمردانه فعلی است راهی جز نزدیک شدن به آیات الهی ندارد.

وی با اشاره به اینکه قرآن بزرگترین هدیه خالق به اشرف مخلوقات است؛  ادامه داد: بشر امروز مسیر سرسبز الهی را متاسفانه رها کرده و مسیر سنگلاخی را پیش گرفته است در حالی که انس با قرآن و تمسک از آن برای رهایی از مشکلات ضروری است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: قرآن در اکثر موارد نادیده گرفته می‌شود و عطش خود را با آب زلال قرآنی رفع نمی‌کنیم اما برگزاری چنین مراسمی و اشاعه آن حتما قدم موثری برای انس بیشتر با قرآن و آموزه‌های آن است؛  از این رو آموزش و پرورش تلاش می‌کند تا با کیفیت بالایی این گونه مراسم را توسعه دهد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: این رویداد بزرگ با حضور ۲ هزار دانش آموز ،بزرگترین رویداد قرآنی است که دانش آموزان در آن به رقابت می پردازند و نشان می‌دهند در ایران پایه و اساس کار مبتنی بر  آیات وحیانی است.

بطحایی تصریح کرد: ما آموزش و پرورشی ها و معلمان تلاش می کنیم  تا مدارس به فضایی تبدیل شود که تمام استعدادهای دانش آموزان در ساحت های شش گانه تربیتی شکوفا شود.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش همانطور که به رشد و تربیت مسائل اعتقادی و دینی توجه دارد، زمینه رشد استعداد‌های زیستی و بدنی را فراهم می‌کند تا فرزندان این آب و خاک که در آینده‌ای نزدیک اختیار کشور را در دست می‌گیرند، بتوانند در همه زمینه‌ها توان خود را به بهترین شکل نشان دهند.

وی  ادامه داد: تأمین مهارت‌های اجتماعی در آموزش و پرورش باید انجام شود تا دانش آموزان بتوانند به صورت تیمی در حل مسائل اجتماعی اهتمام بورزند و زمینه آموزش این کار و توان حل مسائل را در مدرسه تمرین کنند.

بطحایی تصریح کرد: سایر ساحت های شش گانه همچون ساحت زیبایی شناسی مورد توجه آموزش و پرورش است و  امکانات، منابع و زیر ساخت‌های لازم را برای رشد و شکوفایی دانش آموزان در این حوزه‌ها فراهم شده است.

رایزنی با شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اعطای تسهیلات به برگزیدگان مسابقات قرآنی

بطحایی در حاشیه اختتامیه سی‌وششمین مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌‍‌آموزان سراسر کشور در جمع خبرنگاران  در خصوص اجبار اولیا توسط برخی از مدارس برای تهیه روپوش دانش‌آموزان از یک تولیدی خاص اظهار کرد: مدارس برای دریافت بخشی از هزینه‌های تحصیلی نباید اقدامی انجام دهند که اجحافی در حق مردم صورت گیرد.

وی افزود: اگر مدرسه‌ای با تولیدی، قراردادی برای روپوش دانش آموزان امضا کند و این کار منجر به کاهش هزینه شود این مسئله کاملا توجیه پذیر است، اما اگر مدرسه‌ای بخواهد با این کار بخشی از هزینه‌های جاری خود را جبران کند و این مسئله باعث افزایش قیمت روپوش دانش‌آموزان شود اقدامی غیرقانونی است و آموزش و پرورش با آن برخورد می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: هزینه روپوش دانش‌آموزان صرفا باید برای تهیه روپوش به وسیله اولیا باشد و نباید در این مسئله جبران برخی از هزینه‌های جاری مدرسه  مورد توجه قرار گیرد.

بطحایی در خصوص اعطای تسهیلات به برگزیدگان مسابقات قرآنی گفت: وزارت آموزش و پرورش در حال انجام مذاکراتی با شورای عالی انقلاب فرهنگی است تا برای برگزیدگان  و  نفرات برتر تسهیلات ویژه‌ای برای ورود به دانشگاه فراهم کنیم تا این امر زمینه‌ای برای تشویق و ترغیب هرچه بیشتر دانش‌آموزان بشود.

وزیر آموزش و پرورش  با اشاره به اینکه  بیش از ۷ میلیون دانش‌آموز در این دوره مسابقات با یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند، تصریح کرد: سی‌وششمین مسابقات دانش‌آموزی قرآن، عترت و نماز برای پسران در ۵ رشته و دختران در سه رشته برگزار شده است که خوشبختانه با استقبال دانش‌آموزان دختر و پسر روبرو بودیم.

بطحایی بیان کرد:  بسیاری از استادان رشته‌های قرآنی در سطح بین‌المللی از همین مقطع دانش‌آموزی کار خود را شروع کرده و امروزه افتخارات زیادی را برای کشور رقم زده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۵ مرداد ۱۳۹۷
واقعا جای تاسف داره
United States of America
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۵ مرداد ۱۳۹۷
امیدوارم مشکلات آموزش موجود در مدارس هر چه زودت رفع شه
United States of America
علي
۰۹:۱۸ ۰۵ مرداد ۱۳۹۷
لطفا با اطلاعات بيشتر در مورد هر موضوعي إظهار نظر بفرماييد مخصوصا در مورد شرط قطعي بودن معدل در كنكور
United States of America
علي
۰۹:۱۸ ۰۵ مرداد ۱۳۹۷
لطفا با اطلاعات بيشتر در مورد هر موضوعي إظهار نظر بفرماييد مخصوصا در مورد شرط قطعي بودن معدل در كنكور
آخرین اخبار